316 Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Bilder fra konserten da, Fredrik? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Hadde sikkert gjort det samme selv, men... Er gleden med cab virkelig like stor i møkkavær? Regn er ikke møkkavær og man blir ikke våt av å kjøre med taket nede selv i ganske kraftig regn så lenge man ikke ligger noe særlig under 70 km/t. Taket skal av Stolt av dere Og ikke minst, lekker bil! Er forresten bildene etterbehandla på noen måte? Syntes det var høy kontrast og god smell i fargene på mange av bildene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Juli 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2009 Opplevelsen av å kjøre uten tak er uten tvil god. Med en gang vi kom ut av en regnskur, skuet vi utover og kalkulerte risikoen for en ny skur. Så var det å stoppe og ta ned taket igjen. Bildene med ramme rundt er etterbehandlet, men ikke noe mer enn autocolor i photoshop. Dette gjelder da dag 3. Ble faktisk nesten imponert av råmaterialet selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Regn er ikke møkkavær og man blir ikke våt av å kjøre med taket nede selv i ganske kraftig regn så lenge man ikke ligger noe særlig under 70 km/t. Taket skal av Stolt av dere Og ikke minst, lekker bil! Er forresten bildene etterbehandla på noen måte? Syntes det var høy kontrast og god smell i fargene på mange av bildene Vedr. åpen Z4 og regn er dette helt upromlematisk så lenge farten er over ca. 60 Km/t og det ikke fosser ned. Problemet oppstår egentlig først når det er mye vann på fronruten og spesielt den venstre vinduspusseren skal tørke dette bort. Vannet som ledes opp mot toppen av vinduet kommer inn i turbulensen over toppen av frontruten og dermed inn i bilen. Det er også forbausende lite vindstøy i bilen selv med taket nede og man kan fint snakke normalt opp til og med ca. 100 Km/t. Varmeapparatet fungerer utmerket og selv da det var ned mot 8 grader på toppen av enkelte av fjellovergangene hadde vi det varmt og godt i bilen... med taket nede... Sorry... ingen bilder fra konserten med Rybak... vi benyttet selvfølgelig muligheten for en bedre middag inkl. en flaske vin istedenfor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Hei ser ut som dere har hatt en fantastisk tur med mye vakker natur og en meget riktig bil til formålet! Er selv en lykkelig eier av nesten identisk bil som dere kjører (svart skinn og 18" er eneste forskjelen jeg kan se) og vet akkurat hvilke hærlige bil/natur opplevelser en slik bil byr på Jeg må desverre selge min nå, etter 1,5 hærlige Z4 år. Blir virkelig og savne denne bilen. Skal garantert ha en slik bil igjen når jeg får mulighet til det. Moderatoredit (Fredrik): Jeg er redigert litt i dette innlegget iom. at jeg har svært liten sans for "salgsinnlegg" (eller iallefall salgsdelen av innlegg) i tråder som dette og/eller bildetråder. De som ønsker å se din annonse kan ta kontakt via PM eller mail. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Juli 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2009 Fikk en request etter flere bilder fra Ålesund, så her er noen flere: Vi hadde desverre ikke tid til noen videre utforsking av byen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Moderatoredit (Fredrik): Jeg er redigert litt i dette innlegget iom. at jeg har svært liten sans for "salgsinnlegg" (eller iallefall salgsdelen av innlegg) i tråder som dette og/eller bildetråder. De som ønsker å se din annonse kan ta kontakt via PM eller mail. Helt greit det Poenget var egentlig bare litt bekreftende i forhold til blant annet dine opplevelserr anngående erfaringer med cab (Z4) i regn, hastighet og temperatur. Er mange som tror det MÅ være 25grader og sol for å nyte toppløs bil. Var ikke meningen å "stjele" tråden, men heller tipse om en til flott Z4, samtidig som jeg stadfestet grunnen til min erfaring vedrørende temaet. Beklager om dette ikke kom godt fram i mitt orginale innlegg. Er forøvrig stor fann av denne tråden og synes det er meget gøy å se at det er flere enn meg selv som finner stor glede i slike, for mange, meningsløse lange turer der målet er veien og ikke destinasjonen Meget flott at dere tar dere tiden og deler turen med oss i denne tråden, må nok ha meg en tur innom vestlandet på neste "norgesturne" skjønner jeg. mvh Alex Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Helt greit det Poenget var egentlig bare litt bekreftende i forhold til blant annet dine opplevelserr anngående erfaringer med cab (Z4) i regn, hastighet og temperatur. Er mange som tror det MÅ være 25grader og sol for å nyte toppløs bil. Var ikke meningen å "stjele" tråden, men heller tipse om en til flott Z4, samtidig som jeg stadfestet grunnen til min erfaring vedrørende temaet. Beklager om dette ikke kom godt fram i mitt orginale innlegg. Er forøvrig stor fann av denne tråden og synes det er meget gøy å se at det er flere enn meg selv som finner stor glede i slike, for mange, meningsløse lange turer der målet er veien og ikke destinasjonen Meget flott at dere tar dere tiden og deler turen med oss i denne tråden, må nok ha meg en tur innom vestlandet på neste "norgesturne" skjønner jeg. mvh Alex Vi forstår hverandre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 hærlig tur dette, hadde gleden av mye av den samme ruten i fjor med z4'en jeg hadde. Dog var jeg ikke like hissig på å ha taket nede som dere her har vært Savner bilen når jeg ser slike bilder! Likte dere MacPherson vinen forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Har nå lest gjennom tråden og her er det masse som må utforskes nærmere, har selv lyst på en lengre roadtrip med lite trafikk, morro veier og fine opplevelser av norsk natur, så her var det mange tips å hente Kjempe bra tråd med masse bilder av to glade gutter på tur i en kompetent roadtrip bil i norges nydelige fjell og daler Har dere noen planer om en second roadtrip ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Likte dere MacPherson vinen forresten? Vinen var absolut god, men den krever at man spiser noe ved siden av eller har et glass vann som tilbehør. Rødviner basert på kun Syrah/Shiraz druen kan virke litt stramme i smaken hvis de drikkes alene. Jeg foretrekker derfor rødviner basert på Cabernet Sauvignon blandt andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Har dere noen planer om en second roadtrip ? Takk for hyggelige tilbakemeldinger... og joda vi har allerede diskutert en roadtrip part II. Bergen, dalstrøkene innenfor, sydvestnorge og den sydlige delen av Hardangervidda er nevnt. Vi får ta det litt på sparket... jobb og familie må også prioriteres. Jeg har imidlertid skikkelig lyst på en ny tur og jeg håper at det ikke går lang tid før vi kan legge ut på veiene igjen... en toppløs Z4 blir man avhengig av... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Har dere noen planer om en second roadtrip ? Takk for hyggelige tilbakemeldinger... og joda vi har allerede diskutert en roadtrip part II. Bergen, dalstrøkene innenfor, sydvestnorge og den sydlige delen av Hardangervidda er nevnt. Vi får ta det litt på sparket... jobb og familie må også prioriteres. Jeg har imidlertid skikkelig lyst på en ny tur og jeg håper at det ikke går lang tid før vi kan legge ut på veiene igjen... en toppløs Z4 blir man avhengig av... Høres lovende ut, kanskje det til og med ender med en trilogi Skal følge med denne tråden å se etter oppdateringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Juli 28, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2009 Får satse på en ny tur ja! I mellomtiden må jeg justere opp antall km på forsikringa mi. Har kjørt en del mer enn jeg trodde Kjørte ikke så langt og ofte med e46'en gitt... Har noen bilder klare for HDR-redigering også. Må bare lære meg det først Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juli 28, 2009 Share Skrevet Juli 28, 2009 Du behøver jo ikke å justere opp antall km... Men er en stor fordel å ha gjort det dersom du kommer ut for et uhell, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå