Gå til innhold

Reisebrev fra California

FTE
 Share

Anbefalte innlegg

• 2 months later...
  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tenkte å fylle opp med litt flere bilder her.

Legger nok fokuset på ulike veistandard etc.

Kjørte rundt i California, Nevada, Arizona og Utha.

Vanskelig fremkommelighet på landeveien!

unuvsm2ch6dfuqvku9dq.jpg

Steinrasfare, like ille på andre siden av veien!

sxdwzptn7dysbmaunfuo.jpg

Etter oppover kommer nedover!

w76mn4gdmabckpv211s7.jpg

Synd ikke vaskebrettene på veien vises!

8ezp3xalpn4h2olvhpo8.jpg

Kjør rundt, bra med 4wd og lavgir i ørkensand!

sm7lzk78jdooto6mbfap.jpg

Bare en smakebit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke så bilrelatert så er det forøvrig folksomt i USA, om jeg får lov å vise.....

Strendene er alltid populære i varmen!

xuhmu7xg70kezt9o3hz5.jpg

Mye folk fører til stor trafikk!

qoj6dkabwcy5ncmwxja5.jpg

Mye folk fører til mye bebyggelse, og livlig liv i gatene!

56vs4t6akcmt2lxpvmq3.jpg

Mye folk på de store atraksjonene, her USAs laveste punkt 86m u/havet!

rtxc9dxdllzd3d9fk8al.jpg

Forøvrig litt under 50 grader C, ikke å anbefale å gå ut av bilen på dagtid.

Er det noen her som kan vise meg veien!

cx36x7rh3wkoacj75h4l.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig i ferd med å bestille tur til California nå. Tenkte å ha leiebil og kjøre mellom LA SF og Las Vegas. Har du noen praktiske tips rundt overnattinger osv? Ting som kan dra ned prisen litt. Tror det blir 16 dager.

Høres bra ut :) Beste tipset er å bestille på www.hotels.com i forveien, da sparer du mye penger. Vi forhåndsbestilte alle hoteller bortsett fra ett og det kostet oss omtrent det dobbelte av hva de forhåndsbestilte gjorde. Er mye å spare der ;)

Bestill et hotell midt på stripa i Las Vegas, prisen er omtrent det samme dersom du bestiller på overnevnte webside. Da er det kort vei til alt. Vi bodde på Stratosphere og det tar ca 25-30min å gå til stripa derfra.

God tur! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Expedia.com på hotell i USA med godt hell. Vær obs på at det finnes en del svindelsites. Bruk de store kjente.

Minuset med å bestille i forveien er at man da må legge ruta på forhånd. Det kan jo være ålright å ha muligheten til å ta en dag eller to ekstra et sted man trives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvor lenge jeg vil være i hver enkelt by. Kanskje mest i LA? Er det mye å gjøre der? Sist gang angra vi veldig på at vi bestilte så få dager i Miami iforhold til Orlando. For Miami ga en fantastisk følelse.

En annen bom vi gjorde var å ikke ta ut cash da kursen var under 5. Den runda 6 innen vi kom til usa. Nå ligger den på ca 6.3. Noen som har hørt hvordan den er spådd til høsten?

Jeg vil en tur til Las Vegas, men er ikke noe spilleinteressert og ikke så fasinert av glitter og gull, så holder vel med et par dager der? Langt derfra til Grand Canyon? Mye koster en helikoptertur dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal samme turen i juli nå, så håper dollarn går litt ned snart :)

Vi starter i SF, kjører H1 til LA, og så til Vegas og Grand Canyon.

Fikk en kjempe deal på Hertz sin Corvette ZHZ :D

Gleder meg så sinnsykt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi starter i SF fordi det var billigst å fly dit. Fikk tur-retur med Continental A for 4700,- Var utrolig heldig med timingen når vi bestilte.

Må ut med 7400,- for 10 dager med den bilen. Sparer utrolig mye om du bestiller via nett på forhånd og betaler på forhånd. Kan dobble prisen om man betaler der borte på sånt.

Først så vurderte vi å starte i LA, men det kostet så mye å fly dit. Sånn ellers tror jeg ikke det spiller noen rolle hvor man starter. Vi kommer til å ha 2 netter i LA bare. Prioriterer H1 og Vegas litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...