hagenisse Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 Er det noe spesielt med 330? Bortsett fra mer motor skiller den seg vel egentlig ikke fra 318... og ingen foreslår vel den som et Z4-alternativ.
Hawkon88 Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 Galro:sammenligner du bmw 318tds, med en toyota avensis- vil du score høyere på min skala dersom du eier bmwen. selvom bilene gir eierne mye de samme gledene/sorgene. Hvorfor er det tull med "viss men om atte?" Du forsto tydeligvis ikke poenget mitt med det spesifikke utsagnet. Eriklepe: Jeg trodde du forsto at jeg ikke ser på deg som en som bruker bilen til å vise seg fram, etter hva jeg skrev i forgje innleggene mine? Jeg har ikke noe imot deg personlig- eller en gullfarget z4. Jeg ser derfor ikke helt grunnen til hvorfor du tar til deg kritikken jeg delvis rettet mot deg i noen av de første postene i denne tråden? I tilfelle- trekker jeg tilbake samtlig kritikk. Jeg syns det er kult at folk velger spesielle biler, uansett om grunnen er for å vise seg fram, eller å faktisk bruke roadsteren for hva den er ment for. At mcførere liker følelsen/likhetstrekkene mc har med roadster på den åpnelandeveien tviler jeg ikke på. Men Jeg tviler ikke noe mindre på at de liker å vise seg og syklene sine fram fordi. Hva med samtlige som parkerer på fisketorget om somrene? Det er framdeles ingen som har nevnt mx5 her. Jeg mener den burde vært en mulig kandidat dersom valget ikke skal baseres på status. En kan få tak i ganske mye kjøreglede og motor i en mx5 for 300 000. Kvalitet har de også. De er vel tidenes mest solgte roadster? Hvorfor skal alle måtte vite hvem som eier den for at eieren som er ute etter status skal få valuta for pengene sine? For min del holder det kun med å få mer blikk, og beundringsblikk/kommentarer som "belønning" for doningen. Enten det har vært gamle speedbåten jeg hadde, eller når jeg har lånt pappa sin bil eller båt- uten at de er noe spesielt å snakke om. Alt de har, er verdi som tilsier at jeg skulle vært temmelig bortsjemt dersom de skulle vært mine. Hva mener du gjør meg så ovenfra og ned? Jeg er faktisk virkelig interessert i et konstruktivt svar. Jeg syns ellers at det ble straks en mer interessant diskusjon når folk begynte å bli mer saklig.
Espen M33 Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 Hawkon88, jeg har et forslag til deg. Sett deg ned en times tid og diskuter bil med deg selv. Husk å ta opp diskusjonen på bånd. Neste gang du kjeder deg så kan du bare sette deg foran speilet, sette på opptaket og kose deg med en diskusjon som du garantert vil vinne pga alle de gode argumentene dine. Jeg har et forslag til deg: Spill inn på bånd all drit du slenger til folk, og spill det av for deg selv når du kjeder deg. Du vil garantert ta livet av deg. Dette var kanskje en spesiell oppfordring fra min side, men jeg tror jeg gjør poenget mitt klart. Nei, det var en dårlig ide. Da må jeg først begynne å slenge mye mer dritt, samt kjede meg langt oftere. Men siden du nå først har dratt dette så langt så må jeg nesten utdype litt hva jeg mener. Du lirer av deg mye om status, ønske om å bli sett osv osv.... Men: Eneste argumentet for disse påstandene dine er hva slags stempel du TROR de forskjellige bilene gir. Noe sier meg at trådstarter er mer interesert i folks erfaringer vedrørende de forskjellige bilene han har nevnt som aktuelle enn at du tror at alle som har mye penger og samtidig er entusiaster kjøper den dyreste og mest motorsterke Porschen.
Fredrik Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 Ja, en dieselfirer er like mye bmw som m3, men poenget mitt er at om i så tilfelle, at bmw kun hadde vært m modellene. Så ville statusen for å eie en bmw vært tilsvarende som å eie en m3. Og statusen med å eie en bmw blandt ikke bilinteresserte, ville vært høyere, fordi bmwer ville vært kjent for i langt større grad å være det de prøver å fronte (kjøremaskiner til daglig bruk) Porsche !... Porsche stiller i denne kategorien og er derfor betydelig mer eksklusivt enn BMW. BMW produserer alminnelige biler der enkelte modeller er mer sportslige enn andre... og ingen gjør akkurat dette bedre enn BMW, men noen Porsche blir en BMW ikke av den grunn...
pIMp Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 Skal du ha ren kjøreglede er det Speedster eller Elise som gjelder.Kjørte flere ganger strekningen ålesund-tønsberg med min gamle Speedster. Hadde det ikke vert for kone, barn og hus, ville det fremdeles stått en sånn i garasjen Legger ved noen bilder av min gamle speedster, for å bevise at den ikke er stygg, slik enkelte her inne hevder. Edit: glemte å fullføre setningen, må være alderen...
Ellingsen B. Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 Er det noe spesielt med 330? Bortsett fra mer motor skiller den seg vel egentlig ikke fra 318... og ingen foreslår vel den som et Z4-alternativ. Litt nytt, litt motor, litt ufornuftig og prisklasse rundt 300k..
hagenisse Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 Speedsteren der var skamtøff! *vil ha* Forøvrig er MX5 også et godt alternativ, men de stiller i en litt annen klasse. for 300k får du en 08-modell...
Fredrik Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 Skal du ha ren kjøreglede er det Speedster eller Elise som gjelder.Kjørte flere ganger strekningen ålesund-tønsberg med min gamle Speedster. Det er ingen her som snakker om ren kjøreglede... for så snakkker vi nettopp om f.eks en Elise eller enda bedre... en Atom Ariel. Poenget når det gjelder BMW (... og Porsche) er at det handler om ulike grader av et kompromis (noe de fleste må forholde seg til). Det er i denne konteksten at f.eks en E46 330i Touring scorer høyt... den gir litt av alt... i motsetning til en Elise som gir veldig mye av noe...
S.Arnesen Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 Speedsteren der var skamtøff! *vil ha*Forøvrig er MX5 også et godt alternativ, men de stiller i en litt annen klasse. for 300k får du en 08-modell... En mx5 er vel ikke helt i samme kategori som di andre bilene som er nevnt her. en mx-5 er ikke akkuratt en rask bil i forhold til f.eks s2000 eller boxster...
Fredrik Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 En mx5 er vel ikke helt i samme kategori som di andre bilene som er nevnt her. en mx-5 er ikke akkuratt en rask bil i forhold til f.eks s2000 eller boxster... Akselerasjon er ikke automatisk det samme som kjøreglede... så jo... en Mazda MX-5 er et fantastisk alternativ.
pIMp Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 Skal du ha ren kjøreglede er det Speedster eller Elise som gjelder.Kjørte flere ganger strekningen ålesund-tønsberg med min gamle Speedster. Det er ingen her som snakker om ren kjøreglede... for så snakkker vi nettopp om f.eks en Elise eller enda bedre... en Atom Ariel. Poenget når det gjelder BMW (... og Porsche) er at det handler om ulike grader av et kompromis (noe de fleste må forholde seg til). Det er i denne konteksten at f.eks en E46 330i Touring scorer høyt... den gir litt av alt... i motsetning til en Elise som gir veldig mye av noe... Innlegget mitt var ikke ment som en kommentar til denne diskusjonen, men mere som et svar på den første posten
hagenisse Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 Du får MX5 med 160hk, og den er vel neppe så veldig langt bak Z4 2,2...
Ellingsen B. Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 utrolig mange velger å turbokonv. sine MX5 også. Det må være et herlig baneleketøy!
Saltkjelen Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 Og når da flesteparten kjører rundt i 316/318/520, forteller de at statusbehovet er tilstede,- men de er ikke bmw entusiast NOK til å ta seg råd til en ordentlig motorisert og ORDENTLIG bmw.. Tull, tøv og pølsevev.. Idiotisk svar.. Så du mener med andre ord at jeg (og vi andre) ikke er entusiast nok fordi jeg valgte å kjøpe en 520d med firer? Eller hvordan var nå dette..? Jeg er ikke entusiastisk nok fordi jeg ikke ville (og hadde råd) til å kjøpe en fabrikkny bil med mere motor med over 200.000kr i ekstrautstyr??
S.Hafsmo Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 tror håkon kjeder seg, og liker å kverulere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå