Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

Kan hende det, er litt vanskelig å se på bildet synes jeg, men en vi har hatt inne på jobben synes jeg var enda litt lavere, lå nesten på understellet... Der var det lekk som du sier.

Dette problemet kan dessverre være temmelig kostbart å fikse og det er i det hele tatt mange ting på denne modellen samt W100 (600) som er hydropneumatisk drevet... fjæringen, nivåreguleringen, sidevinduene og gearkassen er alt sammen luftdrevet. Delene er ekstremt kostbare og systemene sofistikert og kostbart konstruert (les: svindyre).

På den annen side... når alt virker som det skal er W109 en av verdens fineste bilmodeller. Spesielt 300 SEL 6.3 som med effektkittet fra W100 kunne varte opp med 300 HK ved 4000 rpm og intet mindre enn 501 Nm ved 2800 rpm allerede i 1968. 0-100 Km/t går løs på knapt 6 sekunder og topphastigheten er ca. 225 Km/t. Litt av en "M7" fra Mercedes-Benz på slutten av 60-tallet og det er også interessant hvem som sto for konseptet hos Mercedes-Benz. Jepp... det var AMG gutta før de var kommet så langt som til å kalle seg AMG. De unge ingeniørene Aufrecht og Melcher fra den lille byen Affalterbach (AMG) i Baden-Württemberg fikk deres første større prosjekt hos Mercedes-Benz med W109 300 SEL 6.3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende det, er litt vanskelig å se på bildet synes jeg, men en vi har hatt inne på jobben synes jeg var enda litt lavere, lå nesten på understellet... Der var det lekk som du sier.

Dette problemet kan dessverre være temmelig kostbart å fikse og det er i det hele tatt mange ting på denne modellen samt W100 (600) som er hydropneumatisk drevet... fjæringen, nivåreguleringen, sidevinduene og gearkassen er alt sammen luftdrevet. Delene er ekstremt kostbare og systemene sofistikert og kostbart konstruert (les: svindyre).

På den annen side... når alt virker som det skal er W109 en av verdens fineste bilmodeller. Spesielt 300 SEL 6.3 som med effektkittet fra W100 kunne varte opp med 300 HK ved 4000 rpm og intet mindre enn 501 Nm ved 2800 rpm allerede i 1968. 0-100 Km/t går løs på knapt 6 sekunder og topphastigheten er ca. 225 Km/t. Litt av en "M7" fra Mercedes-Benz på slutten av 60-tallet og det er også interessant hvem som sto for konseptet hos Mercedes-Benz. Jepp... det var AMG gutta før de var kommet så langt som til å kalle seg AMG. De unge ingeniørene Aufrecht og Melcher fra den lille byen Affalterbach (AMG) i Baden-Württemberg fikk deres første større prosjekt hos Mercedes-Benz med W109 300 SEL 6.3.

Dette kunne du tydeligvis en god del om! :) Etter det jeg har skjønt så er denne bilen som har vært inne på jobben, en tidligere Arnardo (sirkus) bil. Tror det er BOS som eier den som museumsbil nå... ;) Folka kaller den bare 600`n tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kunne du tydeligvis en god del om! :) Etter det jeg har skjønt så er denne bilen som har vært inne på jobben, en tidligere Arnardo (sirkus) bil. Tror det er BOS som eier den som museumsbil nå... ;) Folka kaller den bare 600`n tror jeg..

Nei... bilen som er vist på bildene her inne er uten tvil en W109 (eller hvis jeg tar helt feil en W108). Arnardo´s gamle Mercedes-Benz var en W100 og det vil si en Mercedes-Benz 600 av den gamle skolen. Jeg er usikker på om Arnardo hadde en 600 med lang akselavstand, men hvis han hadde en slik kalles de for "Pullman".

Mercedes-Benz W109 300SEL 6.3 (US edition)

DSCN7422_b800_2q.jpg

DSCN7426_b800_2q.jpg

Mercedes-Benz W100 600 (US edition)

xum6ad02eiqx9yfp91kp.jpg

1phr08a50bepg8imebk5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ut døra mi jeg og spotta bilen min :D

DSC00054.jpg

Absolutt en fin bil, men det kan være litt vanskelig å se forskjell på disse modellene sånn i farten. W115 er overført til dagens modeller tilsvarende en E-klasse... W108/109 tilsvarer S-klassen... og 600/Pullman tilsvarer Maybach.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kunne du tydeligvis en god del om! :) Etter det jeg har skjønt så er denne bilen som har vært inne på jobben, en tidligere Arnardo (sirkus) bil. Tror det er BOS som eier den som museumsbil nå... ;) Folka kaller den bare 600`n tror jeg..

Nei... bilen som er vist på bildene her inne er uten tvil en W109 (eller hvis jeg tar helt feil en W108). Arnardo´s gamle Mercedes-Benz var en W100 og det vil si en Mercedes-Benz 600 av den gamle skolen. Jeg er usikker på om Arnardo hadde en 600 med lang akselavstand, men hvis han hadde en slik kalles de for "Pullman".

Mercedes-Benz W100 600 (US edition)

xum6ad02eiqx9yfp91kp.jpg

1phr08a50bepg8imebk5.jpg

Den er helt lik denne ja.. :) Bare i champ. farge.

Fant forresten et par her... :)

09012009.jpg

09012009001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har stått en helt original ekte supersjelden E39 M5 utenfor leiligheten min de siste dagene. Disse er det nok ikke mange av, må være spesialbestilt. :roll:

web.jpg

Den er nok original ja,den røde hetten over hengerfestet bekrefter de...

:?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tusenfryd i dag med frøkna og 2 mindre frøkner og spottet denne:

glbvgxgk9f87fekv7kfz.jpg

3eppnwcmf18jxr7cr69s.jpg

dtxrv82n9nwpfw66q36s.jpg

Venninda til dattera til dama spør: Hva er så spesiellt med det der?

Jeg svarer strøkent, noen tror på gud, dette er min religion 8)

Spotta også en sliten 2 dørs preface E30, sort (=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...