Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Personlig har jeg ingenting til overs for folk som leker butikk, for eksempel de som kjøper deler og diverse annet fra Ebay for å selge det for 3 ganger prisen de betalte.

Hva er så galt med det?

Om du har lyst på varen og forsvarer prisen selger setter, så kjøper du. Gjør du derimot ikke det, så kjøper du dem ikke.. Selger har visse forpliktelser som selger, men det å ikke tjene penger er ikke blant dem. Alle selgere som lever av hva de gjør, kjøper en ting for mindre enn det de selger den for - også konvensjonelle butikker.

Har ikke noe imot folk som tjener penger, det jeg ikke liker er enkeltpersoner som gir seg ut for å være seriøse firmaer og i tilegg

kjøper varer fra Ebay, Madeinchina.com etc... for så å selge det dyrt og de fleste sånne gir veldig dårlig support/garantier på det de selger.

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har ikke noe imot folk som tjener penger, det jeg ikke liker er enkeltpersoner som gir seg ut for å være seriøse firmaer og i tilegg

kjøper varer fra Ebay, Madeinchina.com etc... for så å selge det dyrt og de fleste sånne gir veldig dårlig support/garantier på det de selger.

Om dem gir seg ut for å være noe annet enn de der, samt det å ikke tilby holdbar "support" er noe annet enn kun det å kjøpe billeg fra Ebay. Jeg er enig i dette er kritikkverdig, dessuten er det ulovlig.

Hva gjelder garanti er det ikke noe krav til selger at man tilby dette. Garanti er noe selger tilbyr attåt lovpålagte forbrukerrettigheter, men svært få selgere gjør dette ... Og enda færre tilbyr en garanti som er verdt papiret det er skrevet på. Jeg har ingenting imot at selger tjener penger, så sant ham holder seg innenfor regelverket.

:wink:

Skrevet

Fra nettbutikken hans:

"I henhold til kjøpsloven mister du retten til å gjøre mangelen gjeldene, dersom du ikke gir oss beskjed innen 14 dager etter leveransetidspunktet."

Hehe, det var en rimelig fri tolkning av forbrukerkjøpsloven.

Forbrukerportalen.no sier: "Hovedregelen er at klagen må skje senest to år etter at du overtok tingen."

Skrevet
Fra nettbutikken hans:

"I henhold til kjøpsloven mister du retten til å gjøre mangelen gjeldene, dersom du ikke gir oss beskjed innen 14 dager etter leveransetidspunktet."

Hehe, det var en rimelig fri tolkning av forbrukerkjøpsloven.

Forbrukerportalen.no sier: "Hovedregelen er at klagen må skje senest to år etter at du overtok tingen."

Ok, da var det ikke så vanskelig å finne ut hvem det var nei, han kjøper det meste fra Ebay ja, hehe, en luring.

Greitt nok det at brukere synes det er lettere å kjøpe her i landet men det er faktisk ikke så vanskelig å kjøpe fra Ebay selv og unngå å bli lurt, får man ikke varen kan man sende klage til Ebay/Paypal så får man pengene igjen, har gjort dette en gang og det gikk greitt.

Skrevet

hadde tenkt å bestille tåkelys av han nå. men da trur jeg heller handler et annet sted. hjelper ikke om man sparer et par hundre lapper hvis varen er av elendig kvalitet.

Skrevet

Det må komme et skikkelig salgssytem her snart. Men kritikk av selger og kjøper osv.

Det blir jo aldri slik som ebay, som garanterer summen hvis det blir noe tull. Men noe bedre ville det blitt..

Skrevet

Jeg kjøpte noe karbongreier av han en gang også... Tok først en evighet å få det..(Sikkert for at han selv måtte kjøpe fra ebay) deretter når jeg endelig fikk varene(Som ikke var spesielt billig) så var jo passformen helt horibel, faktisk så dårlig at det ikke gikk an å bruke. Da jeg klaget fikk jeg svar, men bare at "det var dumt"...

ALDRI mer billig jalla deler til min bil iallefall!

Skrevet

Erfaringer er til for å deles! :) Omså de er gode eller dårlige... Jeg skjønner hvem dette er, men ikke sikkert alle får det med seg.

Orker ikke skrive navnet selv da jeg personlig ikke har dårlige erfaringer med denne karen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...