a_hansen Skrevet Januar 2, 2009 Share Skrevet Januar 2, 2009 hadde service på e36 316 før jul og den hadde rulla 440000km og den var i utrolig go stand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Januar 2, 2009 Share Skrevet Januar 2, 2009 Poenget er ikke hvor langt en bil har kjørt, men hvordan den er behandlet og vedlikeholdt. Antall kjørte kilometer handler mest om psykologiske reaksjoner når bilen skal selges.... frem tom. 99999 Km er bilen som ny... frem tom. 199999 Km er bilen pent brukt... frem tom. 299999 Km er bilen godt brukt... over 300000 Km er bilen klar før høgger´n. Dette varierer naturligvis fra bil til bil. En bil som har kjørt 200000 Km kan være i bedre teknisk stand enn en bil som har kjørt 75000 Km. Godt noen skjønner det... Eller nei... Det med 300 000 er bare mig, sett deg inn i ei random drosje i oslo å se hvor langt den har gått. Kjørte Benz der i forrige uke, den hadde rulla over 600k, motoren gikk like fint den, ikkeno ulyder i noen ting. Hørte om en Saab 900 som gikk 1 000 000! Han fikk ny bil av Saab fordi det var mulig å kjøre de så langt. Uansett.... Tilbake til topic. INGEN fare i å kjøpe bil som har gått over 200k sålenge den er vedlikeholdt. Få bilen på ei grav, sjekk for eventuelle oljelekasjer. Prøvekjør, hør etter ulyder. Kmstand sier ingen ting om hvordan stand bilen er i. Min nærmer seg 240 000 den er ikke penest kjørt og er bare slitedeler som må byttes på intervalene. Eneste uforrutsette med den jeg har hatt siden jeg kjøpte den for snart 3 år siden er at slavesylinderen til clutchen gikk. Thats it. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Januar 2, 2009 Share Skrevet Januar 2, 2009 Min bil har gått 220 000 KM, eneste nevneverdige problemet jeg har hatt med bilen det året jeg har eid den er at jeg var plaget med batteriet i noen dager. Byttet batteri og vips alt ok. Folk som mister interessen på en bil pga høy kilometerstand er folk som ikke har peiling. spørr hvem som helst, kilometerstand alene sier like lite som en bunke kvitteringer som er tilsølt av kaffe og ulesbare. ingen verdens ting. Jeg har hatt 17 biler, og det første jeg liker å sjekke med en bil er faktisk nåværende eier. ringer jeg for å kjøpe bil gjør jeg meg fort opp en mening om hvordan bilen mest sannsynelig er baser på hvordan eier virker på meg. har han peiling? sitter han å røyker hasj og roper i telefon? eller er han høflig,ærlig ("ja, det stemmer, det er noe galt med...") osv.. deretter spørr jeg såklart selger ut videre. basert på det helhetlige intrykket velger jeg enten å intressere meg mer eller ringe rundt. Er kjøpers marked på bil. ikke selgers. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 2, 2009 Share Skrevet Januar 2, 2009 Eller nei... Det med 300 000 er bare mig, sett deg inn i ei random drosje i oslo å se hvor langt den har gått. Kjørte Benz der i forrige uke, den hadde rulla over 600k, motoren gikk like fint den, ikkeno ulyder i noen ting. Hørte om en Saab 900 som gikk 1 000 000! Han fikk ny bil av Saab fordi det var mulig å kjøre de så langt. Uansett.... Tilbake til topic. INGEN fare i å kjøpe bil som har gått over 200k sålenge den er vedlikeholdt. Få bilen på ei grav, sjekk for eventuelle oljelekasjer. Prøvekjør, hør etter ulyder. Kmstand sier ingen ting om hvordan stand bilen er i. Min nærmer seg 240 000 den er ikke penest kjørt og er bare slitedeler som må byttes på intervalene. Eneste uforrutsette med den jeg har hatt siden jeg kjøpte den for snart 3 år siden er at slavesylinderen til clutchen gikk. Thats it. Eller jo... antall kjørte kilometer gir naturligvis en slags indikasjon, men ikke et endelig svar på hva slags teknisk tilstand bilen har. Det finnes historier om motorer som har tatt kvelden etter 40-50000 Km pga. dårlig behandling og manglende oljeskift, men det finnes også historier om relativt billige biler som f.eks Peugeot 406 2,1 TD som har kjørt nærmere 600000 Km på original motor og clutch. Jeg tror ikke at BMW bygger teknisk dårligere biler enn Peugeot, men jeg tror absolut at en tilfeldig BMW sjåfør påfører bilen mer slitasje enn en tilsvarende tilfeldig Peugeot sjåfør. Ergo... en godt brukt bil kan være god eller dårlig og kun en nærmere vurdering kan fortelle hvor god eller hvor dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Januar 2, 2009 Share Skrevet Januar 2, 2009 Eller nei... Det med 300 000 er bare mig, sett deg inn i ei random drosje i oslo å se hvor langt den har gått. Kjørte Benz der i forrige uke, den hadde rulla over 600k, motoren gikk like fint den, ikkeno ulyder i noen ting. Hørte om en Saab 900 som gikk 1 000 000! Han fikk ny bil av Saab fordi det var mulig å kjøre de så langt. Uansett.... Tilbake til topic. INGEN fare i å kjøpe bil som har gått over 200k sålenge den er vedlikeholdt. Få bilen på ei grav, sjekk for eventuelle oljelekasjer. Prøvekjør, hør etter ulyder. Kmstand sier ingen ting om hvordan stand bilen er i. Min nærmer seg 240 000 den er ikke penest kjørt og er bare slitedeler som må