Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
vet ikke hva som utgjør dette men når jeg hadde 320'n min på autosentrum for og få fiksa girkassa så fikk jeg beskjed om at jeg hadde ei kasse som var uvanlig lavt giret :P ble litt overaska selv og for mente ikke det var forskjell på det.. men lav utveksling funker det og ;)

Ja var dette sammenliknet med andre biler eller samme biltype som du har?

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
Gå for en E36 du. Mange flere E36'er i god stand enn E30'er. :wink: I tillegg er det bedre komfort og bedre sikkerhet.

Er forsovet ett poeng, men jeg bryr meg faktsik ikke så sykt mye om at bilen skal være den sikreste. Hadde det ikke vært for at E30 med 6'er har 12 ventiler og reg reim, så hadde det vært mer aktuelt.

Ingen her som liker 5'ere? :)

Skrevet

Ingen her som liker 5'ere? :)

Joda, men det er begrenset med E39 når du har mellom 40-70.000 å bruke på bil.. :wink:

Ja E39 har kansje ikke suket nok i pris enda til at det blir noe særlig utvalg.

Har e36 høy forsikring? Vil gjerne har forsikringen på meg selv, pga opparbeiding av bonus. Da blir kansje en E36 med 6'er for dyr :?:

Skrevet

Kjøp sen E34 95 modell med facelift ( v8 ) front, skinnseter, mye utstyr og i bra stand. 520i drikker like mye som 525i, forsikkring er heller ikke så ulik.

Da får du en gjennomført bil til en billig penge i forhold til den overprisede E36. Bilen passer bra med automat, og er en bedre vinterbil en E36.

Jeg hadde ikke vært i tvil. E34 er ett tidløst karosseri, som blir penere og penere, så lenge de er godt vedlikeholdt.

Skrevet

E34 er gode å kjøre, men trenger en del motor. E34 525i og opp er veldig fine biler, men ikke akkurat lekne.

Får jo også E46 316/318 til under 70. Fine biler, men blir fort lei motoren.

Skrevet

Jeg skulle også ha motor da jeg var 18 år, det samme skulle alle kameratene mine. Da jeg fant ut at motor ikke var alt, men at vekt og andre faktorer også vel så mye inn endret jeg mening. Holdte følge med en Primera SRI med fiaten til mora mi... Klarte forresten å få bot med den samme bilen, så det går ann. Hvor ofte skal du ligge i 150 +? :wink: Du trenger ikke 300 hester for å ligge i fartsgrensa.

Skrevet

Som bruksbil ville jeg valgt en E46 316/318 med 1,9literen forann en E36 320i. Det er faktisk en kjempemotor. Bruker lite drivstoff. Kjørte langkjøring med min E46 på 0,55l/m. Går dessuten helt greit nokk.

Skrevet
Som bruksbil ville jeg valgt en E46 316/318 med 1,9literen forann en E36 320i. Det er faktisk en kjempemotor. Bruker lite drivstoff. Kjørte langkjøring med min E46 på 0,55l/m. Går dessuten helt greit nokk.

Har kjørt en del Z3 med 1,8l motor, er ulovelig gøy bil og de bruker jo ikke bensin :shock: Det er jo selvfølgerlig ett stort +

Men har ikke E46 ett stort rustproblem? :? Bare etter hva jeg har hørt, trenger ikke å gjelle alle :wink:

Skrevet
Hvis man snakker kollisjonssikkerhet så er E36 omtrent like sikker som en rusten Ford Fiesta 1,0 1983 modell.

Har hørt noe om at de ikke er de beste og kræsje med ja. Synn, for det er sikkert en bra bil ellers! 8)

Skrevet
Jeg skulle også ha motor da jeg var 18 år, det samme skulle alle kameratene mine. Da jeg fant ut at motor ikke var alt, men at vekt og andre faktorer også vel så mye inn endret jeg mening. Holdte følge med en Primera SRI med fiaten til mora mi... Klarte forresten å få bot med den samme bilen, så det går ann. Hvor ofte skal du ligge i 150 +? :wink: Du trenger ikke 300 hester for å ligge i fartsgrensa.

Ganske enig når jeg tenker meg om.. Å ligge i 150 gjør man bare i Tyskland, og hvis man først gjør det i Norge så er vel veien ikke den beste heller..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...