S.Arnesen Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 På E46 ga ASCen (eller hva det nå heter, var en 98 mod) opp etter ca 10 sekunder med "tvangsoverstyring", dvs holde full gass med f.eks reservehjul på. Er det samme på noen andre modeller? Det skjer ikke på min e46.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar84 Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 har ikke tenkt over at den lager noen lyder nei. men men til deg som kjører med den av. uten den står jeg fast på flat mark om det er litt dyp snø. men kommer fram dit jeg vil om den er på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 om jeg sitter fast noe sted og skrur den på så rikker ikke bilen seg noe. prøvde det på torsdag. da vil jo bare ikke hjula mine gå rundt. så skrudde jeg av. satt bilen i R og tråkka litt forsiktig. da spola bilen. og sakte men sikkert kom den seg bakover. så satt jeg den i D og tok litt fart med asc på. hjulene ble bare stoppet av asc helt til bilen sto stille igjen. så i R igjen. litt fart fremover uten asc. hjulene spannt. men kom sakte men sikkert frem bilen stoppet ikke. og ble ikke stoppet av asc. dett var i gården hjemme. masse snø og jævlig glatt inder snøen. men har testet i oppoverbakker. den hjelper til litt der ja. men skjeldent det er så ille at jeg trenger noe hjelp. men hadde også problemer i oppoverbakke en gang. eneste mulighet til og komme opp var uten asc. så den har nok sine områder den er bra og andre den bare er dum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 min erfaring er at det kommer veldig an på hvor glatt det er om asc+t hjelper på framdriften eller ikke. Er det is eller veldig glatt snø kommer jeg bedre fram med asc+t i "vintermodus" etter som jeg har tatt vekk spjeldet fra spjeldhuset er min asc+t i praksis hele tiden i vintermodus Når det er litt bedre feste som f.eks skikkelig godt vinterføre, drar bilen seg bedre fram med asc+t avskrudd Uansette så suger systemet om man sammenligner med en mekanisk diffbrems/sperre. Volvo 940'n (med diffbrems) til dama kan jeg kjøre lett med på steder hvor jeg bare kan glemme å komme fram med bmw'n..... Dessverre er diffbrems til e39 uforholdsmessig dyrt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hauken Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 min erfaring er at det kommer veldig an på hvor glatt det er om asc+t hjelper på framdriften eller ikke. Er det is eller veldig glatt snø kommer jeg bedre fram med asc+t i "vintermodus" etter som jeg har tatt vekk spjeldet fra spjeldhuset er min asc+t i praksis hele tiden i vintermodus Når det er litt bedre feste som f.eks skikkelig godt vinterføre, drar bilen seg bedre fram med asc+t avskrudd Uansette så suger systemet om man sammenligner med en mekanisk diffbrems/sperre. Volvo 940'n (med diffbrems) til dama kan jeg kjøre lett med på steder hvor jeg bare kan glemme å komme fram med bmw'n..... Dessverre er diffbrems til e39 uforholdsmessig dyrt... ja,kan vell bare fås på m5? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 ja,kan vell bare fås på m5? Tipper Quaife kanskje har noe. Men da må man regne med 10-15k. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiklasJa Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 Quaife og Kaaz er vel noen av de få (eneste?) som lager ettermarkeds diffbrems til bmw. Å kjøpe diff brems er det beste kjøpe jeg noen gang har gjort. 15k er bare småpenger iforhold til gleden/fremkomligheten som man får igjen. Men Quaife sin mekaniske diffbrems låser seg etter hvor mye NM som kommer fra girkassa. Så man må kjøre litt spesielt (les: friskt) hvis man vil forbedre fremkommeligheten om vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 Antispinn er for pingler 4x4 og pigg er tingen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 Men hvordan vet man hva man har av ASC og ASC+T? På min knapp står det bare ASC, men den bremser hjulene, og reduserer motorkraft. 520d 2001 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 Er kun noen få modeller (tidlig 90-talls 7'er?) med kun ASC. Mao, de aller fleste som har en ASC-knapp har ASC+T. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsmidt Skrevet Februar 14, 2009 Share Skrevet Februar 14, 2009 Uten å være for påståelig mener jeg da at skillet går på E34/E32 og oppover. Min E34 har bare ASC og jeg har aldri sett noen med ASC+T. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torminator Skrevet Februar 15, 2009 Share Skrevet Februar 15, 2009 Så jeg kan regne med at min 320 E36 '98 har ASC+T? Hvordan kan jeg koble av den strupingen på motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Februar 15, 2009 Share Skrevet Februar 15, 2009 Du vil kun ha bremsing av hjulene..? Blir ikke det litt meningsløst? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torminator Skrevet Februar 15, 2009 Share Skrevet Februar 15, 2009 Blir vel ikke det hvis man vil få litt bedre akselerasjon f.eks på vinteren? Bremser de hjulene som spinner, men ikke reduserer kraften til de som har godt grep? Eller tenker jeg helt feil her nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Februar 15, 2009 Share Skrevet Februar 15, 2009 Uten å være for påståelig mener jeg da at skillet går på E34/E32 og oppover. Min E34 har bare ASC og jeg har aldri sett noen med ASC+T. Min tidligere E34 535 1991 mod bremset bakhjulene for å hindre hjulspinn, det var også beskrevet i bilens instruksjonsbok. Når hastigheten var lav (husker ikke nøyaktig hastiget men ca 40 km/t) brukte den bremsene, ved større hastigheter bare motorstruping. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå