S.Arnesen Skrevet Januar 29, 2009 Skrevet Januar 29, 2009 Første jeg gjør er å finne all rusta, og forbanne meg over hva jeg har gjort for noe dumt ! Da er det kanskje på tide å begynne å kjøpe seg nyere biler, elelr biler i bedre stand
Lars89 Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 Teste hva bilen er god for både i aks og toppfart. Tar en lang kjøretur, gjerne flere timer. Viktig å få blåst ut av motoren litt.
Morty999 Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 teste om den spinner, og om den går bra og en vask etter det. hehe og så kan man finne ut hva som trengs å gjøres etterpå.
Ca///e Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 Da jeg kjøpte min siste bil satt jeg på hjem da den ble hentet. Bilen ble parkert i garasjen og etter 2-3 uker tok jeg min første kjøretur med den. Merkelig? Ja, men jeg måtte vente på at onkel sendte meg sertifikatet mitt, som han hadde vært så snill å oppbevare for meg i noen mndr....
sveinis Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 Det første jeg gjør er som regel å fylle drivstoff. Har enda til gode å kjøpe en bil der ikke nåla står på "reserve" Deretter er det å ringe alle bilinteresserte venner og familie og fortelle hva for noe jeg har handla denne gangen, mens jeg cruiser hjemover
SpiXi Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 min var vaska når jeg kjøpte min men noe jeg altid vasker etter jeg har kjøpt meg bil er rattet og gir kula. og gir gass
ESveen Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 Det første jeg gjør er som regel å fylle drivstoff. Har enda til gode å kjøpe en bil der ikke nåla står på "reserve" Deretter er det å ringe alle bilinteresserte venner og familie og fortelle hva for noe jeg har handla denne gangen, mens jeg cruiser hjemover Jeg skal alltid ha full tank med på kjøpet når jeg handler bil. Det er som regel det siste jeg spør om etter smørbrødslista med utbedringer. 1. Etter handelen kjører jeg 1km unna forhandleren/gårdsplassen for så å gå ut av bilen og sjekke hva i alle dager jeg har brukt xxx antall tusen på. 2. Kjører til jeg finner såpass mye ulyder at jeg blir litt sur (har til gode å kjøpe en knirkefri, ristefri bil) 3. Kjører hjem og vasker den helt til jeg finner alle ripene som jeg ikke så når jeg prøvekjørte den. Etter dette kan det bare gå oppover, så kjører rundt til venner og viser den fram. Avslutter turen innom foreldrene mine, og får "kjeft" av min far som lurer på hvorfor jeg bytter bil en gang i året. Han finner alltid samtlige elfeil, riper, oljesvettinger og merker i interiøret. Det artigste med å kjøpe ny bil er å glede seg til å hente den
Fredrik Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 Vaske kan du gjøre en annen dag... kjør en lang tur... book inn på et hotell i Hamburg/Berlin/Hannover... eller noe i den duren... og nyt en fantastisk fin bil på høyt turtall i lengre tid. Husk at du kanskje har BMW´s mest harmoniske rekkesekser før vi snakker s-motorer... Et par dager etter at jeg kjøpte min tidliger Porsche 911 Carrera Coupé i 1985 fant jeg en Luger pistol under førersetet... plombert riktignok, men allikevel...
[space] Skrevet Januar 30, 2009 Forfatter Skrevet Januar 30, 2009 Så pistol i den ene porschen og den andre ble strippet i tollen? Du ser jo rimelig suspekt ut, men likevel *På vei for å hente sommerhjul, og så en lang cruicerunde*
Fredrik Skrevet Januar 30, 2009 Skrevet Januar 30, 2009 ":3nmrtxwx]Så pistol i den ene porschen og den andre ble strippet i tollen? Du ser jo rimelig suspekt ut, men likevel *På vei for å hente sommerhjul, og så en lang cruicerunde* Hehehe.... begge hendelsene var med den samme Porschen...
Olelink Skrevet Januar 31, 2009 Skrevet Januar 31, 2009 * Bilen testes (ikke villkjøring men litt mer enn under prøvekjøringa) og lyden nytes med stereoen avslått. * På tur hjem må jo utstyret gåes over, må jo vite om alle funksjoner og muligheter, bla litt i instruksjonsbøkene. * Vaske når jeg kommer hjem (om den blir skitten på tur hjem). * Cruise noen runder i sentrum med smil fra øre til øre.
Sjøbuse Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 første jeg gjore var å sette på sommerdekka var heller ikke så mange som viste jeg hadde kjøpt 7er`n. så kom bare som vanlig uten og si noe spessielt jeg. utrolig moro og se tryne på folk som ikke er klar over bil byttet
D.C.V Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 Når jeg kjøpte M5'en så sa jeg at det var en slapp 520i pga at brødrene mine lurte meg en gang når min eldste lillebror hadde kjøpt seg ny Så benektelsen var stor fra dem når de fikk sitte på og jeg sa det var M5
DJ RS2 Matrix Skrevet Februar 1, 2009 Skrevet Februar 1, 2009 eg hadde min rett oppå bukken når eg kom heim med bilen, så bytte olje og filter tectylerte understellet før eg brukte bilen på veien igjen etter kjøpet (fekk ikkje lappen før veka etter kjøpet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå