morteym Skrevet Mars 27, 2009 Share Skrevet Mars 27, 2009 FTE: Ok, det er nok forskjellig fra stat til stat da. Jeg fikk beskjed om å betale før jeg dro. Dro til banken på vei til flyplassen, og de kunne ikke hjelpe meg med å betale! Husker ikke helt greia, men måtte innom et annet sted å gjøre det, ganske tungvint. Et par andre ting med USA som var tungvint var at man må inn å betale før man fyller bensin. En gang klarte jeg ikke å få pumpa til å virke, måtte få hjelp. De må jo ha lurt på hva slags folk vi var. Siste dagen skulle jeg ta ut penger til den bota i minibanken utenfor banken. Det gikk jo faen ikke, så gikk til skranken og resepsjonsdama ringte dørvakta som kom og hjalp meg. Greia var bare at kortet kom ut før man slo pinkoden eller noe. Litt artig å se hvordan et land er annerledes enn vårt eget. Det er veldig mye USA som jeg synes er bedre. F.eks kunne man kjøpe vin på bensinstasjonen midt på natten om man ville, og matbutikkene var døgnåpne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 27, 2009 Share Skrevet Mars 27, 2009 Husk at USA er stort, og varierer ganske mye fra stat til stat... men de fleste steder har de ihvertfall søndagsåpent, i det minste noen timer midt på dagen, 12 til 18 f.eks. Det er herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 27, 2009 Share Skrevet Mars 27, 2009 Husk at USA er stort, og varierer ganske mye fra stat til stat... men de fleste steder har de ihvertfall søndagsåpent, i det minste noen timer midt på dagen, 12 til 18 f.eks. Det er herlig! Er stort ja, var der borte i 1999, var innom en Spritsjappe og de ville se bevis, dro frem passet og de trodde jeg tullet, visste ikke hva ett pass var for noe, endte opp med å stikke på neste sjappe, der gikk det greitt, så de er nok ikke så bereist disse Amerikanerne nei, utenom innenlands. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 28, 2009 Share Skrevet Mars 28, 2009 Er stort ja, var der borte i 1999, var innom en Spritsjappe og de ville se bevis, dro frem passet og de trodde jeg tullet, visste ikke hva ett pass var for noe, endte opp med å stikke på neste sjappe, der gikk det greitt, så de er nok ikke så bereist disse Amerikanerne nei, utenom innenlands. Hehe. Vel, USA er jo ~like stort som Europa, og det er MANGE europeere som aldri har vært utenfor Europa. Det er jo snart slik vi har det også, kan snart reise passløst i hele Europa. Men det er mye rart også der borte, ihvertfall for oss som kommer fra lille Norge. Var på hockeykamp i Boston i fjor, og selv med leg og arbeidsvisum får man ikke kjøpt øl! Må være amerikansk statsborger eller vise pass, uansett alder! Det var kun ei i følget som hadde med seg pass og fikk kjøpt, men det ordnet seg jo... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet Mars 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2009 For min del har det holdt å vise førerkort for å kjøpe øl på restauranter/spisesteder. Kjøpte en sixpack på en bensinstasjon her i forrige uke, han spurte ikke en gang. Er veldig forskjellig fra sted til sted og hvem som står der. I 2004 var jeg i San Diego med fattern, vi stakk innom ei spritsjappe for å kjøpe øl, men de ville bare godta pass som leg. Stakk innom en bane som ligger litt utenfor Monterey igår på vei opp til San Francisco. De som har spilt Gran Turismo kjenner vel igjen navnet: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
George Constanza Skrevet Mars 28, 2009 Share Skrevet Mars 28, 2009 høres digg ut med en usa tur når på året bør man reise over? hvordan er det å komme inn i usa, hvis man har fått et par skavanker på rullebladet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Mars 28, 2009 Share Skrevet Mars 28, 2009 Det jeg har lest etter å ha gravd litt med google er at hvis du har mer enn en ting på rullebladet, så kommer du ikke inn i USA. Folk sier forskjellig om den saken. Du må ihvertfall søke om visum først. Det er helt sikkert! Bestille time på ambasaden i Oslo for intervju. ETE: Vet du hvor man kan dra å se på noe heftig motorsport, F1 eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 28, 2009 Share Skrevet Mars 28, 2009 Det jeg har lest etter å ha gravd litt med google er at hvis du har mer enn en ting på rullebladet, så kommer du ikke inn i USA. Folk sier forskjellig om den saken.Du må ihvertfall søke om visum først. Det er helt sikkert! Bestille time på ambasaden i Oslo for intervju. ETE: Vet du hvor man kan dra å se på noe heftig motorsport, F1 eller noe? Man søker om Visum og må til den Amerikanske ambassaden for intervju, der blir alle