BreitBau Skrevet Juli 10, 2009 Share Skrevet Juli 10, 2009 For å si det slik.. Jeg har tenkt litt på dette med kamera.. Dersom Biltilsynet ser noe på bildene de ikke liker, da har de faktisk all rett til å kalle inn bilen din til en teknisk undersøkelse, når bilen står med skilt? Eller har de ikke det? Jeg tenker på det at de tidligere faktisk HAR gått rundt og notert skiltnummer ved utstillinger og kalt inn til teknisk i ettertid.. Ett bilde burde i så måte være mer enn nok.. Det at de evt. ikke kan se størrelsen på felgen, betyr ikke at de ikke kan kalle deg inn til teknisk for å sjekke.. Og soting på ruter samt toppstriper o.l. og xenon i tåkelys er jo enkle ting å se... Man skal liksom ikke se bort fra at de bruker sin fulle rett til å gjøre sånne ting liksom.. De har satt inn alle ressurser på å ta alle som har ulovligheter med bilen sin.. Både små og store.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Juli 10, 2009 Share Skrevet Juli 10, 2009 Ja det kan dei,kan kalle inn biler på måfå også om de hadde villet. Men som regel går dette utifra tips eller observasjoner. BT har sin andel med greie folk nett som andre organisasjoner og firma,men også den andre sorten. Har truffet begge deler da eg har blitt stoppet mange ganger i kontroll med trailer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Juli 10, 2009 Share Skrevet Juli 10, 2009 trond, har du lappen på henger? bare lurer i tilfelle du ikke tenker på det. heheom du tar av skiltene å ikke legger dem åpentlyst i setet så skal de ikke kunne si noe, men til gjengjeld virker det som de kikker på alt så pass på at alle lys på hengern etc er i orden da og at du ikke kjører firmabil for da skattlegger de deg sikkert 100k Hehe.. ja lappen er i orden, ellers så hadde det vært en fin måte å gå rett i ei annen felle på Lys var i orden sist jeg sjekka hvertfall og det bør de være. Er det kontroll og plass blir jeg garantert stoppa sånn som trekkbilen ser ut Hilsen Trond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Juli 10, 2009 Share Skrevet Juli 10, 2009 Synes alle skulle hatt lapp i ruten der det står: Nei, ta ikke meg, for bak kommer det en med mye større hjul enn jeg har og han kan dere tjene mye mer på! (Fritt etter de tre bukkene Bruse) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 10, 2009 Share Skrevet Juli 10, 2009 oddis, ta gjerne litt bilder for oss som ikke skal oppover og lurer på hvordan de organiserer seg på denne kontrollen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Juli 10, 2009 Share Skrevet Juli 10, 2009 Nå syns jeg det ble my politikk her hehe neida..er utrolig irritabelt å surt med slike kontroller..Men jeg mener at det er oppe til hver å ha biler som er godkjente..hvis man blir stoppet,og får mangler så er det vel ikke BT eller politiet sin feil Uansett hvor surt det er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plugg69 Skrevet Juli 10, 2009 Share Skrevet Juli 10, 2009 så la va å følge med på tråden her da din tulling.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Juli 10, 2009 Share Skrevet Juli 10, 2009 Det handler om at de jakter på enkeltgrupperinger og slakter disse uten å mukke.. Alt i alt handler det ikke engang om å fjerne farlige biler fra veien for de står meg bekjent ikke slik når amcar har treff og noen av de bilene er både dårligere kjøreteknisk og mer trimma enn de fleste gatebiler.. Det handler om inntjening, krav om respekt og å skape en generell frykt for å bli tatt.. Derfor er sånne tråder viktige.. De bidrar ikke hovedsaklig til at "kriminelle" går fri, den bare utjevner lagene litt.. Forstå meg rett.. De har all rett til å gjøre det, men de setter opp en felle for å ta en spesifikk målgruppe og det er rett og slett trakassering og forfølgelse, og det er jeg prinsipielt uenig i.. I forhold til størrelsen på kontrollen er det bare helt gale proporsjoner når man tenker på hvor mye ressurser de bruker på andre ting som feks kundeservice og kontroll av tungbiler, eller for politiet sin del, tyveri og innbrudd.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Juli 10, 2009 Share Skrevet Juli 10, 2009 nå er jeg virkelig oppgitt over statens vegvesen, de har rota bort papirene vi har skrevet NOK en gang!! nå blir det mye stress fordi jeg har plutselig fått avskiltingsbegjær på en bil som vi har skrevet salgsmedling på OG levert. Hvorfor kan de ikke bruke ressursene på å bli bedre kundebehandlere og ha orden i papirene sine? til generell informasjon: fy fader jeg blir FLAU når jeg leser det galro skriver, men det er ikke noe nytt at samfunnet blir degenerert med slike avvikere lenger.. se bare på fjortisene som vokser opp nå, det er jo ikke et normalt menneske uten strikker i buksa eller bæsj i fjeset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 10, 2009 Share Skrevet Juli 10, 2009 Du og de strikkene i buksa....helt opphengt du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 10, 2009 Share Skrevet Juli 10, 2009 det er jo ikke et normalt menneske uten strikker i buksa eller bæsj i fjeset. Jeg tror du må ta en tur ut av Bingen... Både ressursbruken i denne saken, og holdningene til politi/tilsyn generelt kan diskuteres, men det er jo egentlig ikke noe galt i at de har kontroller i dette tilfellet. Kommer man med en godkjent bil er det jo null stress.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Juli 10, 2009 Share Skrevet Juli 10, 2009 Kommer man med en godkjent bil er det jo null stress.. oj oj oj, nå hev du bensin på bålet.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 10, 2009 Share Skrevet Juli 10, 2009 Det blir jo det samme som å si at "ikke kjør for fort da, så blir du ikke tatt". Ingen dør av litt xenon, solfilm eller større felger + senk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 10, 2009 Share Skrevet Juli 10, 2009 Det blir jo det samme som å si at "ikke kjør for fort da, så blir du ikke tatt". Ja...? Det er jo sånn. Man vet jo at har en viss risiko for å bli tatt hvis man kjører for fort. Takler man ikke det, så får man la være... Ingen dør av litt xenon, solfilm eller større felger + senk. Nope, men alt det er mulig å få godkjent også. At reglene og håndhevelsen av dem kan være hinsides all fornuft er mulig, men det har ingenting med disse kontrollene å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SanMiguel Skrevet Juli 10, 2009 Share Skrevet Juli 10, 2009 noen ny info eller? skal ta en tur etterpå, forteller hva jeg ser i kveld. Men de flytter seg stadig vekk eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå