Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen takk for mange bra svar :)

Tror ikke jeg vil gå ned noe mer, denne er som ny. Verdt penga.. 160 000 skal være veldig billig.. Og siden jeg ikke MÅÅ selge, med det første så lar jeg den stå til 160 000.. :)

Og betale 400kr mnd for å ha bilen på finn.no i flere mnd har jeg ikke råd til, da lar jeg den heller stå her til den blir solgt til en entusiast :)

Skrevet

Koster det ikke 1000kr for "uendelig" på finn.no? Gjorde iallefall det når jeg solgte bil sist.

Trur rett og slett jeg ikke ville kjøpt bilen pga. fargen og lite utstyr, fordi jeg hadde vært redd for å brenne inne med den senere. Da står det kun på pris.

Men ser frustrasjonen din.

Skrevet
Synst den var veldig pen jeg, men som sagt fargen var vel ikke treffpunktet til de fleste.. vil tippe det er aldersgruppe fra 20-35 som er på jakt etter slike biler og da velger vel de aller fleste svart, grå eller blå så er kanskje derfor du sliter litt.

I aldersgruppe 40+ så ville du ha truffet bedre med farge og at den har automat, men når det står noen svære felger med rød kant skriker det ungdom ut fra den og den aldersgruppen vrir seg unna også..

Hadde jeg vert deg hadde jeg sett på orginalfelgene og lagt en "voksen" anonse på finn.no da tror jeg du treffer både på ungdom å eldre. Der ungdom vil se potensialet i en orginal bil mens eldre bare vil beholde den som den er.

Lykke til :)

Jeg er helt enig i dine vurderinger, men så er jeg 40+ også. Jeg likte fargen og automat kan jeg leve med når det gjelder en bruksbil... felgene hadde jeg (naturligvis) mindre sansen for.

Forøvrig er det helt naturlig at E46 nå faller relativt kraftig i pris... det begynner å bli mange E90/91 der ute og E46 blir jo ikke yngre med årene. E46 vil få sin renessanse om noen år... kvaliteten er grunnleggende god og den er mer elegant enn E36. Jeg registrerer at pene og originale E36 modeller (gjerne med mindre motorer) nå er populære som konebiler her på vestkanten i Oslo.

Skrevet

Ville investert i nye blinklys rundt om og bytta til noen andre, sølvfarga felger.

Kombinasjonen turkis bil, orange blinklys og svarte/rød felger er... uheldig :wink:

Skrevet

skal du selge bilen bør du for all del IKKE investere noe mer i den. blinklys er ikke noen stor greie å henge seg opp i, og alle med litt fantasi klarer å bytte disse selv om de er interessert i bilen og ser potensialet.

Om du ikke har bilen på finn.no er nok dette litt av grunnen til at bilen ikke blir solgt. Det er dessverre slik at annonser på finn får en helt annen eksponering enn autodb som er en gratis (og relativt dårlig) tjeneste.

Vask bilen skikkelig (husk gummifornyer på mattene så de ser sorte og fine ut) ta noen nye bilder med en rolig bakgrunn, komponer en god og troverdig annonsetekst, så får du nok solgt bilen din til slutt.

Skrevet

Men de fleste vil se på det som en ekstra unødvendig utgift å bytte blinklysa kontra en som har det fra før.

Dette, kombinert med fargen vil gjøre at de fleste vil hoppe videre til neste bil...

De fleste kjøper bil ettersom hva den er, ikke hva den kan bli :wink:

Skrevet

Visst du vil så kan jeg sette opp en annonse på finn via firmaet mitt. Ofte at det selger lettere når det står "forhandler" i teksten. Og det er valgfri liggetid! 400,- Dette tjener jeg _ingenting_ på, kun en tjeneste til bimmers-medlem i nød. Ta kontakt om det er intr:)

Skrevet

Tror veldig mange som er ute etter E46 setter krav til M-pakke grunnet utseende og kjøreegenskaper, det kan nok bidra til tregt salg vil jeg tro.

Men bilen ser jo pen ut, godt holdt osv...ta nye fine bilder, komponer en skikkelig annonse, legg bilen ut på finn.no om du er interisert i å få den solgt.

Autodb blir mest brukt som "proskjekt" salgssted, og er ikke noe plass jeg (og andre) leter når det skal handles "skikkelig" bil.

Lykke til med salget.

Skrevet

Har solgt masse biler, motorsykler og snøscootere kun med annonsering på Autodb. Har hatt svært dårlig respons på annonser på finn.no.

Men når det kommer til dyrere kjøretøy, type 200.000,- og opp er nok finn.no dominerende.

Det er kombinasjonen ukurant farge og bensin/automat som gjør den tungsolgt. Uoriginale felger er for meg et STORT minus, likeledes store dimensjoner. I det minste bør alle 8 originale felger følge med handelen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...