MrElg Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Jau, håper flest mulig følger dette, da blir det enda lettere for meg å komme forbi..
bcrazy Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 journalisten fra din side har rett i en ting, og det er at du sannynligvis sliter voldsomt dersom du skulle være innblandet i en ulykke og forårsake personskader. Om det da oppdages at du har økt effekten på ulovlig vis kan du risikere å bli gjeldslave resten av livet. Ellers nevner han jo ingenting om at det ofte brukes samme drivlinje på en bil med forskjellige motor(effetk) og at disse forskjellige motorene også i en god del tilfeller er den samme motoren, men med annen programvare, bare at denne er fra fabrikk....
Gjest Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 40 hk mer i en bil er ikke så veldig mye... og tror forsikring skal slite med å lempe mer ansvar over på den aktuelle personen, da jeg mener dem må kunne bevise at det finnes en forbindelse mellom ulykkesomfang og økt motoreffekt. å bygge om bremser er også ulovlig.. jeg kjører på 4 pot brembo, og dette er ulovlig all den tid det ikke er godkjent, og da trengs det tuv/typegjodkjenning... velger allikevel å gjøre det det finnes mye dårlige resultat av chipping, spesielt fra disse som "kan det".. skullle man være redd for dette er det bare å få chippet av hartge.. dyrt, men sinnsykt bra.
takaasen Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 journalisten fra din side har rett i en ting, og det er at du sannynligvis sliter voldsomt dersom du skulle være innblandet i en ulykke og forårsake personskader. Om det da oppdages at du har økt effekten på ulovlig vis kan du risikere å bli gjeldslave resten av livet. Ellers nevner han jo ingenting om at det ofte brukes samme drivlinje på en bil med forskjellige motor(effetk) og at disse forskjellige motorene også i en god del tilfeller er den samme motoren, men med annen programvare, bare at denne er fra fabrikk.... Biltilsynet har ikke mulighet for å annslå hk økning eller at bilen er chippe så lenge man foretar en sereell chipping. Har ikke hørt om BT med rullende landevei for bil. dette skal trosalt dokumenteres og bevises Vraket en chippet turbo bil, gammel ecu med chip merket trimmefirma. og dette bled oppdaget. fikk ikke noe for trimming. fikk for uansvarlig kjøring. forsikrings selskapet har ikke komment med noen motsettninger. Det var tilogmed personskade inne i bildet. Polti/BT har ikke noen form for automatisk komuniksjon til forsikrings selskapene. Om man chipper eller uorginalt turbomater/kompressor så er det snakk om hk økning til og med sportfilter eksosanlegg økt volum/motorbytte, større IC faller i samme kattegori. ( ikke vet jeg hvorfor ) Skal det gjøres lovligt må man godkjenne/betale hk avgift (ca 1000per hk) så lykketil hvist det skremmer dere. Man har trosalt ikke lovt til å kjøre over fartsgrensene heller, vem av dere gjør ikke det til dagelig? Chip i vei folkens, men gør det på eget annsvar. jeg har trimmet, skal trimme og har altid trimmet bil.
hottalinos Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Har booket meg inn hos trimchip til uken. Gleder meg
Kjennern Skrevet Mars 3, 2009 Skrevet Mars 3, 2009 Klart man velger dette selv, skal ikke tvinge noen til ikke å chippe. Men min erfaring var at dette ikke var så billig i lengden. Dyser og common railen fikk gjennomgå på den jeg hadde. Skal ikke se bort fra at det var et "ikke så seriøst selskap som Hartge eller ACS" som chippa den. Men kan si at her på Lillestrøm hender det BT/Toll/Politi har stor kontroll av biler og da kjører dem faktisk diesel biler på rulle der og da. Flere som har fått en dyr gave i posten den dagen. Er ikke ofte, men tror det har skjedd 3-4 ganger siste 2 åra. Så lykke til om du ønsker å chippe, men jeg kommer aldri til å gjøre det igjen eller kjøpe en som er chippa. Kjøper da heller en større modell som er original.
