Glenno Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Så ut som en fin tur. Artig lesing og bilder. Blir kansje artikkel i ff fra denne turen også kansje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Virket som en fin tur det der.. Noe sånt må jeg gjøre selv en gang. Passer godt sammen dere, Syns fredrik sine briller er kulest Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Virket som en fin tur det der.. Noe sånt må jeg gjøre selv en gang.Passer godt sammen dere, Syns fredrik sine briller er kulest Pass deg nå Georg Jensen er kulere enn Dolce Gabbana... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Lindesnes - Nordkapp på bakveiene måtte vært tingen, fått med flere bilglade og satt av ei god uke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Jeg og Clerion har blitt "smitta", og tar turen hit. Looks good: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Lindesnes - Nordkapp på bakveiene måtte vært tingen, fått med flere bilglade og satt av ei god uke Med litt god planlegging hadde en slik tur vært ganske artig å gjennomføre, men jeg tror ikke at det holder med en uke... to kanskje... + at vi skal tilbake også. Jeg har forøvrig kjørt mange slike alternative veier i Frankrike og Spania også... samt i USA. Spesielt i de vestlige statene i USA finnes det mange fine mindre veier utenfor turistområdene som er verdt å bruke litt tid på. Man kan bl.a kjøre over Rocky Mountains på kryss og tvers på mindre veier... naturen og veiene der står ikke mye tilbake for det vi har i Norge. Jeg har bl.a vært på Mount Evans med bil... små 4340 meter over havet... http://en.wikipedia.org/wiki/Mount_Evans http://www.munyon.net/mtevans/index.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Nå ser det jaggu ut til at ett visst forums medlem har klart å lure med meg på en lignende tur i august/september Tror ikke jeg var så vanskelig å overtale Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Jeg og Clerion har blitt "smitta", og tar turen hit.Looks good: http://www.sunndal.kommune.no/kunde/bil ... %20005.jpg http://www.nyaasmaskin.no/images/Bilder12%20027.jpg Hehe, kommer dere? Btw: Det siste bildet er ikke fra Sunndalen Moderatoredit (Fredrik): Slikt tar dere over PM/mail... eller Tulletråden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Juli 29, 2009 Share Skrevet Juli 29, 2009 Jækli morsomt med sånne reisebrev. Og masse flotte bilder får lysten til å ta en slik tur selv større og større! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Juli 29, 2009 Share Skrevet Juli 29, 2009 Fan.. Jeg har bare mer og mer lyst på en Z4.. Nå er det kommet så langt at jeg ligger å tenker på det når jeg legger meg.! Men hvordan er Z4 som bruksbil, nå har jeg selvfølgelig ikke barn, har samboer, så den vil jo bli brukt til hverdagsbil til og fra jobb, butikken osv. Og ikke minst hvordan er den å bruke på vinteren.? Her jeg bor nå har jeg ikke tilgang på garasje, så bilen blir stående ute hele tiden. Tåler taket å bli nedsnødd, slik at jeg ikke må fly ut hver gang det legger seg snø på taket.!? Og til slutt, er det stor forskjell på 2,2 literen og 2,5 literen.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 29, 2009 Share Skrevet Juli 29, 2009 1. piloten får svare på hvordan Z4 (E85) er i det praktiske liv, men såvidt jeg vet lever den et liv utendørs. Jeg tror ikke at det er en spesielt stor forskjell på 2.2 literen og 2.5 literen, men en liten forskjell er det nok. M54B22 motoren er en perle av en motor... så agil og villig (iallefall når den går som den skal)... og den yter garantert mer enn de oppgitte 170 hestekreftene. Motoren virker betydelig sterkere enn min gamle M52B25 motor (1997 E36 323i) og de er jo kjent for å yte rundt 185 HK tiltross for at BMW påstår at de yter 170 HK. Jeg ville ikke betalt ekstra for en 2.5 liter... da heller en 3.0 liter for å få litt skikkelig bang for the