Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Nå føler jeg at vi virkelig nærmer oss nivået i diskusjonen fra vg.no som diskuteres her!

EDIT:

Siktet altså til "dom" diskusjonen!

Ellers burde det vel ikke være nødvendig å nevne at diskusjonene på bimmers.no er milevis mer givende enn på vg.no, og andre avis-sider hvor det stortsett foregår drittslenging.

Skrevet

Jeg er enig i at slik senking, spoilere m.m er fullstendig ubrukelig og ukjørbart. I det øyeblikket man må ta spesielle hensyn for å komme frem på vanlige veier så har galskapen gått for langt. Da er bruksverdien redusert til null slik jeg ser det.

Skrevet

Jeg er gjerne dum eller harry jeg som føler meg litt ovenpå og stolt når jeg kommer kjørende i min relativt gamle, altfor lave bil gjerne med litt bassdunking :D

Tenkte på det senest idag, at jeg syntes "synd" i dem som kun ser bil som et transportmiddel og ikke ser gleden i å kjøre noe som gjerne ikke fullt så praktisk. Selvsagt det går jo an å kombinere disse tingene, men for meg skal iallefall en bmw være lav..(skal dog nevnes at jeg kommer meg fram de fleste steder uten å ta borti eller noe, så hvor de kjører de som mener en bil som er senket 40mm er for lav, det vet ikke jeg iallefall..min er da senket 70mm)

Skrevet

dom = dem - dom = dum - dom = dem - domme = dumme - dom = dem

oversatt i rekkefølgen de er skrevet (tror jeg) mulig jeg gjorde feil ! ihvertfall sånn jeg leser det som ble skrevet ! :P

Skrevet
Jeg er enig i at slik senking, spoilere m.m er fullstendig ubrukelig og ukjørbart. I det øyeblikket man må ta spesielle hensyn for å komme frem på vanlige veier så har galskapen gått for langt. Da er bruksverdien redusert til null slik jeg ser det.

Det kommer an på hva man er på jakt etter i en bil.

Jeg foretrekker sportslige kjøreegenskaper, og pent utsende.

Så lenge bilen kan brukes til det den er ment for, kjøre fort på asfaltert underlag, oppfyller den mine krav.

Om jeg ikke kan drive uaktsom kjøring på grusveier og i bygater pga bakkeklaring, gjør meg ingenting.

Jeg setter ned farten og svinger utenom hull i veien, og tar aldri nedi på vestlandsveiene her.

Det blir på samme måte som at SUV-eiere ofrer alt som heter kjøreegenskaper til fordel for framkomlighet.

For ikke så lenge siden, kjørte jeg av ferja på halhjem med min bil som er senket 75mm. Jeg kjørte beint fram i 15-20 km/t, og på siden av meg var det en toyota av nyere type som kjørte av.

Den deiset nedi med fronten, det gjorde ikke jeg.

Kan noen som har bruker på vgnett skrive ett innlegg til dem å spørre hva som gjør deres høye veltepettere (SUV) mer fornuftig enn en lav bil?

Skrevet

det uttrykket er forøvrig SVENSK!

dom som sejer jag er dom, dom er domma dom! (uten nødvendige ¨ tegn)

superbeetle:

våre er jo like lave, sliter du med unødvendig mte subbing? er jo bare å ta fartshumper med ro...

rett utenfor der jeg bor, er det en hump, der kommer jeg glatt over (hvis jeg skal videre innover i boligfeltet) og dette er en bakki i ei 30 sone, folk kommer over humpen i 40 og skraper opp front og ræv hele tia... lenger oppover veien bor det en med cosworth vinge bil og en med en superlav 200sx s14... ALDRI hørt subbing på de...

så er vel kanskje det at folk som har leve biler, kjører med vett, siden de VET at de har lave biler!

Skrevet

Ser at det er jeg som er blitt hengt godt ut her, gjerne jeg skulle forklart denne smartingen at senkesett/dempere har fått en støyt, slik at den er mye lavere enn den skal være?

Men, makan til idiot skal en se lenge etter, hvorfor gidder Einstein å henge her inne hvis vi har så lav IQ?

Dette er sannsynligvis en gammel faen som synes fiksing av gamle biler er idioti, og kjører rundt i en Opel Kadett med syrefarge.

Skrevet

så er vel kanskje det at folk som har leve biler, kjører med vett, siden de VET at de har lave biler!

Forøvrig enig i denne, grunnen til at jeg i det hele tatt spurte om hjelp, var jo fordi jeg for en gangs skyld skal på en ferje, og disse kantene er unormalt spisse. Fartshumper o.l. har jeg ingen problemer med å forsere.

Skrevet

Skjønner problemet ditt godt jeg A1eks.. Vet nøyaktig åssen det der er.. Holder med som regel unna hindringer, men om man må så må man jo..

OT: Det artigste ever var jo Rudskogen Gatebil i fjor da de drev med byggearbeid på brua like etter grensa.. Da hadde smartingene av noen svensker laget fartshumper som var 50 cm lange og 18-20 cm høye..

Omtrent hver JÆVLA gatebil som skulle til strømstad subba jo som FAEN...

Svenskjævlar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...