bmwmaxi Skrevet Mars 4, 2009 Skrevet Mars 4, 2009 Nå leveres jo mange av disse bilene med det økte HK antalet i mange land. De er jo bare strupet for og tilfretstile krav i europa. Mercrusers båtmotorer er jo audi/wv sine tdi motorer med samme hk antallet som man chiper bilene til. Og det er ikke gjort noen forandringer på motoren. Det samme gjelder også bmw sin 325/525 tds motor som ble levert i marine utgave helt opp til 180hk
Hansh Skrevet Mars 5, 2009 Skrevet Mars 5, 2009 Nå leveres jo mange av disse bilene med det økte HK antalet i mange land. De er jo bare strupet for og tilfretstile krav i europa.Mercrusers båtmotorer er jo audi/wv sine tdi motorer med samme hk antallet som man chiper bilene til. Og det er ikke gjort noen forandringer på motoren. Det samme gjelder også bmw sin 325/525 tds motor som ble levert i marine utgave helt opp til 180hk Er du sikker på dette? Høres rart ut siden VW produserer båtmotorer under egen logo nå, eller var det slik for noen år siden?
sveinis Skrevet Mars 5, 2009 Skrevet Mars 5, 2009 Jau, håper flest mulig følger dette, da blir det enda lettere for meg å komme forbi.. Hehehe...
Ron Jeremy Skrevet Mars 5, 2009 Skrevet Mars 5, 2009 Gutter, det ER lov til å bruke hodet her også! Det er ikke veldig ulogisk at ting skal få et kjipt utfall vedrørende chip, når en bil har rullet 200k... Og når man ikke vet hvor lenge den har hatt chip heller, da hviler det litt ansvar på sine egne skuldre også føler jeg. Det er jo ganske logisk at en mer optimalisert motor har mer slitasje, og når en bil er sprekere, blir den gjerne "brukt" mer også. Når bilene er nyere og har mindre km, er det mindre sjanse for at ting skal gå galt. Mht forsikring og trangsynet og staten så har jeg ikke de store skruplene ifm avgifter vedr økt effekt med chip. Men jeg ville aldri chippet min 530Dat med 170k på telleren. Men en nyere bil med lavere km, hvorfor ikke? Mht overdimesjonerte bremser på BMW, det er vel den tingen som ikke har vært ideel, heller ikke på E46 M3 ved hard kjøring, kanskje en av få svakheter med BMW, vet ikke hvordan det er på E9* M3, har hørt disse er bedre, men uansett ikke noe issue for meg, da jeg ikke kjører på bane.
Kjennern Skrevet Mars 5, 2009 Skrevet Mars 5, 2009 Hue å hue snakker bare av min egen erfaring/opplevelse med chip+Bmw. Og unner ingen den opplevelse. Men kan jo være at jeg var en av den ene 1% som var maks uheldig i følge Murphys lov Hadde en Passat 1,9TDI engang med chip den rulla 320K før jeg solgte den uten 1 feil. Så chip kan også være bra. Tror bare ikke BMW'er helt har godt av det. Hørt mye "rykter" etter at jeg fikk problemer med min diesel om at dyser på disse bilene ikke er av beste kvalitet.
Fekzen Skrevet Mars 5, 2009 Skrevet Mars 5, 2009 Nå leveres jo mange av disse bilene med det økte HK antalet i mange land. De er jo bare strupet for og tilfretstile krav i europa.Mercrusers båtmotorer er jo audi/wv sine tdi motorer med samme hk antallet som man chiper bilene til. Og det er ikke gjort noen forandringer på motoren. Det samme gjelder også bmw sin 325/525 tds motor som ble levert i marine utgave helt opp til 180hk Er du sikker på dette? Høres rart ut siden VW produserer båtmotorer under egen logo nå, eller var det slik for noen år siden? Jo det är så i vissa fall faktiskt, så det stämmer. VW har gjort ett par nya motorer såg jag nu på båtmässan i stockholm förra helgen Det var till och med så att det satt ett VW emblem mitt i ratten på en större motorbåt he he... Mvh//A
bmwmaxi Skrevet Mars 5, 2009 Skrevet Mars 5, 2009 http://www.bymnews.com/new/content/view/23922/48/ http://boatdiesel.com/Engines/BMW/BMW.cfm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå