Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg spottet dette da vi hadde oss en "Søndagstur" i dag :)

En helt grei Mustang liksom

emrosg8t5vpnk1ze1gj9.jpg

Direktør doning med litt ekstra (orginal) plast

syemhn1943zwmqu3rhga.jpg

22ud4f59hikjuzot1sg5.jpg

Nydelig E30 325 IX. Bilen var helt orginal og ganske strøken, blir så glad når jeg ser slike :)

iv2rm6u3vhye8tlh5r7g.jpg

Trodde dette var en RS4 helt til jeg sjekka regnummeret på Mekonomen. 2,0 TDI sto det der #-o

mnum293nusfpmd2i1rl5.jpg

Smadra E46 M3 SMG. Bilen hadde DL skilter (noen som vet noe?) og fått seg en trøkk i front og hekk. Står hos Olsen bil så den kommer heldigvis helt sikkert på veien igjen :)

nhf02aejprt87guv0lum.jpg

Audi A8L 6,0 W12....

wmps56fucqmhv4315vch.jpg

....og huset A8en sto ved var også av helt grei standard

rqalna0e8gnaub9q6jlc.jpg

Også spotta jeg E34en min i "oppkjørselen" til Knut Hamsun på gården hans på Nørholmen

zvaxu5o9fmj3n5j21t7r.jpg

Og når vi først snakker om hus og gårder så kjørte vi forbi ett par andre hus ogaå av helt grei størrelse

lbb9rop1qkbzf8tvp7zv.jpg

vzx07mopc2tketv9xivo.jpg

Alt dette i tillegg til mye annet gromt (Bla E60 M5) som jeg ikke rakk ta bilde av kom vi over på ett par timers kjøretur mellom ett par sørlandsbyer i Norge. Tiden hvor man måtte til utlandet for å spotte råe biler er definetivt over :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe galt med å bo i rekkehus da? Vil jo si det er et enormt skitt opp fra det å bo i ei leilighet, slik 90% av landets befolkning gjør.

Har jeg sagt at det er noe galt med å bo i rekkehus? Kan du i såfall fortelle meg hvor?

Størteparten av Norges befolkning (tror det var 72 %) bor faktisk i enebolig, noe som er ganske unikt på verdensbasis faktisk. I noen byer er det jo annerledes som f eks i Oslo, men her i byen så bor hele 81 % av befolkningen i enebolig.

I 2009 stod enebolig for nesten 53%. Mht. hvor mye leiligheter som bygges i forhold til eneboliger så er det vel sannsynlig å tro at eneboliger nå står for ca 50%. Jeg tolket for øvrig ditt forrige innlegg slik som S.Hafsmo gjorde også uten å måtte lage en vidre diskusjon på det. Iht. ditt ovenstående bilde vil jeg nå heller påstå at dette dreier seg om enebolig i rekke og ikke rekkehus.. :)

Det er 4.mannsboliger. Altså 4 leiligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spottet dette da vi hadde oss en "Søndagstur" i dag :)

Tiden hvor man måtte til utlandet for å spotte råe biler er definetivt over :wink:

rqalna0e8gnaub9q6jlc.jpg

zvaxu5o9fmj3n5j21t7r.jpg

Vel... A8 (selv med W12 motor) er ikke helt i spitzenklasse når vi snakker ordentlig fine biler (Audi er VAG og selv en A8 blir derfor litt for mye en stor Passat). Maserati Qattroporte, Bentley, Rolls-Royce... og selv Porsche Panamera, Mercedes-Benz W221 og Range Rover er det mer klasse over. Alternativt har man en ganske ordinær bruksbil og f.eks en "458" til søndagsturene... :)

Når dette er nevnt... jeg elsker brosten... 8)

Nørholmen innerst i Nørholmkilen er flott. Jeg har fisket etter skrubber og rødspetter der utallige ganger. Familien har et større landsted 3-4 Km fra Nørholmen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... A8 (selv med W12 motor) er ikke helt i spitzenklasse når vi snakker ordentlig fine biler (Audi er VAG og selv en A8 blir derfor litt for mye en stor Passat). Maserati Qattroporte, Bentley, Rolls-Royce... og selv Porsche Panamera, Mercedes-Benz W221 og Range Rover er det mer klasse over. Alternativt har man en ganske ordinær bruksbil og f.eks en "458" til søndagsturene... :)

Når dette er nevnt... jeg elsker brosten... 8)

Nørholmen innerst i Nørholmkilen er flott. Jeg har fisket etter skrubber og rødspetter der utallige ganger. Familien har et større landsted 3-4 Km fra Nørholmen... :)

Hehe, ja jeg ville nok heller ikke kalt A8 noen "top of the line" men jeg må innrømme at en med W12 er ganske bøs :)

Dere er heldige som har landsted der i området :D Skjærgården og naturen er fantastisk her, har selv vært med båt inne i Nørholmkilen mangfoldige ganger. For ikke å glemme Reddalskanalen litt lengre øst som går ett godt stykke innover i landet og er farbar med båt ganske langt inn (så lenge båten er under 30 fot :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spottet dette da vi hadde oss en "Søndagstur" i dag :)

En helt grei Mustang liksom

[ Bilde ]

Direktør doning med litt ekstra (orginal) plast

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Nydelig E30 325 IX. Bilen var helt orginal og ganske strøken, blir så glad når jeg ser slike :)

[ Bilde ]

Trodde dette var en RS4 helt til jeg sjekka regnummeret på Mekonomen. 2,0 TDI sto det der #-o

[ Bilde ]

Smadra E46 M3 SMG. Bilen hadde DL skilter (noen som vet noe?) og fått seg en trøkk i front og hekk. Står hos Olsen bil så den kommer heldigvis helt sikkert på veien igjen :)

[ Bilde ]

Audi A8L 6,0 W12....