bucks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 29, 2009 Share Skrevet Juli 29, 2009 Jeg drister meg til å svare deep dish.. Jeg hadde det akkurat som deg for to år siden, tenkte Z4 både i våken og i sovende tilstand. Måtte ha en slik bil!! Jeg kom til slutt fram til at det er for oss vanlige dødelige to ganger i livet mann kan ha en slik bil, før og etter familie (små barn). Og jeg var ikke villig til og vente 25 år til jeg er ferdig med den slags, og igjen kan ha en slik relativt egoistisk kjøremaskin. Z4 har i det daglige selvfølgelig noen begrensninger, rent praktisk, men bagasjerommet er overraskende stort for denne typen bil. Se bare på bildene tidligere i denne tråden! det rommer utrolig mye. Handleturer har aldri vært et problem for min del hvertfall. Selvfølgelig om du skal kjøpe ny sofa..så blir det trangt men det blir det i e39 og! Når det gjelder vinter så har heller ikke det vært noe problem, stofftaket er utrolig godt issolert, 3 lag med div tror jeg, så det kan du faktiske ikke merke noen forskjell i forhold til ståltak. Coupen er jo også relativt liten, så blilen blir varm på et øyeblik Jeg har garasje til min, men har selvfølgelig også stått noe ute også vinterstid. Ikke noe problem det heller, bare og børste av og kjøre. Ellers er det jo alle slags stabilitetskontroll systemer og slikt så med disse på er den som hvilken som helst annen BMW på vinterføre. Med disse avskrudd kommer gliset, gøy å sitte på bakakslingen Tror du og din samboer/kjæreste vil få det veldig gøy med en Z4, Roadtriper som i denne i tråden her feks. Pluss masse positiv oppmerksomhet i det daglige. Hvertfall her oppe i Nord hvor Z4 er relativt skjelden er det ikke lenge mellom hver gang jeg ser folk med haka på magen i det jeg passerer, og da spesielt barn som synes det er gøy med en slik annerledes bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Juli 29, 2009 Share Skrevet Juli 29, 2009 Takker for svar til dere begge... Neste bilen min blir garantert en E85, er ikke til å komme utenom det. Er bare en utrolig nydelig bil, som oser av kjøreglede.. Men jeg må nok vente til neste år (vår) med å kjøpe, da jeg har hatt mye utgifter i det siste ang. flytting og kjøp av innbo osv..Hvis ikke så skulle jeg slått til tvert på bilen din iskald, den er akkurat slik jeg ser for meg min bil skal være... "1.Pilot-Fredrik" er eksosen til Space/Simon's bil oppgradert, eller er det "orginal lyden" som høres på filmsnuttene.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 29, 2009 Share Skrevet Juli 29, 2009 "1.Pilot-Fredrik" er eksosen til Space/Simon's bil oppgradert, eller er det "orginal lyden" som høres på filmsnuttene.? 2. piloten svarer at eksosen er original og at lyden er helt fantastisk. Vi snakket om dette lydbildet på turen... og man blir virkelig grepet av det... hvorfor i alle dager kan man ikke få slik eksos originalt til de andre BMW´ene også ? Man sitter virkelig og nyter lydbildet i Z4... dyp brumming på lavt turtall... hard og brutal spiss på høyt turtall... samt kanskje det beste... "gurgling" når man slipper gassen. Dette er ekstremt kult når veiene er som på vestlandet der man går av og på gassen hele tiden... for ikke å snakke om inne i tunneller... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 29, 2009 Share Skrevet Juli 29, 2009 Hvis ikke så skulle jeg slått til tvert på bilen din iskald, den er akkurat slik jeg ser for meg min bil skal være... takk for det.. lette lenge før jeg gikk til innkjøp av denne med akkurat det utstyret og fargene jeg ville ha. Utrolig mange Z4 som ikke har sportseter, noe jeg synes er rart da de er helt essensielle i en slik bil så kan ikke skjønne at så mange har bestilt bilen uten da den var ny (?) Når det gjelder lyden må jeg si meg enig med Fredrik her.. utrolig fint lydbilde som er gromt uten å bli for voldsomt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå