ESveen Skrevet Desember 29, 2008 Share Skrevet Desember 29, 2008 Første gang jeg satt på BMW dro jeg og søskenbarnet mitt opp til ett annet søskenbarn kun for å se på den nye bilen hans. Da var vi 14-15 år. Det var en 320i e36 coupe og vi hadde hørt rykter om 6 sylindre og 150 ville hester, ingen andre i slekta hadde noe tilsvarende. Fikk sitte på en tur med den, og syntes draget var usannsynlig bra. Etter det har jeg hatt en Peugeot 306 og en suzuki SJ413 ellers har det blitt 7 BMW'er i forskjellige prisklasser og modeller. Har foreløpig ingen plan om å bytte enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole_m7 Skrevet Januar 24, 2009 Share Skrevet Januar 24, 2009 min første tur i e28 gjorde med frelst! det var en 518, kappa fjører så den lå på gummiputene i bånn, bbs rs, lacksilber fargem shadowline, ALT av understell var UTSLITT, ikke servo, 518 motor med rådebank, og sveisa sperre!til tross for dette så var den 100 ganger bedre å kjøre enn gamle sierran jeg hadde kosta på dulionvis av kroner på under stell når jeg satt meg inni den så gliste jeg bare og da vi satt inn 3,5l i den så fant jeg ut ått sånn MÅTTE jeg ha. og da handla jeg min gamle 520 førøvrig bilde av den slitne gamle børrsa som gjorde meg BMW FRELST! :) Hehe, gamle vogna mi jo. Kjøpte den for 2000kr, og kjøpte Mstyling for 1500, og etterhvert motor til 3500kr. BBS RS hjula hadde jeg fra før.. SAVNER faktisk den rimelig mye ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWdrift Skrevet Januar 24, 2009 Share Skrevet Januar 24, 2009 mitt første møte med bmw var da jeg prøvekjørte en 92 mod 520 ia. å gud jeg blei skuffa. og det er jeg enda når det gjelder bmw og fårsmå motorer i 5 serien gjerne i kombinasjon med automat. men jeg elsker e34 og e39 som har litt mere motor jeg kjører jo sjøl en e34 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Januar 24, 2009 Share Skrevet Januar 24, 2009 Min første tur bak rattet i en bmw var i en e30 320. Det tror jeg fortsatt jeg kan si er den værste bilen jeg har kjørt noen gang Det var på tiden da det var populært med buffalosko osv, og jeg hadde da et par Cat i størrelse 46. Det var rett og slett umulig å bremse uten å trykke inn gassen samtidig... (Ikke anbefalte kjøresko!) I tillegg var bilen nedslitt og hardt kjørt. Den første store bmwopplevelsen fikk jeg hjem fra byen i en skamrå e36 325 coupe. Min beste tur i pirattaxi gjennom tidene, og også den skumleste. Fyren kjørte som en gal, og jeg satt og glisa hele veien hjem. Hadde jeg ikke vært full hadde jeg sikkert vært livredd. Min egen første bil var e46'en jeg nå solgte. Har aldri følt det så bra som når jeg kjørte den hjem fra selgeren første dagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Januar 24, 2009 Share Skrevet Januar 24, 2009 For 3 år siden handlet pappa en E39 520iA 2000 modell med 92k på telleren. Vinrød med beige sportskinn. Jeg hadde ikke særlig peiling på BMW, da Benz har vært det som har vært familiens merke, men etter å ha eid denne bilen en stund fikk jeg virkelig opp øynene for BMW. En sen lørdagskveld fant jeg og en kamerat ut at vi skulle prøve denne bilen en tur, 15 år begge to. Endte med at vi kjørte 2 timer rundtom, FLAKS at vi ikke ble tatt. Men gud, jeg visste ikke at en bil på over 1,5 tonn kunne være så god å kjøre! Foreldrene mine skillte seg, og mamma overtok 520'en. Pappa måtte ha ny bil, og vi dro og så på en 328i E46. Det var en heftig sak! Dro utrolig godt i forhold til 520'en, og lå på veien som en klegg. Dessverre ble det ikke den, da Mercedes passet bedre til våre formål. Men for en bil! Så nå har mamma 520'en, og jeg øvelseskjører med et smil rundt munnen daglig Så når førstebil tiden kommer, så ser jeg etter en E34 eller E36 regner jeg med Helst med litt større motor enn b20'en! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErikS Skrevet Januar 24, 2009 Share Skrevet Januar 24, 2009 Etter en tur (jeg var passasjer) med en E38 750i i siste halvdel av nittitallet var jeg solgt. Jeg tilbrakte også en weekend i en X5 i 99. Det hjalp heller ikke på lysten om en bil med en rondell på panseret Jeg har ikke BMW nå av grunner jeg ikke rår over, men det skal bli BMW igjen så fort jeg har mulighet for å realisere det. Fantastiske biler som jeg er en meget stor tilhenger av. Og til trådstarter, gratulerer så mye med ny bil. Den så flott ut og jeg tror dere vil oppleve mye flott sammen Jeg husker meget godt dagene med denne og det vil jeg nok også gjøre i fremtiden. Fantastisk bil var det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet Januar 25, 2009 Share Skrevet Januar 25, 2009 Min første BMW var en E30 320a. Husket at jeg leta lenge før jeg fannt en til fornuftig pris med aut. Var forresten en 3 trins aut så den dro ikke akkurat snerken av grøten. Men bilen var fin syntes jeg da. Men det var helt til jeg oppdaget at den var opprusta bak frontruta ned mot torpedoveggen. Fikk tildels fiksa det men den gode følelsen var ikke der lenger. Hadde bilen et par år før jeg solgte den med rust og hele pakka. Han som kjøpte den fikk en billig bil og jeg satt igjen med tap og en erfaring rikere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gislius Skrevet Januar 25, 2009 Share Skrevet Januar 25, 2009 Min første BMW dukket plutsleig opp i garasjen, uten jeg hadde noen idé om den! Det var da jeg endelig hadde kvittet meg med en skitten Audi 80.. Det var da jeg og gamlingen skulle ut på et eller annet, så går vi ned i garasjen og spør "hvilken bil vil du kjøre? den(Peker på poloen)? den(peker på citroen'gen)? den(peker på corvetten)? firmabilen, eller den(peker på BMW'n)? Og jeg bare "hæ? når kjøpte du BMW?" Gamlingen "nei, jeg har ikke BMW.. DU har BMW.. Og du skyller meg 11 000!" Så da hadde han bare kjøpt den for meg(det hender at han bare kjøper biler til meg, så skyller jeg han penger etterpå^^). Det var en BMW e34 520i -91 med 200 000 på telleren, hvit og ganske fin egentlig. Som jeg ga 11 000 for! Da hadde han kjøpt prøveskilt(manglet årsavgift) og jeg skulle ut og kjøre dette for første gang. Anet ikke hvilken motor eller någenting(var ikke så in too bmw da). Og jeg setter igang, sommerdekk på snøen! og DA! forelsket jeg meg i sekser, og RWD! Var ute å kjørte fra kl 2 ca og til midnatt(da prøveskilt gikk ut), og jeg kan si det sånn jeg var ikke treig me å få ordnet opp i årsavgifta! Siden den gang, BMW <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå