Reset Skrevet August 6, 2009 Skrevet August 6, 2009 Hvordan er det med lærlingplasser ute i Norge? Bor selv i Molde distriktet, og her er det umulig å få seg noe jobb. Ingen i klassen har fått lærling plass Her er en artikkel i den lokale avisa Romsdals budstikke: http://www.rbnett.no/article/20090804/NYHETER/911936308 Står Ole Røvik Reset, men skal stå løvik. Jouralister
Reset Skrevet August 6, 2009 Forfatter Skrevet August 6, 2009 Annet bil og motorprat? Bare lurer på om det er samme situasjon i resten av landet
Fliid Skrevet August 6, 2009 Skrevet August 6, 2009 Salget av bil går oppover. Det betyr ikke at etterspørselen etter lærlinger innenfor mekaniker faget går oppover i samme tempo. Desverre
sladjan Skrevet August 6, 2009 Skrevet August 6, 2009 Lærling innen bil skal ikke være vanskelig da, ihvertfall ikke i ålesund. Men fikk nesten ikke lærling som industrimekaniker selv, men da i bergen. Selv om jeg hadde 5.4 i snitt på VG1 og nesten 5 på VG2. Syns dette er en fin tråd selv om det ikke har noe med bil å gjøre, litt morsomt å høre andre sine historier...
316 Skrevet August 6, 2009 Skrevet August 6, 2009 Det er fremdeles behov for mekanikere, gammel eller ny bil.
Reset Skrevet August 6, 2009 Forfatter Skrevet August 6, 2009 Ja, verksteder tjener jo godt på lærlinger. Dem tjener vist 30.000 og oppover pr lærling.
Fliid Skrevet August 6, 2009 Skrevet August 6, 2009 Hvem skal lære opp alle disse lærlingene man må ha ut i jobb? Alle mekanikerene som måtte finne seg noe annet å gjøre grunnet finanskrise ? Neppe.
ehrnst Skrevet August 6, 2009 Skrevet August 6, 2009 kan du ikke jobbe hos han wankel mannen på aukra da? husker ikke helt navnet hans nå. mindor?
Øyvind L. Skrevet August 6, 2009 Skrevet August 6, 2009 Hvorfor en tråd om dette på bimmers? Hvis ikke du liker det så gi faen i å lese... Slutt å syte!
316 Skrevet August 6, 2009 Skrevet August 6, 2009 Var dårlig utvalg av lærlingeplasser som elektriker da jeg var ferdig på VK2 elektro for et par år siden... Fikk da plutselig et tilbud fra tigerstaden om å gå i læra som signalmontør. Er nå ferdig utdannet, og angrer ikke et sekund!
Simpel Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 Var det ikke sånn at verkstedene skulle få så masse å gjøre på grunn av finanskrise? Fordi folk reparerte de gamle bilene istedetfor å kjøpe nye.
[space] Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 Hvorfor en tråd om dette på bimmers? Hvis ikke du liker det så gi faen i å lese... Slutt å syte! Det er vel ikke helt slik det funker... Hadde Reset vært baker, hadde tråden hatt lite å gjøre her. Nå er han jo mekaniker, så da synes jeg den passerer lett, da det kan relateres til forumet.
Stonescream Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 Får du ikke lærlingeplass i Molde, får du bare flytte litt på deg. 2 år ett annet sted i landet er bare gull det Å komme bort fra mammas kjøttkaker og lage sine egne er bare bra. Lykke til med plass. Finner du et stort verksted i nærmeste by ville jeg hoppa på noe sånt da du har større sjanser til å holde på med mange ulike ting i forhold til et lite servicesenter i nabobygda
Hansh Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 I følge de mekanikerne jeg kjenner er det mye å gjøre om dagen ihvertfall! Kan likevel være at det er vanskelig å få lærlingeplass fordi verkstedene ikke vil signere arbeidskontrakter som binder dem i flere år når det er usikre tider (man har svært gode rettigheter som lærling!). Da jeg skulle ut i lære som serviceelektroniker etter 3 år på skole fikk jeg heller ikke lærlingeplass, men fikk i stedet ta fagprøven uten læretid (enklere når man faget krever tre år på skolen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå