Gå til innhold

Moderatorer på road trip! (oppdatert dag3!)

[space]
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er iallefall klar som et egg for en ny tur... og hvis alt faller på plass burde det være mulig å få til en road trip i år også. Vi har tidligere snakket litt om en Tysklandstur med bl.a et besøk på Nürburgring i tillegg til Schwarzwaldhochstraße på vei sydover mot Sveits. Det skal imidlertid passe med jobb og familie... så tiden og prioriteringer vil avgjøre hvorvidt det blir en ny tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, plutselig en dag når Simon kommer ut fra jobb finner han Fredrik, ferdig pakket og godt tilrette i bilen med caben nede og solbrillene på lur, klar for tur :wink:

Schwarzwaldhochstraße ser ut som en nydelig opplevelse !

karte.gif

n003.jpg

btw, å snakke om Fredrik fikk meg (kanskje ikke så merkelig nok) til å huske denne reklamen som er like god hver gang :wink:

Og når man først sitter på youtube:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, plutselig en dag når Simon kommer ut fra jobb finner han Fredrik, ferdig pakket og godt tilrette i bilen med caben nede og solbrillene på lur, klar for tur :wink:

btw, å snakke om Fredrik fikk meg (kanskje ikke så merkelig nok) til å huske denne reklamen som er like god hver gang :wink:

Og når man først sitter på youtube:

Hehehe... vi jobber dessverre ikke i det samme firmaet lenger og jeg har flyttet tilbake til Danmark. Vi har imidlertid beholdt kontakten og vi har avtalt at Simon kommer på besøk her i Århus i begynnelsen av mai måned når det mer eller mindre er sommer her i Danmark. Det er best slik når man kjører en Z4... 8)

De amerikanske reklamefilmene for Porsche (og BMW) er skikkelig fine... og den som bare hadde hatt en klassisk 911 stående i garasjen nå. Schwarzwaldhochstraße er en interessant rute/vei utenom sesongen. I sommermånedene er den imidlertid svært trafikkert og da lønner det seg å kjøre noen andre veier i området. Jeg har kjørt mye i Schwarzwald og jeg husker den aller første gangen som var i 1986. Da kjørte jeg sammen med en venn i hans Porsche 924 Turbo (931) og jeg har stadig et bilde fra turen. Bilen har de gamle tyske tollskiltene i påvente av omregistrering til franske skilter. Bildet er tatt på en rasteplass i nærheten av landsbyen Oppenau.

zzcabqvqj6qrd2x6ai9c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Takk for det... :D

Om ikke annet så har Simon vært på besøk her i Århus (det var et veldig hyggelig besøk) og vi har selvfølgelig noen planer om en tilsvarende roadtrip i år også. Trollstigentreffet er plottet inn inkl. en lengre tur opp Setesdal fra Kristiansand til Bergen hvis alt faller på plass tidsmessig... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjører dere forbi stedet jeg har etternavn fra. ;) Vi har hytte i Setesdalen, rett sør for Brokke-Suleskar-overgangen til Sirdalen. Hvis dere føler for en dukkert på veien bør dere kjøre en liten kilometer oppover den veien og bade i Faråni som ligger på venstre side. Nesten alt vannet er regulert i krafttunneler, så det er bare noen små bekker igjen over de enorme svabergene som en gang var en seriøst kraftig elv, og det har etterlatt et deilig sted å bade for både unger og voksne. 11-12 meter dype kulper som man kan hoppe flere meter ned i. Eneste minuset er at de kan finne på å sende alt vannet nedover elva igjen uten varsel, men forhåpentligvis kommer det gradvis - det er ihvertfall et yndet badested (litt kaldt kanskje). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tur, fine bilder.

Blir nok en langtur på meg og, skal kjøre Nordkapp - Kristiansand :S :D

(vel ha jukset litt, har allerede kjørt fra Nordkapp til Sørreisa hvor jeg skal jobbe et halvt år til) :P

Men får se, skal muligens kjøre ned på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjører dere forbi stedet jeg har etternavn fra. ;) Vi har hytte i Setesdalen, rett sør for Brokke-Suleskar-overgangen til Sirdalen. Hvis dere føler for en dukkert på veien bør dere kjøre en liten kilometer oppover den veien og bade i Faråni som ligger på venstre side. Nesten alt vannet er regulert i krafttunneler, så det er bare noen små bekker igjen over de enorme svabergene som en gang var en seriøst kraftig elv, og det har etterlatt et deilig sted å bade for både unger og voksne. 11-12 meter dype kulper som man kan hoppe flere meter ned i. Eneste minuset er at de kan finne på å sende alt vannet nedover elva igjen uten varsel, men forhåpentligvis kommer det gradvis - det er ihvertfall et yndet badested (litt kaldt kanskje). ;)

Det er kjempefint i de indre delene av Sørlandet (klart undervurdert), men jeg har faktisk aldri kjørt Setesdal i dens fulle lengde... så det kan bli spennende. Jeg har også lyst til å besøke Bergen igjen iom. at det er over 20 år siden sist jeg var i byen. Utfordringen er å bevege seg nordover uten å ta ferger hele tiden når man nærmer seg Vestlandet. Det er heller ikke så spennende å kjøre trafikkerte veier langs fjordene. Hardangervidda er jo heller ikke preget av direkte mange syd-nordgående veier.

Vi har imidlertid et klart mål om å ta det litt mer med ro denne gangen... så slike forslag fra lokalkjente er fine å ta med i planleggingen av turen... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig ut dette, selv om det var en del rare sidespor i tema :-D

Håper dere fikk masse minner og heftige opplevelser. Ikke helt cab type jeg, men har jo hørt at det skrytes fælt av disse chassiene med tanke på at de er stive og fine! Bare synd de ikke kommer med litt mer hårete motor! :-D Flotte bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... E85 Z4 kom jo også som Z4 M med 343 HK, men jeg vil mene at Z4 3.0si med 265 HK går mer enn bra nok for de som ønsker litt mer krutt enn det Z4 2.2 med 170 HK kan levere. Dette er uansett fantastiske biler... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjører dere forbi stedet jeg har etternavn fra. ;)

Hehe, samme her :) Dog 37 km lenger nord for min del..

Når dere er først oppi vassdragenes hjemland burde dere ta dere opp på Vatnedalsdammen mellom Bykle og Hovden. Med kikkert eller saftig kameralinse (og klart vær) kan man se halvveis til Kristiansand sies det.

Skulle den dammen bryte ville den renske med seg hele Setesdalen i en gigantisk elv..

http://no.wikipedia.org/wiki/Vatnedalsdammen

Og til deg Fredrik som er WW2 intressert så ligger det en del bunkere/huler og festningsverk oppover Setesdal. Bare husk lommelykt og uredd framferd 8) Suleskar er nevnt..

Festlig dialekt har dem der oppe også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...