Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

Siste "Superbilen" fra BMW kan vel sies å være e31 850CSI! Da med s70b56 V12'eren med 380hk og 550nm! Det kjedelige er såklart at en vekt på nesten to tonn gjør denne bilen til en sinke 0-100...

Skulle gjerne sett noe lignende fra dem igjen, ikke bare biler retta mot folk flest :)

Jeg tenkte mer i retning av McLaren F1 (1992-98)... som faktisk har en BMW V12 motor på 627 HK uten ladeluft. Hvorfor kan ikke BMW bygge noe tilsvarende 100% selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste "Superbilen" fra BMW kan vel sies å være e31 850CSI! Da med s70b56 V12'eren med 380hk og 550nm! Det kjedelige er såklart at en vekt på nesten to tonn gjør denne bilen til en sinke 0-100...

Skulle gjerne sett noe lignende fra dem igjen, ikke bare biler retta mot folk flest :)

Jeg tenkte mer i retning av McLaren F1 (1992-98)... som faktisk har en BMW V12 motor på 627 HK uten ladeluft. Hvorfor kan ikke BMW bygge noe tilsvarende 100% selv?

Det er jo faktisk en videreutvikling av s70 motoren, s70\2! Den motoren e31 virkelig hadde fortjent 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferrari er blitt så "vanlig"..

Alt er vanlig nå. Ser Porscher, Aston Martins og Ferrarier hele tiden (i Oslo). Men det gjør dem virkelig ikke til dårligere biler :)

Selv om Ferrari ikke kan kalles veldig ekslusivt lenger... Det er litt mer Lamborghini sin greie å spille på ekslusivitetkortet (eller, Gallardo finnes det jævlig mange av på norske veier nå, men det er ikke en skikkelig Lambo i mine øyne)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferrari er blitt så "vanlig"..

Alt er vanlig nå. Ser Porscher, Aston Martins og Ferrarier hele tiden (i Oslo). Men det gjør dem virkelig ikke til dårligere biler :)

Selv om Ferrari ikke kan kalles veldig ekslusivt lenger... Det er litt mer Lamborghini sin greie å spille på ekslusivitetkortet (eller, Gallardo finnes det jævlig mange av på norske veier nå, men det er ikke en skikkelig Lambo i mine øyne)...

Billig modellene florerer det av..

Scuderia og Murcielago er fortsatt et meget skjeldent syn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk flest kjører vag..bmw er for øvre middelklasse..

Verden er nok ikke helt som du gjerne ønsker å tro at den er. En ny F10 520d kan bli din for 472K og en Passat 2,0 TDI (170 HK) High Line med DSG gear koster 452K. Ikke den store forskjellen og iallefall ikke nok til å gjøre en forskjell på middelklassen og den såkalte øvre middelklassen.

Selvfølgelig kan man spekke en 5-serie opp til de store høyder og da blir den betydelig dyrere, men dette er vel ikke egentlig poenget i denne sammenhengen. Som andre påpeker selger Lamborghini "billige" modeller også.

Når dette er nevnt har VW forsøkt å komme inn på premiummarkedet flere ganger. Først med Passat 4,0 W8 og senere med den mindre vellykkede Phaeton. VW´s utfordring er at de går Audi på klingen med slike modeller. Strategien er derfor å gjøre VW mer folkelig igjen og Audi mer eksklusivt. BMW kan imidlertid ikke diversifisere markedet på denne måten fordi de mangler et subpremium merke. Ergo er de tvunget til å selge 5-serien såpass billig at den kan selges til middelklassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også daglig Jaguarer (XF, XJ og XK, samt en del av de eldre) og Porscher (Cayenne og 911). Litt sjeldnere er Panamera og Aston Martin, men jeg så senest i går en DB9, og det er under en uke siden jeg så en Rapide.

Lamboer og Ferrarier er det rimelig sjeldent jeg ser, men jeg ser nok Ferrarier oftere enn Lamboer.

Altså er det Lambo en skal ha ;)

F11 florerer det av, og jeg skjønner det godt. Lekreste stasjonsvogna en får kjøpt nå.

Er det forresten noen nordmann som eier en Zonda ennå? DET hadde jeg likt å spotte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører rykter om en Zonda på nesodden eller no...Men er bare rykter..

ja ser oftere og oftere dyre luxusbiler i Oslo..Men lambo er fremdeles sjelden...

Jeg har sett en Zonda her ute èn gang, men den behøver ikke å holde til her :)

Ellers driver eieren av Exporama-senteret og Kristiania Eiendom å kjører tur med sin Koenigsegg her i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...