byttes på intervalene. Eneste uforrutsette med den jeg har hatt siden jeg kjøpte den for snart 3 år siden er at slavesylinderen til clutchen gikk. Thats it. Eller jo... antall kjørte kilometer gir naturligvis en slags indikasjon, men ikke et endelig svar på hva slags teknisk tilstand bilen har. Det finnes historier om motorer som har tatt kvelden etter 40-50000 Km pga. dårlig behandling og manglende oljeskift, men det finnes også historier om relativt billige biler som f.eks Peugeot 406 2,1 TD som har kjørt nærmere 600000 Km på original motor og clutch. Jeg tror ikke at BMW bygger teknisk dårligere biler enn Peugeot, men jeg tror absolut at en tilfeldig BMW sjåfør påfører bilen mer slitasje enn en tilsvarende tilfeldig Peugeot sjåfør. Ergo... en godt brukt bil kan være god eller dårlig og kun en nærmere vurdering kan fortelle hvor god eller hvor dårlig. Det var jo igrunn omtrent akkurat det jeg skrev (= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn H Skrevet Januar 2, 2009 Share Skrevet Januar 2, 2009 Det ER jo stress.. Det jeg mener er jo at om du ønsker å bruke minst mulig penger på vedlikehold, så kjøper du ikke en bil med 200 000 km på tellern.. Da kjøper du en ny.. Om du er forberedt på å måtte ut med 10 000 kroner i året i vedlikeholdskostnader så er det bare å kjøpe gammel bil.. Ha-ha-ha. 10k i året er vel ingenting i forhold til hva det koster å vedlikeholde en ny bil som må på service til enhver tid! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 2, 2009 Share Skrevet Januar 2, 2009 Det var jo igrunn omtrent akkurat det jeg skrev (= Eller som jeg skrev i mitt første innlegg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Januar 2, 2009 Share Skrevet Januar 2, 2009 Det var jo igrunn omtrent akkurat det jeg skrev (= Eller som jeg skrev i mitt første innlegg... Istad skrev du at en bil som hadde gått 300 var klar for høgger`n, nå sier du at kmstand gir en indikasjon MEN at det ikke trenger å ha en dritt å si =P Men samma det! Sjekk ut eiere`n, få bilen på ei grav, sjekk etter olje, sjekk etter ulyder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 2, 2009 Share Skrevet Januar 2, 2009 Istad skrev du at en bil som hadde gått 300 var klar for høgger`n, nå sier du at kmstand gir en indikasjon MEN at det ikke trenger å ha en dritt å si =P Du har jo misforstått mitt innlegg 100%... jeg mener ikke at en bil som kun har kjørt 300000 Km er klar for høgger´n. Det jeg skrev er at det er ulike psykologiske grenser når bilen skal selges... altså at bilselgere... mot bedre vitende... forsøker å påvirke oss så mange går rundt og tror at biler automatisk er klare for høgger´n når de runder 300000 Km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 2, 2009 Share Skrevet Januar 2, 2009 En lokal veterinær herfra har en volvo 740 eller 940(ikke helt sikker). Den rundet 1.000.000km for en del år siden, stod om det i lokalavisa. Han hadde nesten aldri hatt behov for å koste på den noe særlig, den bare gikk og gikk. Tror han har den bilen fortsatt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Januar 2, 2009 Share Skrevet Januar 2, 2009 Vi var og henta seter til russebilen vår, en ford transit. bilen vi henta setene fra som også var en 96mod transit hadde gått som taxi og hadde kjørt 1.400.000km MED servicehefte, dette var hos ford kverneland. de brukte den som utstillingsbil. haha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Januar 2, 2009 Share Skrevet Januar 2, 2009 Den E36 325 jeg hentet i Januar i fjor har ca 322000Km på teller. Byttet motor hos BMW-verksted. Men det som forundrer meg er at den har ennå den TIGHTESTE autkassa,diffen osv, og alt av instrumenter er bedre enn de E36 jeg har prøvd som har gått 100K. Det som var slitt på bilen var setene. Uansett regner jeg med at bilen har sin verdi når jeg er ferdig fordi den er rustfri, ALLE dokumenter siden ny bil osv. Også hjelper det vel med dobbeltskrukompressor osv. Selv om bilen original er noe av det sprekeste jeg har kjørt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Januar 2, 2009 Share Skrevet Januar 2, 2009 Hørte om en Saab 900 som gikk 1 000 000! Han fikk ny bil av Saab fordi det var mulig å kjøre de så langt. lest om den saab'n selv (saab 900 turbo 16v btw), og den har gått 1million miles btw, den står på museum nå, eieren fikk ikke ny bil med en gang, men etter litt press fra div aviser og sånt så fikk han en helt ny bil fra saab. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Januar 2, 2009 Share Skrevet Januar 2, 2009 Du har jo misforstått mitt innlegg 100%... Greit å se at andre også opplever at underliggende ironi ikke alltid når helt fram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Januar 2, 2009 Share Skrevet Januar 2, 2009 så fra nå av er det underliggende at alle må prøve å presse seg forbin 1 million for så å få en gratis bil fra BMW f.eks? helvetet, 780 000 km igjen, men hey! ny bil for the price of...on the house, frister Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå