bad_ip Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 Hei, Er sikkert en del tråder om hvilket dekk som er best bla bla. Men orket ikke å bla igjennom en haug med tråder i søkefunksjonen. Har bestemt meg for at jeg kjøper fra dekkonline.com. Dette blir første gang jeg bestiller derfra, så tar imot positive og negative erfaringer fra dem også. Men så til poenget. Er det store forskjeller mellom premium dekkene? Jeg forhørte meg hos dekk og felg i dag og han anbefalte meg toyo dekk som ville komme på 2200,- per dekk. (45% rabatt, bmwccn) Men etter et søk på dekkonline ser jeg toyo dekkene i samme dim ligger på 1693,- Hadde tenkt å holde meg rundt 1600-1900,- dekket. Da har jeg falken, vredestein, fulda, goodyear, dunlop, bridgestone, pirelli osv. Altså masse å velge mellom så jeg klarer rett og slett ikke å bestemme meg. Så ønsker innspill på hva dere anbefaler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoeNasty Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 Dunlop Sportmax er knallbra dekk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 Har selv handlet fra dekkonline et par ganger, veldig fornøyd med dem. Ikke bare er prisene lave, de er inklusivt moms og frakt også! Er jo litt leveringstid hos dem da i forhold til lokale forhandlere, går vel alt fra 1 uke til 1 måned før man får noe. Men hvis man er tidlig ute og bestiller i god tid innen man trenger dekkene så er det helt klart mye å spare. Selv kjører jeg med 245/40-18 Falken FK-452 og er veldig førnøyd med dem. Godt grep, lite dekkstøy, bra vekt-index og tåler 300km/t Koster 1330kr stk. På motorsykkel har jeg hatt bra erfaring med blant annet dunlop, som jeg syns var gode dekk, samt pirelli som satt godt til underlaget men fort ble slitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 Dunlop Sportmax er knallbra dekk! Kan også anbefale disse. Kjører selv med sportmaxx på sommerfelgene. Kjempe gode dekk med godt grep og god holdbarhet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Nilsen Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 Toyo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Februar 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2009 Toyo? Var det eneste han sa.. regner med han snakket om toyo proxes t1-r Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Februar 5, 2009 Share Skrevet Februar 5, 2009 Toyo-dekkene er ganske populære pga utseende, pris også er de oftere rundere i kantene slik at man kanskje kommer seg unna med lavt inpress på felgen uten å valse. Passer bra på brede felger hvor man trenger litt stretch. Jeg har ingen erfaring med den nye typen som tok over t1-s, men de var ihvertfall nesten like bra på vått føre som på tørt. Men det finnes nok dekk som er bedre på tørt, men igjen kanskje litt dårligere på vått enn toyo. Overasket ihvertfall meg hvor bra veigrepet var på vått føre, altså at det ikke var stor forskjell på veigrepet før og etter regn. Der er det stor forskjell med de dekkene jeg kjører med nå. Vet du hva du er ute etter? Støynivå, slitasje osv. Mitt inntrykk av toyo var at de ble litt fort slitt, men har egentlig bare kjørt på toyo i dimensjon 18". De hadde en tendens til å punktere når de ble slitt, men den nye typen har kraftigere skulder, og dessuten burde dekkene kanskje vært bytta ut før de punkterte. Noe som skjedde 4 eller 5 ganger Har kjørt på Dunlop sp sport 2000 på 16", og de var veldig bra grep på og holdbare. Men støyet mye når de begynte å bli slitt, også sporet de en del mins jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Februar 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 5, 2009 Ok, takk for info. Er egentlig ikke ute etter noe spesielt.. Men et dekk som ikke blir nedslitt altfor fort, som har et bra veigrep og ikke sporer for mye. Foreløpig så ligger jeg an til å bestille dunlop sportmaxx. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 dårlige kriterier for den dimmen du er på utkikk etter det der hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 Dekkonline har jeg ingen negative erfaringer med, ikke så aller værst leveringstid, og prisene er jo helt topp. Inkl mva og frakt som nevnt lengre oppe her. Dekkene jeg vil anbefalle er Vredestein ultrac sessanta. Kjører dette på E91`n min. Sporer lite, ikke så veldig mye støy, å grepet er heller ikke noe å utsette på. Virker som det er holdbare dekk også. Toyo er også bra som nevnt, spesielt på vått, men disse er mye så de slites veldig fort. Merkbart slitasje på en hard tur fra Kristiansund til Bergen. ca 50 mil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 Støtter Vredestein dekka som han ovenfor nevnte! Vi har disse på sommerhjulene til BMW'en (235/45-17) og de sporer veldig lite til den dimmen å være, i tillegg støyer de ikke så veldig og grepet er godt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 Jeg kjører og Vredestein Sessanta, i 19", og er meget fornøyd. De er vel også ganske billige på dekkonline. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LodeRunner Skrevet Februar 6, 2009 Share Skrevet Februar 6, 2009 Har alltid lurt på hva som skjer hvis man har bestilt feil, eller har en reklamasjon på dekk bestilt hos dekkonline.com? Får man hjelp da eller har man skjegget i postkassen? Nytter ikke å kontakte den norske importøren hvis de er kjøpt i utlandet. Hadde jeg vært dekkforhandler så hadde jeg enten nektet å legge om dekk som er kjøpt et annet sted, eller tatt blodpris... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Februar 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2009 Disse testene som står på siden dems.. (tyretest.com) Er disse pålitelige? Ser på falken fk-452 og de var billig 1400kr dekket og scoret veldig bra på den testen i forhold til de andre premium dekkene som koster rundt 500kr mer pr dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Februar 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2009 Er det noen spesielle merker som egner seg bedre til bmw? Eller er det bare til å kjøre på på hvilket som helst merke / dekk som er bra. Tenker da på de bedre merkene... Tenker litt på pirelli p zero... ligger på dekkonline til 1900,- per dekk. Eneste var at dekket scoret dårlig på comfort.. var innom testen de har på siden og fikk karakteren 3. Lurer også litt på om jeg bare skal gå for vredestein sessanta til 1500,- per dekk. Snakket forøvrig med en dekksjappe i dag. Han hadde ikke så mye erfaring med vredestein, men fortalte at dekke var mitt i mellom.. Ikke blant premium dekkene.. Samma sa han om pirelli. Han anbefalte michelin, conti som de beste dekkene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå