Gå til innhold

Hvor gammel er du?  

202 stemmer

1. 1. Hvor gammel er du?

• 0 - 17 år
      8
    • 18 - 25 år
      110
    • 26 - 35 år
      68
    • 36 - 45 år
      16
    • 46 - 55 år
      0
    • 56 -> år
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke se at det finnes en lignende tråd liggende her (søkt en gang :P) om gjennomsnittsalderen på brukere her i forumet. Og siden jeg ikke klarer for øyeblikket å sove (les: 0530), så fant jeg ut at jeg like gjerne kunne lage en spørreundersøkelse om alderen.

Så spørs det bare hvor oppriktig dere er på å svare på alderen deres :roll:

Det kan forsåvidt også diskuteres på aldersgrupperingene ...... men hva ellers kan man vente av noe som ble skrevet "midt på natta".

Skrevet
ikke akkuratt noen overraskende resultat...

Vel... at halvparten av de som har krysset av i undersøkelsen så langt er over 25 år gamle er faktisk litt overraskende... jeg trodde snittalderen her inne var mye lavere. På den annen side er det ikke så mange som har deltatt ennå, men hvis trenden holder seg bør vi nok ta undersøkelsen til etterretning.

Skrevet

18-25 år, 26-35 år... Det kan gi litt feil bilde.

Det kan hende det er veldig mange på 18-19 år her, og det kan være mange på 26-29 (under 30), og få som har runda 40 år..

Utifra den gamle tråden er det flest i gruppen 21-25 år, og like mange i 26-30 år som antallet som er "over 30, men under 40 år."

Skrevet
18-25 år, 26-35 år... Det kan gi litt feil bilde.

Det kan hende det er veldig mange på 18-19 år her, og det kan være mange på 26-29 (under 30), og få som har runda 40 år..

Utifra den gamle tråden er det flest i gruppen 21-25 år, og like mange i 26-30 år som antallet som er "over 30, men under 40 år."

Tenkte på det samme selv også...

Skrevet

Litt vanskelig å lage en aldersgruppering som er helt korrekt og samtidig er fornuftig. Det er jo ikke ment til å være en 100% nøyaktig undersøkelse ;)

Men selvfølgelig hadde jeg sett den forrige tråden, ville jeg nok ha enten bumpa den eller lagd en maken.

Skrevet
Litt vanskelig å lage en aldersgruppering som er helt korrekt og samtidig er fornuftig. Det er jo ikke ment til å være en 100% nøyaktig undersøkelse ;)

Aldersgruppering er fornuftig (gjennomsnittsalder er uinteressant).

Skjønner at du ville gjøre det enkelt, men hvis undersøkelsen skulle blitt interessant, måtte du hatt annerledes eller flere kategorier å velge mellom slik at folk kan velge en gruppe de assosierer seg med. Det er ikke naturlig å sammenligne 26-åringer og 35-åringer i så veldig mange sammenhenger, så dette blir altfor bred aldersgruppe.

F.eks

Under enn 18 år

18-20

21-23

24-26

27-29

30-34

35-39

40-44

45-49

50+

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...