Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje det blir cab på meg en gang i tiden også da.. Må forresten si at de røde setene har vokst på meg.. :)

Skrevet
Hehehe, ble litt overrasket over at dere klarte å holde følge opp bakkene. Spesielt med en slik rakker av en motor å sloss med

:lol:

Godt poeng! Er jo mye mer NM i 318d enn i Z4'n!

Skrevet

Nå har vi kommet oss hjem igjen. Ble dårlig med oppdateringer grunnet litt trøbbel med nettet, og at vi ikke hadde så mye tid til overs i dag morges.

14 timer kjøretur fra Ålesund i dag, hvorav kanskje 30 minutter med taket oppe grunnet regn på starten av dagen :)

Oppdateringer kommer bare jeg får inn bilder osv på maskinen her.

Norsk natur er fantastisk!

Skrevet

Når jeg kjenner litt etter tror jeg at jeg må drøye med oppdateringene til i morgen. Rimelig sliten!

Har mange fantastiske bilder :)

Skrevet
Hadde jeg ikke visst litt om disse karene her, hadde jeg nok vært litt skeptisk til å lese om roadtrip med to karer i en Z4...hehe... ..lol

Servitørene på utestedene kvier seg vel for å spørre om det er guttetur eller kjærestetur :lol:

Skrevet

Servitørene på utestedene kvier seg vel for å spørre om det er guttetur eller kjærestetur :lol:

Hehehe... kommentarene går nå heller i retning av at bilen er kjempekul... og hvor vi kommer fra og skal til. Simons Z4 er er temmelig agressiv i fremtoningen med 19" og riktig senk (for ikke å snakke om lyden) og den minner derfor ikke mye om en frisørbil.

Jeg har forøvrig etter fire Porscher en rimelig god erfaring med roadtripper i små biler. Det er bilen og bilens kjøreegenskaper som skal være i fokus... ikke ekstra stål og unødvendige tomrum... :wink:

Skrevet
Hva mener du om 968 kontra boxter fredrik mht til kjøregled? disse begynner jo å ligge i samme prisleie nå.

Selvom de kan sammenlignes i pris er dette to helt forskjellige biler. Boxster har en boxersekser plassert midt i bilen (midtmotor) og 968 har en rekkefirer (2990 cm3) plassert foran i bilen. Boxster er ikke en billig 911 iom. at 911 har motoren bak (hekkmotor). Porsche 968 er i prinsippet en videreutviklet 944 og den igjen var en videreutviklet 924. Som du sikkert forstår bør du prøve/test begge modellene for å kunne finne ut hva som passer deg best.

Skrevet

At de er forskjellige er jeg klar over, det jeg kanskje ymtet frem om var din personlige mening som mangeårig porscheeier :)

Får vel slenge inn en quote fra et porsche magasin om 968 club sport her da fredrik :wink:

"So user friendly, so confidence inspiring is the 968 CS, that the concept of late braking can be rigorously explored with relative impunity. And by late, I mean waiting until you see God, and then waiting a second longer."

-GT on the Porsche 968 Club Sport

Skrevet
At de er forskjellige er jeg klar over, det jeg kanskje ymtet frem om var din personlige mening som mangeårig porscheeier :)

Min personlige mening er at jeg foretrekker de frontmotoriserte Porschene (924/944/968/928), men de begynner å bli gamle nå... teknisk som dynamisk. En BMW Z4 er i konseptet ikke helt ulik de frontmotoriserte Porschene og flere ganger under turen tok jeg meg selv i å se klare paralleller til spesielt 944. Z4 er naturligvis en mye bedre bil, men så kom jo også 944 på markedet allerede i 1982. Allikevel er ikke totalopplevelsen med disse bilene så forskjellig. Simon og jeg kjørte i over 12 timer igår og var klar for mer (forutsatt svingete fjellveier)... og tilsvarende var det med de aktuelle Porschene. Jeg har kjørt Gibraltar-Oslo direkte i en Porsche 928S uten overnatting og det var en fin tur... :P

Skrevet

interessant observasjon, takk for den :)

en 1995 968 Cabriolet står høyt på ønskelista, og de står vissnok ikke tilbake for mange biler av selv nyeste dato når det kommer til kjøre-egenskaper og chassis-balanse, men det er vel delte meninger om slike ting også :)

Skrevet
":qqepdigl]En liten videosnutt på vei opp fra Geiranger mot Åndalsnes:

Her snakkes det av erfaring ;)

Hehe, veldig bra :)

Ser ut som dere hadde bra tur, selv med litt labert vær så er jo naturen veldig fin da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...