Gå til innhold

Moderatorer på road trip! (oppdatert dag3!)

[space]
 Share

Anbefalte innlegg

Nå har vi kommet oss hjem igjen. Ble dårlig med oppdateringer grunnet litt trøbbel med nettet, og at vi ikke hadde så mye tid til overs i dag morges.

14 timer kjøretur fra Ålesund i dag, hvorav kanskje 30 minutter med taket oppe grunnet regn på starten av dagen :)

Oppdateringer kommer bare jeg får inn bilder osv på maskinen her.

Norsk natur er fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke visst litt om disse karene her, hadde jeg nok vært litt skeptisk til å lese om roadtrip med to karer i en Z4...hehe... ..lol

Servitørene på utestedene kvier seg vel for å spørre om det er guttetur eller kjærestetur :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servitørene på utestedene kvier seg vel for å spørre om det er guttetur eller kjærestetur :lol:

Hehehe... kommentarene går nå heller i retning av at bilen er kjempekul... og hvor vi kommer fra og skal til. Simons Z4 er er temmelig agressiv i fremtoningen med 19" og riktig senk (for ikke å snakke om lyden) og den minner derfor ikke mye om en frisørbil.

Jeg har forøvrig etter fire Porscher en rimelig god erfaring med roadtripper i små biler. Det er bilen og bilens kjøreegenskaper som skal være i fokus... ikke ekstra stål og unødvendige tomrum... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du om 968 kontra boxter fredrik mht til kjøregled? disse begynner jo å ligge i samme prisleie nå.

Selvom de kan sammenlignes i pris er dette to helt forskjellige biler. Boxster har en boxersekser plassert midt i bilen (midtmotor) og 968 har en rekkefirer (2990 cm3) plassert foran i bilen. Boxster er ikke en billig 911 iom. at 911 har motoren bak (hekkmotor). Porsche 968 er i prinsippet en videreutviklet 944 og den igjen var en videreutviklet 924. Som du sikkert forstår bør du prøve/test begge modellene for å kunne finne ut hva som passer deg best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de er forskjellige er jeg klar over, det jeg kanskje ymtet frem om var din personlige mening som mangeårig porscheeier :)

Får vel slenge inn en quote fra et porsche magasin om 968 club sport her da fredrik :wink:

"So user friendly, so confidence inspiring is the 968 CS, that the concept of late braking can be rigorously explored with relative impunity. And by late, I mean waiting until you see God, and then waiting a second longer."

-GT on the Porsche 968 Club Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de er forskjellige er jeg klar over, det jeg kanskje ymtet frem om var din personlige mening som mangeårig porscheeier :)

Min personlige mening er at jeg foretrekker de frontmotoriserte Porschene (924/944/968/928), men de begynner å bli gamle nå... teknisk som dynamisk. En BMW Z4 er i konseptet ikke helt ulik de frontmotoriserte Porschene og flere ganger under turen tok jeg meg selv i å se klare paralleller til spesielt 944. Z4 er naturligvis en mye bedre bil, men så kom jo også 944 på markedet allerede i 1982. Allikevel er ikke totalopplevelsen med disse bilene så forskjellig. Simon og jeg kjørte i over 12 timer igår og var klar for mer (forutsatt svingete fjellveier)... og tilsvarende var det med de aktuelle Porschene. Jeg har kjørt Gibraltar-Oslo direkte i en Porsche 928S uten overnatting og det var en fin tur... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

interessant observasjon, takk for den :)

en 1995 968 Cabriolet står høyt på ønskelista, og de står vissnok ikke tilbake for mange biler av selv nyeste dato når det kommer til kjøre-egenskaper og chassis-balanse, men det er vel delte meninger om slike ting også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...