Kentan-racing.com Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 Kommer ann på hvem det er.. har en kjenning som har kjørt løpsbilen min.. ikke over fartsgrensa og ikke unødvendig kjapp akkselerasjon.. men han er som en prest.. Men generellt så går jo for det ofteste mye hk og ferske førerkort gærnt.. Ang motorer så synes jeg m50 har visst seg som en god motor.. mange som har kjørt opp mot 450 hk med mls pakning og turbo og "turbo chipper" Selv hadde jeg ikke helt tro på hvor godt det kunne funke før jeg selv prøvet det.. Jeg var opp i 1 bar i temmeli lang periode men med datasprut.. motor ble solgt og meg bekjent går denne på 0.8 nå.. da har den gått i 2.5 år nå.. Vet nye eieren har hatt den opp i 1.3 men justerte ned igjen senere.. Selv synes jeg s50 (m3) er en fin maskin.. tåler mye pisk fra orginalt og med ny smidd bunndel og turbo så bare blåser dem hk.. bare se på turboxs og edgeperformance sine bremse papirer..
///FredriK.S Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 Kommer ann på hvem det er.. har en kjenning som har kjørt løpsbilen min.. ikke over fartsgrensa og ikke unødvendig kjapp akkselerasjon.. men han er som en prest.. Men generellt så går jo for det ofteste mye hk og ferske førerkort gærnt.. Ang motorer så synes jeg m50 har visst seg som en god motor.. mange som har kjørt opp mot 450 hk med mls pakning og turbo og "turbo chipper" Selv hadde jeg ikke helt tro på hvor godt det kunne funke før jeg selv prøvet det.. Jeg var opp i 1 bar i temmeli lang periode men med datasprut.. motor ble solgt og meg bekjent går denne på 0.8 nå.. da har den gått i 2.5 år nå.. Vet nye eieren har hatt den opp i 1.3 men justerte ned igjen senere.. Selv synes jeg s50 (m3) er en fin maskin.. tåler mye pisk fra orginalt og med ny smidd bunndel og turbo så bare blåser dem hk.. bare se på turboxs og edgeperformance sine bremse papirer.. Okey, takk for et bra svar. Tviler på at jeg skal ha 400hk i førstebilen, men får håpe på nærme 300 da.
Kentan-racing.com Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 hehe.. stå på.. men skal du ha 300 hk og ferskt førerkort så sjekk forsikringen.. den koster og ikke kjør med bil som ikke er godkjent.. kjører du ned noen så krever dem deg for all skade du har gjort og straffene er temmelig strenge..
///FredriK.S Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 Hehe, ja, må vel få godkjent dette. Men kan det bli noe problem? koster dette masse? -Fredrik
plumbo79 Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 Utvilsomt m10 og storebror m30, dette er jo basisen for bla. s38 og m106 osv god gammel sliter.
Morty999 Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 hva som er vanlig er forskjellig, jeg selv har kun hatt en motor under 2 bar. og det var den første turbo motoren jeg hadde i min sierra, og har vell hatt sånn ca 15-18 stk etter det, i sierra. og der har det aldri vært under 2 bar
OLEZZ Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 m50 uten tvil. finner ikke noe mer stabilt. Har en bil med m30b25 også, voldsomt tikking, og det flytter seg ikke.
Superbeetle Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 Okey, takk for et bra svar.Tviler på at jeg skal ha 400hk i førstebilen, men får håpe på nærme 300 da. Alle som ikke har lappen skal ha mange hk i førstebilen Av mest holdbare motorer, så blir det vel vanskelig med noen fasit. Jeg holder en knapp på M10 og M20. M43 tror jeg også er en ganske solid konstruksjon.
Kentan-racing.com Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 Ang godkjenning av ting kan du søke litt rundt i forumet her.. Nå til dags har biltiltilsynet blitt utroli streng og kjedeli på ombygginger.. så enkleste er og bytte fra 320 til 328 motor og slikt.. det kan du muligens få godkjennt.. Koster bare en kontroll time og godkjenne dersom bilen din har vært registrert for første gang i norge for 10 år siden.. visst ikke må du betale avgifter for nye hk og vekt..
///FredriK.S Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 Så hvis man har en 525, er det bedre å bygge den om til M5 da, enn å sette i turbo? Men time hos bt, hvormye koster ca det a?
Kentan-racing.com Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 husker ikke hvor mye.. en 1000 lapp kanskje? hmm 520 å kan bygges om til m5.. så lenge orginal bilen har 6 sylindret motor så slipper du så mye trøbbel med vekta på akslene.. Men er mye styr med ombygginger.. send meg en pm så skal jeg prøve og gi deg svar på spørsmålene dine litt etter hvert..
Fredrik Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 M10 med LE-Jetronic er den mest driftssikre bilmotoren BMW har bygget.
Yngvejos Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 Okey, takk for et bra svar. Tviler på at jeg skal ha 400hk i førstebilen, men får håpe på nærme 300 da. Effekten i første bilen bruker å begrense seg selv pga økonomien. Selv har jeg kjørt ett år med 170hk, og ett år med 205hk. Fordelen med å starte med lav effekt, er at det blir mer interessant å lære seg hvordan bilen fungerer. Da betyr det noe hvor høy fart du kan ha igjennom svingen, heel n toe i svingene for å kunne ha rett gir ut av svingen etc. Disse gledene blir fort overskygget når du har så mye effekt at du kan ta det igjen på slettene.
///FredriK.S Skrevet Desember 26, 2008 Skrevet Desember 26, 2008 Ja, tenker på å ha en Orginal 525 i starten (192hk), og kanskje en chip, etter et års tid så kommer turbo eller motorbytte. Slik er planen akkurat nå, men jeg har jo goood tid til å bestemme meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå