BMW528iA Skrevet Desember 15, 2008 Share Skrevet Desember 15, 2008 Flere enn meg som syns det er totalt idioti fra BMW sin side å ikke lage dreneringshull bak tanklokket? Skulle fylle bensin igår, men det gikk dårlig, for bak tanklokket var det en fin isklump som stoppet tanklokket fra å kunne åpnes. Greit nok det, MEN nå ser jeg at det er begynt å komme rustbobler i tillegg. Det er det eneste av rust på denne bilen, en 2001 modell, og det er ikke mye rart det ruster når det alltid vil være mye vann her i vått vær. Rustgarantien er vel ikke til mye hjelp etter 6 år.. J**** frustrerende dette.. Flere som sliter med det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Desember 15, 2008 Share Skrevet Desember 15, 2008 Jepp, er helt idiotisk som du sier, hadde ikke trengt drenering men det kunne gått litt mer skrått nedover og ut, det bruker også å ligge litt vann ved dørene mine også, vet ikke om det er pakningene som er dårlige men det er no dritt synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW528iA Skrevet Desember 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2008 Tanklokk som ikke kan brukes om vinteren, dører som ikke lukkes pga fukt i dørwire, nei, ikke akkurat vinterbilen ditta..! Skal ta å sende en mail til bmw norge. Det kan da umulig være min feil at det ruster bak tanklokket. Bilen er stelt godt med, og har ikke noe annen rust overhodet. Får se hva de klarer å hoste opp av unnskyldninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Desember 15, 2008 Share Skrevet Desember 15, 2008 Tanklokk som ikke kan brukes om vinteren, dører som ikke lukkes pga fukt i dørwire, nei, ikke akkurat vinterbilen ditta..! Blant entusiaster av italienske biler blir dette referert til som "sjel". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW528iA Skrevet Desember 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2008 Hehe, mulig det.. Det hadde bare vært greit å kunne bruke den om vinteren og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Desember 15, 2008 Share Skrevet Desember 15, 2008 Blant entusiaster av italienske biler blir dette referert til som "sjel". Da jeg var ung og naiv - sånn ca. rundt 2006-07, kjøpte jeg en nybil der selgeren skrøt av at bilene hans "hadde sjel." Etter et par uker med et elektrisk anlegg som levde sitt eget liv, skjønte jeg at en bil der alskens ikke helt vennlige ånder hadde fritt spillerom, ikke var noe å trakte etter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Desember 16, 2008 Share Skrevet Desember 16, 2008 Sykt irriterende at bmw har droppa drenering bak tanklokk, jeg mener.. Alt annet er jo så gjennomført.. Hvor mye sparte de på å droppe dette? Har også rustbobler, finner det _svært_ irriterende. Holdt på å ødelegge tanklokket for en mnds tid siden. Ute på tur, ca tom tank og helt fastfryst lokk.. Da ble jeg virkelig imponert... Led baklykter er heller ingen slager om vinteren.. Blir jo ikke varmt, så du kjører i teorien uten baklys hvis du da ikke stopper hver km for å børste av snø. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 16, 2008 Share Skrevet Desember 16, 2008 Dette er det berømte "fuglebadet" og er dessverre en ren konstruksjonsfeil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Desember 16, 2008 Share Skrevet Desember 16, 2008 I så måte burde BMW ha kalt inn alle E39 og få ettermontert drenering + slange. Iallefall her i nord-europa hvor dette kan være problematisk (ser ikke helt behovet på verdensbasis). Det hadde vært kundeservice det En rekke andre bilmerker har jo utbedret feil tidligere, som for eksempel MBs "good-will" opplegg på bakluker. Mindre eksklusive bilmerker har også endret/forbedret detaljer opp gjennom årene, som for eksempel da Opel Astra kom tidlig på 90tallet kalte Opel Norge tilbake alle bilene for å montere en "lynavleder" til påfyllingsrøret pga faren for statisk strøm. Dette ble også gjort på vår dieselbil som ble levert med gummimansjett rundt påfyllingsrøret originalt og som var helt utenfor fare. BMW er egentlig noen særinger... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Nilsen Skrevet Desember 16, 2008 Share Skrevet Desember 16, 2008 Dette problemet hadde jeg ofte på min E36 vinterstid har skjedd en gang med E39en til nå,hadd den i 2 år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveinis Skrevet Desember 16, 2008 Share Skrevet Desember 16, 2008 Dette problemet hadde jeg ofte på min E36 vinterstid har skjedd en gang med E39en til nå,hadd den i 2 år Hmm.. Min E36 har drenering ved påfyllinga, hadde ikke din det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Nilsen Skrevet Desember 16, 2008 Share Skrevet Desember 16, 2008 tror ikke det,tanklokket fryste fast ofte 1991 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B m w 5 2 5 i Skrevet Desember 17, 2008 Share Skrevet Desember 17, 2008 Til trådstarter, rustgarantien er ikke mye til hjelp. Har snakket med Jæger Sentrum om dette, og de setter seg på bakbeina. Det hjelper tydeligvis fint lite at alle servicer er fulgt opp av merkeverksted når rustgarantien er gått ut for ett par mnd. siden. Faen helt utrolig dårlig at de ikke tar mer ansvar. Det er jo tydelig at dette er en design feil fra bmw's side. Det er K_U_N bak tanklokket det er antydning til rust på min. Tror de taper mer på å være så lite imøtekommende enn om de hadde sagt seg villig til å fikse opp dette til maks noen tusenlapper. Elendig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Desember 17, 2008 Share Skrevet Desember 17, 2008 Har heldigvis ikke hatt problemer med dette! - (Men vet ikke om jeg tørr å si det høyt) Lurer på om forrige eier fikk fikset rust der en gang da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Citrus Skrevet Desember 19, 2008 Share Skrevet Desember 19, 2008 Hm, spørs om æ må gå ut og studdere nå, har ikke lagt merke til noe, heller ikke hatt problemer med is der. etter 1,5 år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå