Gå til innhold

Når setter DU på sommerhjulene i år?  

211 stemmer

1. 1. Når setter DU på sommerhjulene i år?

• allerede gjort det!
      67
    • innen mars måned
      25
    • april (etter påske engang)
      121

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men er det snø og tull der borte enda? og jeg som hadde tenkt meg til vestfold på sommersko snart.. #-o

Masse snø her ja, sommerdekk hadde jeg driti i nå :)

• Svar 180
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Men er det snø og tull der borte enda? og jeg som hadde tenkt meg til vestfold på sommersko snart.. #-o

Tull og tøys. Går fint ann å kjøre på sommerdekk i Vestfold, med mindre man skal til de mindre bebodde stedene. Hadde heller bekymret meg for fjellovergangene, ala Haukeli osv.

Skrevet

Er til låra og vel så det er her ihvertfall, på flat mark.. mellom Horten og Tønsberg. Er litt mindre i Tønsberg/Nøtterøy, og veiene er jo som regel helt bare, men det kom 15 cm og det la seg på veiene for bare et par dager siden, så hvis du ikke kan la bilen stå en dag om det snør burde du kjøre med vinterdekk. Snødde faktisk såvidt i dag også, men det var så lite at det ikke ble noe av det.

Skrevet

Det har vært sommerføre på vestlandet en stund nå.

Jeg skal bytte klosser foran først, også skal jeg ta bilen på eu-kontroll.

Så skal jeg sette på supersprint-eksosen som jeg har bestilt.

Så setter jeg på 20" sommerfelgene samtidig.

Skrevet

Sommerfelger kommer på når det ikke er is på morgenen lenger. Hjelper seg vel, rett etter påske. Sommerfelger betyr sommerdekk, og det fungerer ikke som hånd i hanske på kalde dager med is hist og pist. Bare tull å legge om for tidlig. Det kan gå riktig galt. Uansvarlig.

Skrevet

Tull og tøys. Går fint ann å kjøre på sommerdekk i Vestfold, med mindre man skal til de mindre bebodde stedene. Hadde heller bekymret meg for fjellovergangene, ala Haukeli osv.

Du kjører på sommerdekk daglig eller? Tror du må revurdere den påstanden din ;)

Skrevet
Skifter etter påske, med mindre det kommer mere snø... Virker ikke som dere bergensere vet hva snø er ;)

Full vinter her ennå!

Det var min tanke også og jeg har de samme planene som deg. Mitt problem er at det nå er full vår i Danmark med 12-14 varmegrader og det gjør at de piggfrie vinterdekkene blir slitt opp hurtigere enn jeg liker. Her på Holmenkollen i Oslo er det ennå 1 meter sne og full vinter... :?

Skrevet

Regner med å bytte snart :) Tar heldigvis tog til jobb så om det kommer mer snø kan bilen stå i garasjen.

Skrevet

Du kjører på sommerdekk daglig eller? Tror du må revurdere den påstanden din ;)

Nei, står ved påstanden min jeg. Ja, det er mye snø her enda, på hagetomter, brøytekanter ol, men på veiene finnes det ikke et fnugg av snø. Ihvertfall ikke Skien-Tønsberg strekningen. Har ikke vært lenger nord i fylket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...