Gå til innhold

bruker du oppvaskmiddel på bilen?  

76 stemmer

1. 1. bruker du oppvaskmiddel på bilen?

• ja, kan man ikke det da?
      4
    • nei, selvfølgelig ikke!
      67
    • bruker det jeg finner, bare det blir rent!
      6

Anbefalte innlegg

Skrevet
til de som svarer ja, så fjerner dette det beskyttende fettlaget som gjør at lakken blir dårlig, skjolder etc, så slutt med det!

Ikke alle som er opptatt av at lakken er 100%. Dessuten.. det går noen år før den virkelig blir stygg, og da kan man jo bare lakkere på nytt - til samme pris som de verste vaskeentusiastene har brukt på vaskemidler. :wink:

TULL.... går kanksje en dunk med nxt i året... den koster 200 kroner... 2000 på ti år det... så har man vaskehansken, kan vaskes sammen med andre ting, så den vare i 2 år... 200x5 så det er da 1000, vann og bøtter er noe man alltid har, feks til søpla, så denen kan lånes... blir 3000 det... hvor får man hellakkering til det? ;-)

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

TULL.... går kanksje en dunk med nxt i året... den koster 200 kroner... 2000 på ti år det... så har man vaskehansken, kan vaskes sammen med andre ting, så den vare i 2 år... 200x5 så det er da 1000, vann og bøtter er noe man alltid har, feks til søpla, så denen kan lånes... blir 3000 det... hvor får man hellakkering til det? ;-)

Det er jo noen som kjøper storvasken på Statoil til 160 kroner 2 ganger i uken også da... 160x52x4 = en hellakkering... :wink:

Skrevet

er du ute etter å kverrulere i dag eller?

her var det snakk om ajax og zalo, ikke polerinsgullvask på statoil til 400 kroner!

dessuten, som du skriver 2 ganger i uken... da blir det 160x104x4 ;-)

Skrevet
TULL.... går kanksje en dunk med nxt i året... den koster 200 kroner... 2000 på ti år det... så har man vaskehansken, kan vaskes sammen med andre ting, så den vare i 2 år...

Så har man felgrens, diverse greier å smøre på plastdetaljer, interiørting, polering.. jeg kan ikke navnet på halvparten engang... :lol: I tillegg kommer jo tiden man bruker på dette..

Legg merke til at jeg skrev "de verste vaskeentusiastene" og at de disse bruker like mye på vaskemidler og dilldall over noen år som en hellakkering koster er jeg rimelig sikker på. :wink:

Kan forøvrig sammenligne det litt med å bytte olje kjempeofte; da bruker man fort like mye på olje som en ny motor vil koste. Men Gaute sitt geniale svar på det var selv om det stemmer, så kan man jo da risikere å gå glipp av en banedag pga havarert motor på feil tid. :)

Skrevet

joa, men nå var det snakk om vasking, ikke polering... polering er jo noe som kommer i tillegg (jeg er en av de såkalte vaskeentusiastene, ikke noe tvil om det...)

men er her snakking om vasking av bilen med zalo, jif skurekrem, elelr om folk bruker ordentlige produkter...

Skrevet
Jeg anbefaler den Turtle Wax Ice til polering.

Brukes både på karosseri OG plastdetaljer.

dette er jo ikke ordentlig polering da... det er mer en hurtigløsning ;-)

Skrevet

her var det snakk om ajax og zalo, ikke polerinsgullvask på statoil til 400 kroner!

dessuten, som du skriver 2 ganger i uken... da blir det 160x104x4 ;-)

Det har du helt rett i... og i min forglemmelse laget jeg i tillegg et regnestykke med danske priser. Jeg mener allikevel at Hagenisse har et poeng... noen kaster kroner for å spare ører... :wink:

Skrevet

Sjelden lønnsomt å være entusiast, uansett hva det gjelder.

Jeg ser poenget (og gleden) ved å holde bilen ren og pen, men enkelte vasker jo en allerede ren bil... det er da ikke gøy å dytte rundt på en svamp..? :?

Skrevet
Sjelden lønnsomt å være entusiast, uansett hva det gjelder.

det er helt sikkert!

Jeg ser poenget (og gleden) ved å holde bilen ren og pen, men enkelte vasker jo en allerede ren bil... det er da ikke gøy å dytte rundt på en svamp..? :?

hver sin lyst :-P hehe

Skrevet

noen av di beste stundene jeg har med min bil er når vi koser oss ilag på selvvasken i trondheim :) jeg bruke zip bilshampoo, funker det..men om det er det mest optimale vet jeg ingenting om..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...