Frode D Skrevet Februar 27, 2009 Share Skrevet Februar 27, 2009 Her er de tuv-papirene jeg finner til mine. Er de lignende dine? 8": http://www.keskin-tuning.de/Seiten/Down ... igkeit.pdf 9": http://keskin-tuning.de/Seiten/Download ... igkeit.pdf Samme dekkdim på begge, som er merkelig.. 205/40-17 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Februar 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2009 Har nok mye å si hvem du møter på også. En bekjent med 200sx fikk beskjed om å møte på biltilsynet og godkjenne senk og felger da han ble stoppet av politiet. Jeg ble også stoppet i høst, han sa ingenting om senking men han anbefalte meg å godkjenne felgene tilfelle det skjedde noe en gang.. Jeg tenker også at det hjelper å vaske bilen grundig innvendig og utvendig, ha orden i alle papirene og gjerne droppe joggebuksen når en skal inn til kontroll.. Jeg syntes iallefall at slikt lager litt bedre inntrykk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Februar 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2009 Her er de tuv-papirene jeg finner til mine. Er de lignende dine?8": http://www.keskin-tuning.de/Seiten/Down ... igkeit.pdf 9": http://keskin-tuning.de/Seiten/Download ... igkeit.pdf Samme dekkdim på begge, som er merkelig.. 205/40-17 Ja, er likt utseende på mine papirer. Men mine er skrevet som et sett samt at de er til bmw 3-serie. At 8.5" felgene hører sammen med 10" felgene. Samt en oversikt over hvilke dekkdimensjoner som er godkjent på de ulike akslene. De papirene du linker til virker litt mer universale, om det går an å si det slik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Februar 27, 2009 Share Skrevet Februar 27, 2009 Hmmm.. Da må jeg høre med Styling-Tech om de kan ordne papirer til meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Februar 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2009 Hmmm.. Da må jeg høre med Styling-Tech om de kan ordne papirer til meg.. Kan jo prøve det. Jeg såg etter papirer til Kt1 på den siden, men uten å finne de jeg har. Fant bare slike som du fant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 27, 2009 Share Skrevet Februar 27, 2009 Det handler ikke om hva de gidder eller ikke gidder. Jeg refererer enkelt og greit bare til loven, og hva de gidder eller ikke spiller liten trille. Det som spiller en trille er hvilket problem DU får dersom de bestemmer seg for å "ta" deg.. Jeg sier ikke at de i det hele tatt gidder det heller, men i loven står det hva det står..Det koster å kjøpe godkjent, men så er du da også sikrere.. Joda men hvor mange har du hørt om som har fått pes for uorginale M-fangere da? har ikke hørt om noen jeg. Felgene mine har dessuten gått glatt gjennom EU 2 ganger selv om jeg har ulik bredde foran og bak, men tenkte jeg skulle få det godkjent når jeg skal sette senkesett på, tviler på at senkesettet går gjennom på EU dersom det ikke er skrevet i vognkort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Februar 27, 2009 Share Skrevet Februar 27, 2009 Det handler ikke om hva de gidder eller ikke gidder. Jeg refererer enkelt og greit bare til loven, og hva de gidder eller ikke spiller liten trille. Det som spiller en trille er hvilket problem DU får dersom de bestemmer seg for å "ta" deg.. Jeg sier ikke at de i det hele tatt gidder det heller, men i loven står det hva det står..Det koster å kjøpe godkjent, men så er du da også sikrere.. Joda men hvor mange har du hørt om som har fått pes for uorginale M-fangere da? har ikke hørt om noen jeg. Felgene mine har dessuten gått glatt gjennom EU 2 ganger selv om jeg har ulik bredde foran og bak, men tenkte jeg skulle få det godkjent når jeg skal sette senkesett på, tviler på at senkesettet går gjennom på EU dersom det ikke er skrevet i vognkort. Jeg skjønner hvor du vil hen, men det nytter ikke å skrive slikt. Det blir alt for mye synsing om ditten og datten.. Det varierer utrolig mye på politidistriktene, og hvem man snakker med på BT. Mye dreier seg om skjønn.. Når det er så store forskjeller handler alt om at man må forholde seg til de regler som er beskrevet i kjøretøyforskriften. Det er LIKT for alle.. Verksteder bryr seg fint lite om hjulene du har på på eu kontroll. Ved en evt. etterkontroll er de fristilt for det som evt. en vanlig person kan bytte på under 24 timer.. Dvs at de ikke kan holdes ansvarlig for at du har feil hjul, selv om de KAN gi deg feil på de.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Februar 28, 2009 Share Skrevet Februar 28, 2009 Jeg sendte også i vei en søknad om godkjenning av 7,5 og 8,5 felger + justerbart senkesett for et par uker siden. Har mine tvil på felga, men senkinga burde gå greit. Blir spennende å høre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B3KK15 Skrevet Februar 28, 2009 Share Skrevet Februar 28, 2009 har noen 18x8,5" asa felger jeg vil ha inn i vognkortet. men mangler tuv, så da kan jeg vel glemme det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon///M Skrevet Februar 28, 2009 Share Skrevet Februar 28, 2009 kjøpte min e46 der 8x18" forran og 8,5x18" bak var skrevet inn i vognkortet. skal inn i sommer og godkjenne senkesett når det blir montert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
730da Skrevet Februar 28, 2009 Share Skrevet Februar 28, 2009 jeg har liggende pdf filer utskrevet av bmw men det gjelder e38 og 39 , der er det ikke noe problem å bruke ulike dekkdimensjoner , de papirene fikk jeg med bmw forhandler og hvis noen trenger dem kan jeg maile dem over Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 28, 2009 Share Skrevet Februar 28, 2009 har noen 18x8,5" asa felger jeg vil ha inn i vognkortet.men mangler tuv, så da kan jeg vel glemme det? Trenger ikke å skrive de inn i vognkortet så lenge det er samme dekk foran så bak og rulleomkretsen er innenfor 5% +- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joan E36 Skrevet Februar 28, 2009 Share Skrevet Februar 28, 2009 Hei! Jeg har også et par spørsmål om dette må godkjennes og hvordan man skal få gjort det. 1. Jeg har 4 like TSW Beyern Mesh felger. De er 8.5*18. Dekkene som sitter på er 225.40.18 både foran og bak. Må dette godkjennes i en BMW 320i cabriolet E36? 2. Har en Scorpion bakpotte. Fikk ikke med TUV godkjenningspapirer på denne potta, men lurer på om det trengs å godkjennes? Hvordan skal jeg eventuelt gjøre dette? 3. Jeg har senkefjører fra supersport 60/30. Dette fulgte det med papirer til, og da skal vel det være greit å godkjenne? 4. Xenon lys uten automatisk høydejustering er vel umulig å få godkjent? Det er vel et krav om at det må være automatisk høydejustering om dette skal bli godkjent? På forhånd, takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Februar 28, 2009 Share Skrevet Februar 28, 2009 Hei!Jeg har også et par spørsmål om dette må godkjennes og hvordan man skal få gjort det. 1. Jeg har 4 like TSW Beyern Mesh felger. De er 8.5*18. Dekkene som sitter på er 225.40.18 både foran og bak. Må dette godkjennes i en BMW 320i cabriolet E36? 2. Har en Scorpion bakpotte. Fikk ikke med TUV godkjenningspapirer på denne potta, men lurer på om det trengs å godkjennes? Hvordan skal jeg eventuelt gjøre dette? 3. Jeg har senkefjører fra supersport 60/30. Dette fulgte det med papirer til, og da skal vel det være greit å godkjenne? 4. Xenon lys uten automatisk høydejustering er vel umulig å få godkjent? Det er vel et krav om at det må være automatisk høydejustering om dette skal bli godkjent? På forhånd, takk for svar! 1.Dersom dekkene ikke er mer eller mindre enn 5% av rulleomkretsen skal det vel gå greitt uten godkjenning, dekkene må heller ikke ta borti noen plass eller stikke utenfor. 2.Scorpion leverer ikke Tuv til sine potter, men regner med det skal gå greitt uten godkjenning 3.Dette bør gå greitt ja. 4.Dette kan du glemme å få godkjent ja, E36 ble ikke levert med Xenon heller, du må ha lyktespyling og auto justering ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Februar 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2009 Hei!Jeg har også et par spørsmål om dette må godkjennes og hvordan man skal få gjort det. 1. Jeg har 4 like TSW Beyern Mesh felger. De er 8.5*18. Dekkene som sitter på er 225.40.18 både foran og bak. Må dette godkjennes i en BMW 320i cabriolet E36? 2. Har en Scorpion bakpotte. Fikk ikke med TUV godkjenningspapirer på denne potta, men lurer på om det trengs å godkjennes? Hvordan skal jeg eventuelt gjøre dette? 3. Jeg har senkefjører fra supersport 60/30. Dette fulgte det med papirer til, og da skal vel det være greit å godkjenne? 4. Xenon lys uten automatisk høydejustering er vel umulig å få godkjent? Det er vel et krav om at det må være automatisk høydejustering om dette skal bli godkjent? På forhånd, takk for svar! 1) Så lenge felgene ikke levert med bilen orginalt, så må de egentlig ettergodkjennes og skrives inn i vognkortet. Men det er ikke sagt at du nødvendigvis får problemer uten godkjenning heller. 2) Samme gjelder vel egentlig for eksosen. Men vil tro det er større sjanse for at du blir stoppet for felger enn eksos. Min bror sin bil gikk nylig igjennom Eugodkjenning med Scorpion iallefall. 3) Senkefjærer skal gå greit å godkjenne, men du må ha papirer på hjulstilling også. Er også noen som krever at en 11cm klosse skal gå klar av bilens laveste punkt. 4) Ja, du må ha høydejustering og vasker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå