Gå til innhold

OT: Selge eldre MB til "riktig person"

larserso
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Skulle gjerne vært på MB forumet, men det koster 400,- så tenkte jeg skulle høre om dere hadde noen tips.

Saken er den at naboen har en relativt vanlig MB fra tidlig 80-tall som skal selges. Bilen har kun hatt en eier og er veldig velholdt. De ønsker ikke å prøve å få igjen noe særlig mer enn normal pris, men ønsker å prøve å selge til noen som vil fortsette å ta godt vare på bilen. Gi meg gjerne et hint om riktig arena å selge bilen på, ved siden av Finn. Er det noe gratis MB-forum/marked f.eks.?

Mvh LE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det er en 123? Skriv gjerne lit mer om den, åssen motor, gir, farge og om det er sedan eller stasjonsvogn. Folk her inne har jo god nok smak til å kjøre BMW så da kan det jo hende det finnes en kjøper av en fin gammel MB her også. Selv kunne jeg tenkt meg en S123 som bruksveteran, men jeg får aldri rota meg til å selge unna bruksbilen.

Lykke til meg salget og håper bilen blir tatt vare på!

Hisen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette var jo ikke noen salgsannonse, men spørsmål om hvordan finne en kjøper. Det er en 123 ja. Jeg skal besøke naboen senere så kan ta noen bilder og legge under annet selges her også. Selger var mest opptatt av at den ikke bare ble solgt til noen tilfeldige på Finn som ikke tok vare på bilen. Nå tror jeg nok også at de ser større verdi i bilen enn hva jeg antar den er, men kan i hvertfall gjøre et forsøk på å hjelpe litt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken modell av W123 er det snakk om og er den relativt rustfri? Generelt er de mest populære modellene stasjonsvogner med dieselmotor og coupe med bensinrekkesekser (280CE). Dette er jo gamle biler nå (gikk ut av produksjon i 1986) og man kan derfor ikke forvente en moderne bils ytelser eller økonomi, men for rette vedkommende er W123 stadig en fin bilmodell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker, Mercefreaken ser ut til å være stedet jeg leter etter.

Var det jeg prøvde å finne fram til ja Bimmerlars ;) Har rimelig snevert syn utenfor BMW og Audi er jeg redd...

Edit: Det er en stasjonsvogn med diesel og helt fri for rust forresten. 1982 tror jeg kanskje det er. Skal prate med naboen og få detaljene og litt bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

":32b20i4q]Nobelt at noen tenker sånn. For meg er riktig kjøper den som blar opp mest mulig penger og ikke er så kritisk :)

TRådstarter skal vel kun reklamere for bilen, ikke selge egen bil. Derfor han ikke bryr seg om pengene kanskje :lol: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen interesse i salg av bilen utover å hjelpe noen jeg kjenner. Er en voksen dame som skal selge bilen hennes far kjøpte ny. Siden han har gått bort er det viktigere for henne at bilen blir tatt vare på enn at hun får høy pris for den. Skal opprette salgstråd når jeg får tatt bilder i morgen, samt legge på mercefreaken. Det er forøvrig en 300td registrert 14.12.1979. Serviceheftet er stemplet helt til 310.000km på Lillehammer motorsentral i 1998. Har vært lite brukt siden og står nå på 329.000. Soltak, automat, sentrallås. Kommer mer i egen salgstråd.

Dette var altså kun en tråd for å finne riktig sted å annonsere bilen for henne, og ingen salgs- eller reklametråd ;)

Skal sende en mail jeg 316. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...