Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Er alltid en mnd frist på mangellapp fra statens da...

Det er det nok ikke ALLTID :)

Jeg fikk 12 dager.. Skal inn innen 20. Juni. Burde få ræva i gir. Blei stoppa 8. Juni.

Elsker uventede tekniske kontroller!

nei, det gjør jeg ikke.

Skrevet
Er alltid en mnd frist på mangellapp fra statens da...

haha.. veit hva du snakker om før du åpner kjeften..

før var standaren 2 uker.

nå gir de akkurat hvor lang tid de sjøl vil, ifra både de og politiet.

Skrevet
du kan ha i grøft, og fjernlys uten problemer, da det i 98% av tilfellene er nærlys som blender...

Xenon er ikke lovlig i tåkelys i originale biler en gang. Er en grunn til at ingen leverer tåkelys til bilene sine med Xenon. Det er ulovlig og blender no jævlig da disse lysene oftere er feiljustert.

Skrevet

Er bare å pelle av xenonpærene de som har det ettermontert. Noe drit å møte biler med det, ubehagelig blendende lys. Kost på et originalt sett til bilen om det absolutt er nødvendig med xenon!

Værste jeg møter er folk som kjører med xenon i nærlys, tåkelys/grøftelys, fjernlys, ekstralys og xenon-look parklyspærer :shock: og alt skal helst lyse samtidig. Blir det mer harry? Hva blir det neste? Xenon-kit i ryggelysene?

"Look at me! I'm a Xenon-whore"

Skrevet
du kan ha i grøft, og fjernlys uten problemer, da det i 98% av tilfellene er nærlys som blender...

Xenon er ikke lovlig i tåkelys i originale biler en gang. Er en grunn til at ingen leverer tåkelys til bilene sine med Xenon. Det er ulovlig og blender no jævlig da disse lysene oftere er feiljustert.

jaha? hvorfor kommer nye mercedeser med det da?

Skrevet

vet at flere busser kjører med xenon i nær, fjærn og kurve/tåkelys hverfall. burde ikke være noe forskjell til bil da.

Skrevet

de sier ingenting på xenon i grøftelys, hadde det på e34'en min, da disse somregel peker ned i bakken, og ikke opp i trynet på møtende biler, er bare placebo med de som føler seg "blendet" av grøftelys. :lol:

Skrevet
vet at flere busser kjører med xenon i nær, fjærn og kurve/tåkelys hverfall. burde ikke være noe forskjell til bil da.

Ja det skal jeg fortell deg.

-Alle lykter skal ha automatisk høyde regulering eller fjærsystem som har automatisk justering som eksempel lastebiler og busser har og diverse luxus biler har.

-Nær og fjærnlys skal ha lyktespylere men ikke ekstra lys!

-Men tåkelys er ikke på krevd med lyktespylere på grunn det er ekstra lys, men automatisk høydejustering skal det var, på grunn at den lyset er godkjent med i lag med parklys.

Men for å kan ha Xenon i en lykt så skal den var type godkjent med DR merke

DR = Xenon lykt

HR = Halogen lykt

Så har man lys styrken også i lux skal ikke overstig 480 eller referansetall som er på lyktene skal ikke overstige 100 til sammen det er av lykter i fronten av bilen som er på når fjærnlyset står på.

På Eu kontroll så er Ulovelig pære i fjærnlys 1 feil men ulovelig pære i nær og grøft er 2 feil

Skrevet

FIkk mangel på xenon i grøftelysene mine på Eu kontroll, men han klarte ikke finne noen § hvor det stod noe om det sa han.

Skrevet
de sier ingenting på xenon i grøftelys, hadde det på e34'en min, da disse somregel peker ned i bakken, og ikke opp i trynet på møtende biler, er bare placebo med de som føler seg "blendet" av grøftelys. :lol:

Nja, ulempen er når man bruker tåke og kjørelys. Lysmengden totalt sett gjør at det blender ;)

Skrevet

Nja, ulempen er når man bruker tåke og kjørelys. Lysmengden totalt sett gjør at det blender ;)

men det er jo ikkje lov uansett! tåkelys er kun lovlig å ha på samtidig som parklysa, bortsett frå viss det er tett tåke!

Skrevet

er ikke love å bruke grøftelys sammen med kjørelys samme hvor tett tåka måtte være, grøftelys er kun lovlig sammen med parklys sålenge det ikke er mørkt ute, og med fjernlys når det er snøstorm/tåke, men ved bruk av fjernlys+grøftelys skal farten være max 30km/t eller noe, egentlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...