anders87 Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 http://carscoop.blogspot.com/2009/01/20 ... ed-on.html With its chief-rival, the Mercedes-Benz E-Class, having already been introduced, BMW is moving full force with the development of the sixth-generation 5-Series that will be available in both sedan and station wagon (Touring) forms. Our spy photographers captured a prototype version of the 5-Series Touring on public roads covered in a coat of riveted dummy panels. While it is extremely difficult to make any assumptions for the car's styling other than it will boast the latest interpretation of BMW's twin-kidney grille that has evidently grown in size, it is apparent that the Touring variant will retain the somewhat conservative shape of the current model. Our inside sources state however that the new 5-Series will take several design cues from the all-new 7-Series that was unveiled in the summer of 2008. This means that BMW's executive model will most likely be less controversial, with its harder angles smoothed off, and in the case of the saloon, with a less provocative (Bungle) bootie. It is expected that the new 5-Series will grow a few inches in length and width thus improving passenger and luggage space. Despite being a bit bigger than the current model, weight saving measures that will include the extended use of aluminum body parts will help keep the mass low. The new 5-Series will be offered with a wide variety of gasoline engines including naturally aspirated and turbocharged inline-six cylinder units and a twin-turbo V8 as well as 4-cylinder and 6-cylinder turbo diesels. As for the highly anticipated M5 that will once again be available in sedan and Touring bodystyles, it is almost certain that BMW will ditch the current 507 HP 5.0-liter V10 and replace it with an even more powerful, yet lighter, twin-turbocharged V8 engine. The new 5-Series is due to arrive in Europe in late 2010 and early 2011 in the U.S. and other global markets like Australia and Japan. Hva tror folket om den nye 5'er generasjonen?
///FredriK.S Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Ser jo ut som en 7-serie bak, liker ikke dette!
diesel_luring Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 turbo på m5????????? kommer de med turbo på m bilene så er løpet kjørt, det skal være skikkelig power ikke noe føner auda tull.
Ellingsen B. Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Har hørt masse rykter om at de videreutvikler biturboen ja. Dette også på nye M3
Alex88 Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Kan ikke si noe enda, blien er jo tildekket. Men håper den ikke for en lik rumpe som 7 serien
Haug530D Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 turbo på m5?????????kommer de med turbo på m bilene så er løpet kjørt, det skal være skikkelig power ikke noe føner auda tull. Må man så må man, eller vil du heller at Bmw skal bli slått av både Audi og Mercedes som begge har biler med Turbo i stallen sin? Synes bare det høres gromt ut med Turbo på M5 jeg, selv om jeg egentlig liker lyden av presse bedre.
diesel_luring Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 ja egentlig. de leger jo noen av verdens beste motorer, så jeg synes de skal fortsette med det. ikke noe turbo tull.
EirikL Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Håper ikke den får noe syverlys bak. Da blir jeg arg Resten av bilen hadde jo et vist potensial, men jeg liker ikke de enorme grillene
Fliid Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 hahahaha, for en hekk! Fronten var heller ikke stort å skryte av. Sidene derimot, relativt ok. (som sagt tidligere, den er jo tildekket) Så det blir spennende å se hva som egentlig er designet. Motorutvalg blir spennende å se, når lansering inntreffer.
Larsinnj Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Baklyktene tok jo kaka på den bilen. Helt utrolig stygt.
sveinis Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Tipper både grillen og baklyktene er teipa på som en avledningsmanøver. Blir nok noen elementer fra 7-serien, men tror ikke vi får se baklyktene på 5-serien. Gleder meg til premieren!!
Saltkjelen Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Jeg må le når jeg ser enkelte kommentarer.. Jeg håper for guds skyld ingen tror at bilen vil få de baklyktene som er vist på denne _godt kamuflerte_ bilen.. Ei heller frontlykter eller støtfangere.. De eneste tingene som er ferdig og synlig her er speil og vindusprofiler/hekkspoiler.. Alt annet er godt kamuflert bak masse plastikk, dill og dall..
[space] Skrevet Februar 6, 2009 Skrevet Februar 6, 2009 Hehe, saltkjelen. Det er jo det samme som skjer hver gang det blir lagt ut spionbilder Om den plukker opp diverse designdetaljer fra nyeste 7-serien tror jeg den kommer til å bli skikkelig sexy, for den nye syveren er lekker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå