Gå til innhold

Min nye bil, E39 535iA V8 - solgt


 Share

Anbefalte innlegg

Dette ser jo kjempebra ut Saltkjelen! Misunnelig på de setene :)

Skal bytte ut sportsetene mine med komfortseter nå, men skulle gjerne hatt aktive seter.

Har du sett på mulighetene for å få memory i setene? Ligger memorymodulen evt i setene, så man kan lage et midlertidig bryterpanel der?

Siste spm: Komfortnakkestøtter fra E60, ser at du skal montere det. Passer de rett over? Og hva med skinnet? Finnes samme type skinn i E60 som E39?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser jo kjempebra ut Saltkjelen! Misunnelig på de setene :)

Skal bytte ut sportsetene mine med komfortseter nå, men skulle gjerne hatt aktive seter.

Har du sett på mulighetene for å få memory i setene? Ligger memorymodulen evt i setene, så man kan lage et midlertidig bryterpanel der?

Siste spm: Komfortnakkestøtter fra E60, ser at du skal montere det. Passer de rett over? Og hva med skinnet? Finnes samme type skinn i E60 som E39?

Takk for det valrun :)

Ja, jeg har store forventninger til aktive seter. Det står hvertfall aktivsitz på en boks under setene så da bør det jo være det. Har ikke sett på muligheten for memory i setene da det visstnok skal være en del jobb, men skal koble på beltestrammerene når jeg kommer hjem fra sjøen så skal se på mulighetene da. Det er jo et hull ved setejusteringen som ikke er til noe, der kunne man jo evt ha lagt opp memory knapp. Det er en knapp der dersom man har lårstøtte. Skal innom GS å høre litt om koblingsskjema etc for aktiv, varme osv. Ja, jeg kommer nok til å prøve å montere det. Tror det skal være nogen lunde samme type skinn og farge. Uansett er det jo en såå liten del at det trolig ikke vil bli synlig dersom det viser seg at det er det. Jeg skal komme med flere bilder etterhvert når jeg kommer hjem igjen. :)

Ceylon@ Det er ingen løse ledninger under setet til funksjonene. Det er en ho-kjønna kontakt som sitter i forkant av setet ved siden av boksen til aktiv setene. Han-kjønna kontakten har to store ledninger (+ og -) for justering av setet i lengde, høyde, knekken, nakkestøtte osv. Deretter var det 6 eller 8 småe ledninger. Så hvem av dem som er til de forskjellige funksjonene vet jeg ikke. Så dette trenger jeg et koblingsskjema på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Her er hvertfall noen bilder av forsetene i bilen. Hele og pene uten merkbare slitasjer.

Har fått noen papirer på retrofit kit av varmesetene i bilen med noe forklaringer på diverse koblinger. Venter på papirer av aktiv setene og et fullstendig koblingsskjema.. :)

xlenem4ss600iefhull6.jpg

zprklejyku9okb6e11eg.jpg

q3d50ew9yt97omwgrz11.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Neste trekk _etter_ oppkoblingen av varme, beltestrammer og aktive seter blir vel antagelighvis sort pianolakk lister ettersom jeg får det så og si gratis. Tar også en Eu kontr. men i den forbindelse vil jeg gjerne ha senkesettet og felgene inn i vognkortet så jeg jobber med den saken. Ellers blir det jo etterhvert nye nakkestøtter 8) ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig fargekombo!Vil og ha 5`er med mer enn 2 liter under panseret...

Skal du ettermontere varme?Altså legge opp ledninger til dette?Har noen stoffstoler som nå blir byttet ut til elektriske sport med varme og da må jeg gjøre det samme og lurte på om du hadde peil på hvor man fikk tak i de ledningsstumpene med kontaktene på.Har fått tak i knapper med rullende justering.Har en 98- 520ia

Har hørt med GS og BMW men er umulig å få tak i de ledningsstumpene for min del iallefall. Jeg må jo og legge opp kabler til setene og da jeg ikke har strøm liggende derifra før,men trenger jo de hann-kontaktene til bak varmebryterne...(har en importbil og der ligger ingenting ekstra)

Hvis du har koblingsskjema, er det mulig å få en kopi av det? Hadde hele koblingsskemaet på en link før men hovedpcen er på rep : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser jo kjempebra ut Saltkjelen! Misunnelig på de setene :)

Skal bytte ut sportsetene mine med komfortseter nå, men skulle gjerne hatt aktive seter.

Har du sett på mulighetene for å få memory i setene? Ligger memorymodulen evt i setene, så man kan lage et midlertidig bryterpanel der?

Siste spm: Komfortnakkestøtter fra E60, ser at du skal montere det. Passer de rett over? Og hva med skinnet? Finnes samme type skinn i E60 som E39?

Takk for det valrun :)

Ja, jeg har store forventninger til aktive seter. Det står hvertfall aktivsitz på en boks under setene så da bør det jo være det. Har ikke sett på muligheten for memory i setene da det visstnok skal være en del jobb, men skal koble på beltestrammerene når jeg kommer hjem fra sjøen så skal se på mulighetene da. Det er jo et hull ved setejusteringen som ikke er til noe, der kunne man jo evt ha lagt opp memory knapp. Det er en knapp der dersom man har lårstøtte. Skal innom GS å høre litt om koblingsskjema etc for aktiv, varme osv. Ja, jeg kommer nok til å prøve å montere det. Tror det skal være nogen lunde samme type skinn og farge. Uansett er det jo en såå liten del at det trolig ikke vil bli synlig dersom det viser seg at det er det. Jeg skal komme med flere bilder etterhvert når jeg kommer hjem igjen. :)

Ceylon@ Det er ingen løse ledninger under setet til funksjonene. Det er en ho-kjønna kontakt som sitter i forkant av setet ved siden av boksen til aktiv setene. Han-kjønna kontakten har to store ledninger (+ og -) for justering av setet i lengde, høyde, knekken, nakkestøtte osv. Deretter var det 6 eller 8 småe ledninger. Så hvem av dem som er til de forskjellige funksjonene vet jeg ikke. Så dette trenger jeg et koblingsskjema på.

Jeg ville ikke skrudd opp forventningene mht aktive seter altfor høyt salty.

Har jo hatt disse selv, og de masserer ok, men kun stumpen, egentlig bare en gimmick, for å imponere, men ikke noe man bruker i det store og det hele.

De nye er nok vesentlig bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joe@ Jeg skal komme tilbake med videre oppdateringer så fort jeg får lagt inn dette. At du ikke skulle få ettermontert varmen syns jeg høres rart ut da BMW selger både ettermonteringskit for både varme og aktive seter med ferdig opplagt ledningsnett og styreenheter. Jeg venter på koblingsskjema for komfortsetene med varme og aktive seter og må finne ut evt hva som blir gjort ifb. bryterpanelet som kommer på plass (om det blir facelift eller pre-facelift med noe omgjøringer). Legge opp strømledning til setet er kjempeenkelt (hvertfall for min del som hadde kontakten hvor jeg så hvor + og - kom fra). Koble det til en sikringsboks i bagasjen evt hanskerommet med 30A sikring.. Så fort jeg får alt på stell med setene mine kan jeg jo alltid hjelpe deg, det er jo ikke snakk om mere enn 15 min fra meg til Oslo. På sjåførsetet du har, det hadde vel ikke vært mulig å få kjøpt festet og hele mekanismen til beltet? Setene mine har sittet i en kollisjonsskadet bil og min mekanisme er derfor oppbrukt ettersom det har vært en så kraftig kollisjon at kruttet har skyti ned greia noen cm for å holde tilbake personene inne. Ergo er ikke denne brukandes igjen i tilfelle kollisjon.

Ron@ Tja, det er jo forsåvidt riktig det og det er nok mer en gimmik enn det fungerer tenker jeg.. Men alt i alt tror jeg det er morsomt og forventningene mine til det er jo at man ikke skal bli sliten under svært lange kjøreturer. Så vi får se.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ett firma til og hjelpe meg med setene nå i neste uke tenker jeg.Hvis de monterer det bare så justeringen fungerer og ikke får til varmen kan jeg jo høre med deg igjen.

Hvis det er beltestrammeren som sitter der beltet kommer ut har jeg det.Fikk med det fra interiøret jeg kjøpte i Sverige.Regner med at jeg ikke har bruk for det da jeg bruker beltet jeg har fra før.Hvis du har ett nr jeg kan sende bilde på så vi ikke misforstår hva jeg har kan jeg sende det til deg,evt på mail via tlf.Sitter ikke på min pc så får ikke lagt inn bilder her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotters. Gi meg tilbakemelding på hvor mye dette firmaet tar og evt hva som blir gjort. Hvis de kobler opp og får varmen til å fungere så er det perfekt. Laster opp et bilde på forumet etterpå og markerer rundt den delen jeg mener.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mye dette firmaet tar for det,det finner jeg ut imorgen.Jeg forklarte problematikken til han og at jeg hadde knappene men ingen ledninger eller hannkontakten.Da sa han at det skulle da være mulig å fikse.

Hvis du forresten skal ha knapper fra pre-face anbefaler jeg deg E-bay. Ga 200 kr for begge.Og jeg kan skryte av at jeg da har noe fra en 540 i bilen ;)

EDIT:Skriveleifer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joe@ Ja, det hørtes fint ut. Da ser jeg frem til oppdateringer.

Richie@ Ja, bilen selges jo dersom prisen er rett. Har igrunn ingen planer om å kvitte meg med den med mindre jeg finner en hvit E60 525d, 530d eller 535d.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...