[ Bilde ]

....og huset A8en sto ved var også av helt grei standard

[ Bilde ]

Også spotta jeg E34en min i "oppkjørselen" til Knut Hamsun på gården hans på Nørholmen

[ Bilde ]

Og når vi først snakker om hus og gårder så kjørte vi forbi ett par andre hus ogaå av helt grei størrelse

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Alt dette i tillegg til mye annet gromt (Bla E60 M5) som jeg ikke rakk ta bilde av kom vi over på ett par timers kjøretur mellom ett par sørlandsbyer i Norge. Tiden hvor man måtte til utlandet for å spotte råe biler er definetivt over :wink:

Du har fått med deg mye på en dag ! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var knallfin spottedag. Bortsett fra Alpinaene og M3 E90 CRTen vi så på johnja's BMW treff, så jeg også ila. en knapp halvtime:

E9 CSL (look-a-like eller ekte, vet ikke, men den var helt svart og hadde norske skilter - spottet på E18 inn mot Oslo sentrum i 16-tiden)

Fiat 500 F Nuova, hvit (søt dame som kjørte den, hu smilte til meg!) Yarisen som kjørte ved siden av den så ut som en minivan i forhold

348 i grått, alltid helt rått å se en Ferrari som kjører og ikke bare på bilder/video

Aston DB7, ser også meget bra ut i bevegelse i forhold til bilder

Koselig å se søndagsbila til folk, mye fint!

Edit; Eneste brukbare bildet jeg fikk til av E9en (hvis det faktisk er E9 da, kan være noe annet også):

czrq58gw3dpsv9hiozrd.jpg

Dette er drømmebil, faktisk, ikke le!

m26m2675qpob4f81nxek.jpg

De er så fete :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere burde bli flinkere til å sladde skiltnr på bildene dere legger ut.

Denne tråden kan misbrukes ganske heftig av kriminelle.

Hadde satt lite pris på at folk legger ut bilder av bilen min med synlig regnr, OG huset/oppkjørsel/garasje i tillegg...Husk at dette ikke er facebook - noen ønsker faktisk privatliv. Bare et tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de bruker bilen i offentligheten så er det bare sånn, det er like offentlig her på forumet som ute i trafikken så da ser jeg ingen grunn til å styre med sladding av skiltnummer når det like vel blir eksponert for hundrevis av folk hver dag i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de bruker bilen i offentligheten så er det bare sånn, det er like offentlig her på forumet som ute i trafikken så da ser jeg ingen grunn til å styre med sladding av skiltnummer når det like vel blir eksponert for hundrevis av folk hver dag i trafikken.

Vel, det er jo en forskjell på å ta bilder og kun observere. Forstår godt synspunktet med bilen foran huset og deler bildet i ettertid. Jeg tror det er et lovverk på akkurat dette, noe i samme kategori som bilder tatt i offentlighet og mennesker som er gjenkjennelige.

Men sier vel sitt når Google Maps må sladde skiltnr. Det er ikke noe forskjell på det du og Google gjør så da gjelder nok samme lov for deg også ved publisering av bilder på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den M3`n tror jeg gikk i froland fredrik!

når den står hos olsen bil, så kommer den garantert på veien igjen ;)

Mulig det ja, sto på vinterdekk så regner med at den har smelt på glatta i vinter. Olsen bil kan jo det med å få de mest smadra bilene på veien igjen, med en delebil eller to fra Tyskland stånde i bakgrården :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den M3`n tror jeg gikk i froland fredrik!

når den står hos olsen bil, så kommer den garantert på veien igjen ;)

Mulig det ja, sto på vinterdekk så regner med at den har smelt på glatta i vinter. Olsen bil kan jo det med å få de mest smadra bilene på veien igjen, med en delebil eller to fra Tyskland stånde i bakgrården :wink:

tror ikke den kan ha stått lenge, for jeg så den for ikke mange ukene siden ;) hvis det var den riktig nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den M3`n tror jeg gikk i froland fredrik!

når den står hos olsen bil, så kommer den garantert på veien igjen ;)

Mulig det ja, sto på vinterdekk så regner med at den har smelt på glatta i vinter. Olsen bil kan jo det med å få de mest smadra bilene på veien igjen, med en delebil eller to fra Tyskland stånde i bakgrården :wink:

tror ikke den kan ha stått lenge, for jeg så den for ikke mange ukene siden ;) hvis det var den riktig nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...