Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

Spotta Wicky124 klokken 17.27 ned Tveitabakken :) Antar at han så meg siden han bremset en god del ganger tilbake så jeg så bremselysa :D Så det kom en 7-er mot meg uten lys, så hadde faktisk tenkt å blinke på han tidlig, men plutselig så jeg at det var han.

Wicky: Så du at jeg kjørte så sakte? Dump i skjøten på bruen vettu ;) Også måtte jeg dra ut 2. gearet oppover bakken og trengte noen hundre meter frem til neste bil foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spotta noe "helt greit" på RENA her en morgen, sjefen for bygginga av Rema 1000 var på byggeplassen og inspiserte. Han hadde litt av en firmabil ;D

jqcvjog3x6hkjrpf5q9e.jpg

Aston Martin DB9

Slikt ser man bare i Norge og enkelte araberstater. Selv i USA er Aston Martin stadig et eksklusivt bilmerke. Ting er helt ute av proporsjoner i Norge... studenter kjører nyere 7-serier, mens unge alenemødre knapt har penger til mat. E46 regnes stadig som en relativt dyr bruktbil i Tyskland, mens modellen er en ungdoms/slengbil i Norge. Norge er økonomisk iferd med å melde seg ut av verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæh? Man ser bare sånt i Norge??

Jeg ser tonnevis av Ferrari av nyere type, Aston Marting og V10 Lamborghinier i flere vest-Europa land jeg er på besøk i. Hallo; London, Paris, Berlin, Roma og landene de byene ligger i!?? Selv i Sverige ser man mye gromt, ikke bare i storbyene... Enda til gode å se en Lamborghini Murcielago med skistativ på taket eller en Gallardo med turbooppsett i Norge! Det har de (og alt annet vi har) over grensa med halve lønninger!

Har venner fra fattige Litauen hvor det er helt normalt at man spotter flere Aston Martin i løpet av en kveld. Ser jo rumenske og polske M-biler i Norge hele tiden også... (Så en rumenske-registrert M6 på onsdag) Folk har mye penger over alt i dagens Europa, ikke bare i Norge, USA eller araberland! Er det ikke Polen som har flest millionærer per 1000 innbyggere i hele Europa??

Det jeg kan være enig i er at selv med de syke, syke bilprisene i Norge (vel, ikke i forhold til Danmark, da) så er standarden ganske høy. Ser jo E-klasser, 5-serier og A6-er bokstavelig talt over alt. De er bare ikke ekslusive her. Og folk kjøper fortsatt nye Ferrarier og andre ekslusive superbiler til 3.000.000+ hele tiden og... En million er ikke hva det en gang var ;( 360 Modena kostet rundt 1,6 millioner kroner når den var ny. 458 Italia, to generasjoner etter, koster dobbelt så mye og likevel så selges det flere av den nye generasjonen... (Heldigvis?) er Norges biltilstander temmet mye av avgiftene...

Men visste ikke at E46 blir ansett som en dyre bruktbiler i Tyskland...

Drar du til øst-Europa land får du slengt gamle A8-er og S-klasser og Lexuser etter deg, og det er dyre bruktbiler i Norge... Så alt er relativt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte Ford Granada til kr. 15 000 når jeg var student, så at det har "tatt av" er vel strengt tatt en overdrivelse. At det derimot er litt for lett å få seg lån er en annen ting. ungdom låner seg jo til langt over øra for å kjøre fancy biler når de er studenter. Kjøpekraft når det kommer til kjøp av biler henger ikke på greip overhodet. Nordmenn har kanskje 2x amerikansk hyre i snitt, og 5-6x avgifter på nye biler. Når nye Ford Mustang GT500 kom ut var jeg og så på en i Statene, og prislappen i vinduet sa da 40 000 USD og dollaren var på tidspunktet under 5NOK. mao kostet bilen under 200 000,- brand new! hva koster en 2005 Mustang GT 500 her til lands med alle avgifter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S2000, Boxster (mk1) og E36 M3 koster under 50.000 kr. i England (og 5 ganger mer her, sist jeg sjekket så tjente vi ikke 5x mer)... Eller, du kan si det slik: E36 M3 i Norge = E46 M3 CSL i utlandet...

En Aston DB9 koster nå ca. 550-600.000 kr. i utlandet, hvor den billigste i Eventyrlandet Norge ligger på langt over dobbel pris (1.300.000 kr.+)....

Også må man huske på at lederlønninger i de fleste land i Europa ikke henger på greip... I Tyskland kan en banksjef f eks tjene 10x mer enn sin norske kollega... Så de voksne gutta som kjører rundt i fancy superbiler har råd til de, uansett land de er fra...

Noen som har sett på superbilstandarden i Hong Kong, Japan, Taiwan, Singapore osv? Norge og araberland kan gå og legge seg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...