Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt og ta av lyktene foran, så det jeg lurer på er, om jeg må ta av hele eller om jeg bare kan løsne på noen klips som står på glasset?

Prøvde og gjøre det siste, men de satt veldig..

Er redd for og ta for hardt i.

Når det gjelder kondensen, er lyktene ødelagt, eller finnes det en grei måte og ordne det på?

Har helst ikke lyst og borre hull i de, hvis det finnes andre løsninger.

Mvh JT

Skrevet

Er det Facelift lykter? da kan de ikke åpnes, men dersom det er Prefacelift er det ikke noe problem åpne de, bare bruk ett skrujern eller noe å vipp av de metall klipsene som holder de sammen og ja de sitter godt.

Det beste er gså å ta av lyktene ja, sitter 4 skruer bak hver lykt, 2 oppe og 2 nede, er gjort på 5 min

Skrevet
Jeg har tenkt og ta av lyktene foran, så det jeg lurer på er, om jeg må ta av hele eller om jeg bare kan løsne på noen klips som står på glasset?

Prøvde og gjøre det siste, men de satt veldig..

Er redd for og ta for hardt i.

Når det gjelder kondensen, er lyktene ødelagt, eller finnes det en grei måte og ordne det på?

Har helst ikke lyst og borre hull i de, hvis det finnes andre løsninger.

Mvh JT

BMW sliter med kondens og vann i frontlyktene, ser veldig mange nye biler også har det.

Hørte på jæger og de ga en følgende forklaring. Lyktene vil dugge hvis de har vert åpnet av en grunn, for da vil pakningen rundt bli støvete og skitten.

løsning:

1. Aldri åpne de.

2. Hvis de er blitt åpnet, vask pakningen i varmt vann.

3. Kan limes igjen, men blir problemer da de skal åpnes.

Slet selv med dugg i frontlyktene ved kraftig regn, tok og åpnet de, vasket vekk støv og skit på reflektorene inni, vasket pakningen og duggen er forsvunnet:)

Skrevet
Hva med lyktene i nyere biler?

Går det an å åpne disse?

Har en 05. mod E60 hvor jeg har kondens/dråper oppe i "øyebrynet". :(

for eks din modell har jeg sett flere med dugg i. Ja du kan åpne de, Får jo for eks. nye angel eyes til E60.

Skrevet
Jeg har tidvis hatt litt dugg i lyktene. Sist jeg delte dem så smurte jeg blå pakningssilikon på pakningen, har ikke dugget siden 8)

Hylomar du tenker på?

Skrevet
Hva med lyktene i nyere biler?

Går det an å åpne disse?

Har en 05. mod E60 hvor jeg har kondens/dråper oppe i "øyebrynet". :(

for eks din modell har jeg sett flere med dugg i. Ja du kan åpne de, Får jo for eks. nye angel eyes til E60.

Man får vel ikke akkurat nye angeleyes (eller coronaringer som det heter på BMWsk), men derimot pære som gjør at ringene får en annen farge. Jeg er redd du må leve med problemet eller bytte lykt. Dette er en svakhet på E60/E61 med xenonlykter. Jeg byttet venstre hovedlykt 2 ganger på min tidligere 2004 E60 520iA pga. dugg og vanndråper. Har heldighvis (bank i bordet) ikke hatt noe tilsvarende problemer på min 2008 E61 520dAT LCI.

Skrevet

No har jeg prøvd og ta av glasset fra lyktene, men de sitter jo som bare faen... Vet jo selfølgelig ikke om det er face eller preface. Hvordan ser man forskjell?

Men det er jo sånne plast klipser rundt på glasset, som jeg skulle tro var der for at det skulle gå an og løsne glasset fra lykten.

Det første jeg gjorde var og ta lykten av, så skrudde jeg av 2 bitte små skruer..

Så trodde jeg at da var det bare og løsne på klipsene, så var glasset ute.

Men neida, det gikk ikke.

Prøvde og hjelpe til med ett skrujern, men da begynte bare plasten rundt og knekke.

Det endte med at jeg borret to hull i hvert glass, oppe og nede (5 mm)Men selfølgelig ikke sånn at vannet kan renne rett nedi..

Så blåste jeg varmluft til fukten var ute.

Men når jeg kom hjem igjen fra verkstedet, så faen ikke lyktene ut.

Aldri vært så mye kondens i dem som nå :oops:

Hele glasset er dekket med kondens.

Er det noen som har noen gode råd til meg.

Har nettopp vært inne og sett hva sånne lykter koster, og det har eg ikke råd til no... 10 000,- pr lykt :cry:

Skrevet
No har jeg prøvd og ta av glasset fra lyktene, men de sitter jo som bare faen... Vet jo selfølgelig ikke om det er face eller preface. Hvordan ser man forskjell?

Men det er jo sånne plast klipser rundt på glasset, som jeg skulle tro var der for at det skulle gå an og løsne glasset fra lykten.

Det første jeg gjorde var og ta lykten av, så skrudde jeg av 2 bitte små skruer..

Så trodde jeg at da var det bare og løsne på klipsene, så var glasset ute.

Men neida, det gikk ikke.

Prøvde og hjelpe til med ett skrujern, men da begynte bare plasten rundt og knekke.

Det endte med at jeg borret to hull i hvert glass, oppe og nede (5 mm)Men selfølgelig ikke sånn at vannet kan renne rett nedi..

Så blåste jeg varmluft til fukten var ute.

Men når jeg kom hjem igjen fra verkstedet, så faen ikke lyktene ut.

Aldri vært så mye kondens i dem som nå :oops:

Hele glasset er dekket med kondens.

Er det noen som har noen gode råd til meg.

Har nettopp vært inne og sett hva sånne lykter koster, og det har eg ikke råd til no... 10 000,- pr lykt :cry:

10 000 pr lykt!?

Sikkert noen her inne som kan selge deg lykter for en litt billigere penge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...