Arotished Skrevet Juni 26, 2009 Share Skrevet Juni 26, 2009 Heisan! Jeg fikk nettopp brev i posten ifra vår kjære Gjensidige. Der fikk jeg en liten overaskelse. Tross at jeg har kjørt et skadefritt år så gikk forsikringen opp på mine 2 biler ifra 21000kr til 26500kr. (Begge bilene hadde gått ca 2500kr opp) Trodde egentlig det skulle gå andre veien. Så ringer jeg dem å da sier de at etter analysene ifra sist år så setter de opp forsikringene på BMW og Mercedes. Er det andre som har fått dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juni 26, 2009 Share Skrevet Juni 26, 2009 Har ikke fått noe enda, men håper ikke dette gjelder alle BMW Lagt igjen "litt" penger hos de det siste året, men er jo samtidig en av de som har drevet opp premien... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Juni 26, 2009 Share Skrevet Juni 26, 2009 Hadde hovedforfall tidligere i vinter. Da gikk premien på min E39 ned 20%... Med en gang jeg får premieøkning pleier jeg å ta en runde hos diverse selskap. Når man så presenterer tallene for sitt nåværende selskap pleier tonen å bli litt annerledes, hvis man får bedre tilbud selvsagt. Da kan de mange ganger se å ha gjort en "regnefeil" og matcher tilbudene med en liten margin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Juni 26, 2009 Share Skrevet Juni 26, 2009 Hadde selv hovedforfall i mai. Steg 10% i bonus og premien økte med 1500 kr, jeg er nå kunde hos If. Synd etter 6 års kundeforhold med Gjensidige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juni 26, 2009 Share Skrevet Juni 26, 2009 Heisan!Er det andre som har fått dette? Har selv gått opp ca 1500kr pr år hos IF på 2 biler (BMW/Mazda)/innbo/reise til tross for skadefri kjøring og økt bonus. Ble mildt sagt forbannet, men ser jo nå at det gjelder flere selskaper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LydMekk Skrevet Juni 26, 2009 Share Skrevet Juni 26, 2009 Storebrand var billigere når jeg forsikret min her fpr en mnd. siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Juni 26, 2009 Share Skrevet Juni 26, 2009 Betalte 10 000,- i året på delkasko på meg selv for min 318 i fjor..skiftet fra if til gjensidige i overigår, kostet 5000,- for samme forsikring der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tronstad Skrevet Juni 27, 2009 Share Skrevet Juni 27, 2009 jeg ringt og forhørte meg med gjensidige ang forsikring av bmw for en ukes tid siden, og dama jeg snakket med sa at de rett og slett ikke var konkurranse dyktige på pris når det gjaldt bmw og mercedes, hun kjørte visst selv bmw og syns det var helt tragisk ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut e Skrevet Juni 27, 2009 Share Skrevet Juni 27, 2009 det er bare og ringe rundt og jakte på best pris, de forandrer pris til stadighet alle sammen, selv har jeg pr. dags dato terra og de var billige, men de nektet plent og forsikre snøscootern min og bmw`n min kunne de informere om at var en såkalt gulmerka bil. noe som betydde veldig dyrt for de under 25, selv fylte jeg 25 i april og kjæringa fylte for ei uke siden så da ble det greit nok allikevel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Juni 27, 2009 Share Skrevet Juni 27, 2009 Jeg fikk forsikringspapirene for litt over en mnd siden.. Jeg gikk faktisk ned 3500,- hos Gjensidige, fra 10500,- til ca 7000,- i året.! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bad_ip Skrevet Juni 27, 2009 Share Skrevet Juni 27, 2009 jeg ringt og forhørte meg med gjensidige ang forsikring av bmw for en ukes tid siden, og dama jeg snakket med sa at de rett og slett ikke var konkurranse dyktige på pris når det gjaldt bmw og mercedes, hun kjørte visst selv bmw og syns det var helt tragisk ! Litt merkelig. For jeg har alltid komt best ut hos gjensidige. Og det er ganske mye billigere enn de andre og. Mulig det er blitt forandring. Men er ikke mange mndene siden sist jeg hadde forsikring hos de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juni 27, 2009 Share Skrevet Juni 27, 2009 jeg ringt og forhørte meg med gjensidige ang forsikring av bmw for en ukes tid siden, og dama jeg snakket med sa at de rett og slett ikke var konkurranse dyktige på pris når det gjaldt bmw og mercedes, hun kjørte visst selv bmw og syns det var helt tragisk ! Merkelig. Jeg har sjekket så godt som samtlige forsikringsselskap, ihvertfall alle de store, og ingen har vært i nærheten av å matche Gjensidige på BMW. Vet ikke hvor gammel du er, men det er godt mulig det kan gjelde under 23 eller 24 eller hva det nå er som er aldersgrensa til Gjensidige. Jeg betaler 8500,- for full kasko med leiebil på både Land Roveren og BMWen til sammen. Har ikke fått noe brev om økt premie - håper ikke jeg får det heller. Faktisk fikk jeg nettopp ned prisen med en tusenlapp bare ved å ringe inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flextron Skrevet Juni 28, 2009 Share Skrevet Juni 28, 2009 fikk 20% extra bonus og gikk ned 1000 kr på flytte til if fra gjenstridige.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
525i1991 Skrevet Juni 28, 2009 Share Skrevet Juni 28, 2009 Forsikret også min BMW billigst hos gjensidige, samtidig var konsulenten meget velvillig til å gi meg ekstra rabatter. Betaler nå 6000 tilsammen for to biler, innbo og personforsikring. Dette kun ansvarsforsikring siden jeg er 18 år;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flippern Skrevet Juni 28, 2009 Share Skrevet Juni 28, 2009 Jeg har 735'n forsikret hos If. Hadde den opprinnelig forsikret hos Terra, men etter en samtale med en telefonselger ble det If. Fikk 10% høyere bonus hos dem, og halv pris. Da var valget enkelt. Så nå har jeg 25 000km i kjørelengde, og betaler 4815 kroner i året. Dette er kun ansvar. Prøvde for en stund siden å legge til delkasko, men det skulle dem ha gull og grønne skoger for, så det ble ikke noe. Har ikke blitt til at jeg har undersøkt noe mer etter det. Men med mye pendling, så er delkasko/glassforsikring nesten ett must, så jeg må finne på ett eller annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå