Gå til innhold

Min nye bil, E39 535iA V8 - solgt


 Share

Anbefalte innlegg

Flott bil! har nettopp kjøpt meg en org 540ia og planene er veldig like det du har gjort med din, så dette er en veldig fin inspirrasjons tråd for min del :).

Angående senken du har hvordan er denne og synes du den fungerer bra? planen min var å bare få senket bilen min med noen fjærer evt. senkesett med fjærer og dempere. Er litt opptatt at jeg skal beholde komforten i bilen også. Hadde jo M-sport understell på min 530d og syntes det var veldig behagelig, men blit altfor kostbart å ettermontere på denne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det og gratulerer med en herlig vogn. Hyggelig at bilen gir inspirasjon, det bekrefter hvertfall at jeg har gjort noe riktig med bilen.. :)

Jeg syntes senkefjærene i kombinasjon med originale dempere fungerer helt greit. Det er ikke for stivt og ikke for mykt, men jeg skulle ønske at den var 10mm lavere i fronten. Således er nok høydejusterbart senkesett noe jeg kommer til å gå for neste gang, men i mellomtiden vil jo senkeskåler løse problemet. En sentral ting som er verdt å få med seg er jo at det medfølger TÜV papirer noe som er alfa omega for et senkesett.. :)

Har forresten handlet meg en slik en også med rollo..

tuz8nvjjael77c7l801l.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Andreas. For å få et slikt resultat er det maskin som er brukbart da - og riktige produkter selvfølgelig. Jeg er ikke noen kløpper med maskin ennå, så her får ekspertisen fra DCN trå til når det gjelder tekniske spørsmål.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har bare å glede deg til detailing av bilen din kjennern. Det er helt utrolig hvordan dybde og glans lakken får og da gjerne i kombinasjon med en skikkelig voks (f.eks Swissvax Blau Weiss). Etter hva jeg har sett så gir også detailingene til BernhardB vanvittige resultater.

Har forsåvidt ingen DIY på det, men det var vel en jeg skrev en fremgangsmåte til. Trenger du en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt tid til overs i går og benyttet anledningen til å få montert resten av delene jeg hadde liggende. Dette dreier seg om belyste dørhåndtak bak, el-rollo og den siste rolloen med nye lister i bakdørene (foruten at jeg mangler hempen til rolloen). Det gir en helt annen atmosfære i bilen nå.. 8)

p55n7ry6pc2u23spatim.jpg

z2uyz2hsky5t673s8v3g.jpg

mhc2ka1qgo5t7goikhnt.jpg

7ri5al5k6rxjmpim6lfa.jpg

3y88ipxc4eng2j996yyh.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser bra ut! mye pes å montere rollo i sidedørene eller? og finns det noe ettermonterings kit til el.gardina?

finnes det ikke noen andre nakkestøtter som passer bak på e39? synes de originale ser så rar ut med den glipa der. passer ikke de fra framsetene? (tenker på comfortsetene, de har jo samme nakkestøtta som e38 har bak..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nakkestøttene fra forsetene passer ikke ettersom holderene til nakkestøttene er buede. Jeg har imidlertid vært på tanken med å få modifisert noen E60 komfortnakkestøtter (slik jeg har foran) med de originale holderene, men det blir for kostbart. Årsaken til at jeg ikke har nakkestøtter i midten bak er rett og slett fordi jeg har noen meget spesielle seter med utstyrskode P446A. Dette er seter som kommer fra "Protection" sortimentet og var stasjet opp med litt forskjellige gadgets i baksetet.. 8)

Det er ikke så ille å montere rollo i siderutene, men bakruta var definitivt det letteste. Denne krever i utgangspunktet kun pluss og minus, men for mitt vedkommende som har den nye type bryterpanel så skal de kun tilkobles pin 14 og 15 i bryterpanel.

Til sidedørene trenger du nye overkantlister (51228218802, 51228218801), kantlister (51228204419, 51228204420), feste til solgardin (51168193949 x 6st), skrue (07119906720 x 6st), rullgardiner (51168176166, 51168176165) og de minste rullgardinene (51168176168, 51168176167). I tillegg så må du jo selvsagt ha dørtrekk for rullgardiner, men som du skjønner så er dette en dyr affære med mindre man ikke finner ting brukt. Til orientering koster fire komplette rullgardiner grovt regnet 8000kr - og det er før man har tenkt på resten.. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...