som har vært straffedømt vurdert uavhengig av hverandres saker, er det filleting så går det nok greitt, men er det vold, ran osv så er det nok verre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet April 1, 2009 Forfatter Share Skrevet April 1, 2009 Da er vi kommet hjem igjen. Var en sinnsykt bra tur som virkelig kan anbefales! Faktisk reiser en kollega og noen kompiser på samme tur om tre uker fordi han synes det så så bra ut Siste dagen vi var i San Francisco måtte jeg ha det litt artig så jeg stakk å leide en Corvette Z06: Skal si det var noe annet enn Mustangen ja. 6 liters V8 med 436hk. 0-100 på 4,5 sek. Det stemte bra det, hehe Og en herlig lyd! Det blir en tur tilbake om noen år. Om det blir California er uvisst, men tilbake skal jeg. Og for de som skal eller vil dit: Kjør pent, det KRYR av snut på veiene der. Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet April 1, 2009 Share Skrevet April 1, 2009 Gratulerer med vel overstått tur. Lenge var du der? Var vel kjipt å komme til Norge igjen tenker jeg... Det er mer sannsynlig enn usannsynlig at jeg kommer til å ta turen til LA, Las Vegas, San Fransisco i år jeg også Hvor lang tid tar det å kjøre mellom de tre byene? Vet du om det er noe motorsport å få med seg i det området? F1 eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet April 1, 2009 Forfatter Share Skrevet April 1, 2009 Gratulerer med vel overstått tur. Lenge var du der? Var vel kjipt å komme til Norge igjen tenker jeg... Det er mer sannsynlig enn usannsynlig at jeg kommer til å ta turen til LA, Las Vegas, San Fransisco i år jeg også Hvor lang tid tar det å kjøre mellom de tre byene? Vet du om det er noe motorsport å få med seg i det området? F1 eller noe? Takker for det Var der i 21 dager, eller 3 uker om du vil. Man merker på kroppen at jeg har av-klimatisert meg iallefall, fryser jo som faen her hjemme, men går nok over om noen dager, hehe. Anbefaler turen sterkt, det er så utrolig mye å se og oppleve! Første "etappen" vår var mellom SF og Las Vegas med ett stopp. Total kjøretid der ble ca 14 timer og da kjørte vi mye småveier, siden motorveiene stort sett er kjedelige. Las Vegas-LA kjørte vi direkte ned, tok ca 5 timer tror jeg. LA-SF delte vi også i to, tok vel ca 10 timer tilsammen og da kjørte vi Coastal Hwy hele veien. Noe motorsport sjekket jeg ikke opp, men det finnes Nascar-baner både i Las Vegas og i LA. Pluss Laguna Seca ved Monterey. Events på disse stedene kan sikkert finnes på nettet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
George Constanza Skrevet April 1, 2009 Share Skrevet April 1, 2009 Siste dagen vi var i San Francisco måtte jeg ha det litt artig så jeg stakk å leide en Corvette Z06: Og for de som skal eller vil dit: Kjør pent, det KRYR av snut på veiene der. Hehe åssen var leieprisene på noe sånt for en dag? åssen var utvalget av leiebiler, kunne man f.eks leie en lambo, eller ferrari? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet April 2, 2009 Forfatter Share Skrevet April 2, 2009 Denne Corvetten leide jeg hos Hertz og de tok ca $350 for et døgn, da var jeg full-forsikret og 150 miles gratis. Over 150miles kostet det $0.35/mile. Helt grei leiepris synes jeg. Man kunne leie Lamborghini og Ferrari i Las Vegas. Pr. døgn på Lamboen: $1250. Forresten, nå må jeg spørre folk her. Er noe jeg har lurt lenge på, hvorfor kjører ca 50% av alle amerikanske biler uten skilt foran? Er det noen som vet? Var utrolig mange biler som gjorde seg uten det stygge skiltet foran. Vil ha sånn lov i norge også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EasyL Skrevet April 2, 2009 Share Skrevet April 2, 2009 Tror det er ulovlig, men kan nok variere fra stat til stat. Så en artig video fra USA for ikke lenge siden. En fyr treffer politimannen som bøtela han for ikke å ha frontskilt på en bensinstasjon. Politimannen var off-duty og kjørte sin private mustang, uten frontskilt. Han spør: Er ikke du politi. Han svarer nei og stikker. Fyren drar til politistationen og treffer den samme politimannen nå i uniform. Han filmer inn på politi parkeringen og 50% av bilene mangler frontskilt. Mulig det er en utseende ting som politiet ser litt igjennom fingrene med... EDIT: Fant videoen: http://www.liveleak.com/view?i=728_1237486337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet April 2, 2009 Share Skrevet April 2, 2009 I Miami så jeg ingen med skilt foran tror jeg! Leiebilen vår hadde ikke skilt heller. Når man passerte en bom så ble bilde evt tatt bakfra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå