morteym Skrevet Februar 11, 2009 Share Skrevet Februar 11, 2009 Hva heter det lille vertikale staget igjen? Kan gi kneppelyder f.eks ved kjøring på brostein. Jeg bytta det på høyre side foran en gang. Kosta kanskje 500 kr. Bærekuler ble også bytta før 80.000 km. Vanlig feil på de første årsmodellene pga underdimensjonerte foringer. Kan gi kneppelyd, slark, ustabil i nedbremsing fra høy fart (bilen vingler), og mer sporing. Diverse sensorer er også en noe som går til helvete på disse bilene, og må byttes ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Februar 11, 2009 Share Skrevet Februar 11, 2009 Stabstag du tenker på? https://www.koed.no/2.2.asp?billede=358 ... 41031&nr=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Februar 11, 2009 Share Skrevet Februar 11, 2009 Ja, det var den der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Februar 11, 2009 Share Skrevet Februar 11, 2009 Bærearmene forran pleier å ta kvelden ved 100' (foringene) Bytt de og bilen blir som ny Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 11, 2009 Share Skrevet Februar 11, 2009 Hadde gåene fjører bak, stabstag, bærearmer og dempere når min hadde gått 210. Ulyder i understell høres ofte mye værre ut enn de er. Forplanter seg gjennom karosseriet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Februar 11, 2009 Share Skrevet Februar 11, 2009 Må si at bmw ikke er det beste når det gjelder foringer, ledd og stag. Eller understell generelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robbi3 Skrevet Februar 11, 2009 Share Skrevet Februar 11, 2009 Må si at bmw ikke er det beste når det gjelder foringer, ledd og stag. Eller understell generelt. Enig, men så er jeg glad for at BMW heller har disse problemene her enn motorproblemer som noen japanske riskokere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Februar 11, 2009 Share Skrevet Februar 11, 2009 Ja. Så er det jo noe med bmw som andre biler ikke har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 11, 2009 Share Skrevet Februar 11, 2009 Jeg har litt problem med slitasje på sidestøtten på seterygg og litt på sete pute, (gjeller sportstoene) og har sett flere biler med samme problem. Så bytte av komplet skumkjerne og setetrekk på førerstolen er under planlegging. Men dette er kosbare saker så vil også sjekke ut recaro stoler som mulig erstatning. Sportstolene burde hatt justerbar korsryggstøtte helt fra lansering, (Kom vell som ekstrautstyr på face lift) jeg savner dette på min bil når jeg kjører langt på fine veier. Vi har kun standardstolene og det tror jeg er årsaken til at de ikke er slitt på bl.a sidestøttene iom. at støttene ikke stikker så langt frem. Jeg foretrekker standardstolene når jeg kjører så langt som jeg gjør (4-5000 Km i måneden)... sportstolene gir for liten bevegelse til ryggen etter 6-7 timer i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Februar 11, 2009 Share Skrevet Februar 11, 2009 BMW er også flinke på kombinasjonen av sportslighet/komfort. Jeg vil tro det fører til litt hardere kjøring også, kanskje uten at det føles slik. Det vil selvsagt slite mer på bevegelige deler som foringer i understellet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 11, 2009 Share Skrevet Februar 11, 2009 BMW er også flinke på kombinasjonen av sportslighet/komfort. Jeg vil tro det fører til litt hardere kjøring også, kanskje uten at det føles slik. Det vil selvsagt slite mer på bevegelige deler som foringer i understellet. Akkurat det vil jeg mene er et meget viktig poeng hvis man skal sammenligne holdbarheten for en BMW vis a vis f.eks en Mercedes-Benz eller en Toyota. Jeg kjører ganske voksent og vår bil blir primært brukt som en alminnelig bil... og nå har den kjørt nesten 200000 Km uten vesentlige problemer. Spørsmålet er derfor ikke om en BMW er like holdbar som en Mercedes-Benz eller en Toyota... for det er den, men derimot hvordan bilene blir kjørt er helt avgjørende for hvor problemfrie de er i det lange løp. E46 var en relativt kostbar bil de første årene etter at den kom på markedet og det preget kjøperne, men i takt med at modellen ble eldre og dermed billigere er den idag ikke en uvanlig ungdomsbil og dette preger mange av bilene nå. Bilene blir kjørt hardt og vedlikeholdet er ofte av typen "selvgjort er ikke alltid velgjort" (les: store felger har høyere prioritet enn en service på et merkeverksted). Mye kan tyde på at spesielt dieselmodellene er utsatt for denne modellen og det blir dessverre ofte kostbart når turboer og div. pumper tar kvelden pga. manglende/feil vedlikehold/behandling av bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Februar 11, 2009 Share Skrevet Februar 11, 2009 Jeg har litt problem med slitasje på sidestøtten på seterygg og litt på sete pute, (gjeller sportstoene) og har sett flere biler med samme problem. Så bytte av komplet skumkjerne og setetrekk på førerstolen er under planlegging. Men dette er kosbare saker så vil også sjekke ut recaro stoler som mulig erstatning. Sportstolene burde hatt justerbar korsryggstøtte helt fra lansering, (Kom vell som ekstrautstyr på face lift) jeg savner dette på min bil når jeg kjører langt på fine veier. Vi har kun standardstolene og det tror jeg er årsaken til at de ikke er slitt på bl.a sidestøttene iom. at støttene ikke stikker så langt frem. Jeg foretrekker standardstolene når jeg kjører så langt som jeg gjør (4-5000 Km i måneden)... sportstolene gir for liten bevegelse til ryggen etter 6-7 timer i bilen. Jeg har stikk motsatt erfaring, synes standardstolene gir altfor "planke" følelse å sitte i, men vi er jo alle forskjellig bygget;) Jeg for min del har god plass mellom sidestøttene i bilen min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 11, 2009 Share Skrevet Februar 11, 2009 Jeg har stikk motsatt erfaring, synes standardstolene gir altfor "planke" følelse å sitte i, men vi er jo alle forskjellig bygget;) Jeg for min del har god plass mellom sidestøttene i bilen min Jeg er 186 høy og slank så jeg har også god plass i sportstolene, men etter erfaring med stolene i bl.a 4 Porscher foretrekker jeg standardstolene i BMW´en til daglig bruk. Sportstolene er kjempefine til kortere turer og når man ikke skal sitte i bilen i 8-9 timer to ganger i uken. Kanskje er problemet egentlig at jeg ikke kjører disse turene helt frivillig (les: jeg pendler) og at jeg derfor ikke kjører bilen like så entusiastisk som da jeg hadde Porschene. Jeg sverget tidligere også på at koppeholdere i bilen var over mitt lik, men nå har jeg koppeholdere i bilen... det er best slik når man kjører så langt som jeg gjør... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Februar 11, 2009 Share Skrevet Februar 11, 2009 Stabstag du tenker på? https://www.koed.no/2.2.asp?billede=358 ... 41031&nr=1 det har jeg bytta på en E46 jeg hadde også.var enkelt og greit å bytte.kosta vel 500 for to stk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inline six Skrevet Februar 11, 2009 Share Skrevet Februar 11, 2009 Må si at bmw ikke er det beste når det gjelder foringer, ledd og stag. Eller understell generelt. Da har du sannelig ikke skrudd mye på VAG og Renault. BMW ligger godt over disse på understellsdeler. På årsgamle Renault espace har jeg skifta styreledd indre og yttre og på flere og til og med komplett tannstang. Sannelig bra de renaultene gjør det så bra på krasjtester, det trengs når en styrekule hopper ut når du ligger i 80km/t. Snakka med en som jobber på Renault og han sa at på varebilene til renault skifta de i flere tilfeller opphengskuler og styreledd på 30000km da jeg fortalte at jeg hadde skifta på en som hadde gått 60000km. Og VAG har jo slitt med forstillinga (multilink) på A4, A6 og passat siden 1996 i form av slitasje på kulene, men nå som de har skifta til vanlig mc pherson forstilling på nyeste passaten så har de fått problemer med bærebruforingene isteden som slites uforholdsmessig raskt. Mercedes-Benz har også stupt i kvalitet på slike deler siden en gang på midten av nittitallet. BMW er ingen japaner på holdbarhet på hjuloppheng, men de er av de bedre blant europeiske bilmerker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå