Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Salget av bil går oppover. Det betyr ikke at etterspørselen etter lærlinger innenfor mekaniker faget går oppover i samme tempo. Desverre

Skrevet

Lærling innen bil skal ikke være vanskelig da, ihvertfall ikke i ålesund.

Men fikk nesten ikke lærling som industrimekaniker selv, men da i bergen. Selv om jeg hadde 5.4 i snitt på VG1 og nesten 5 på VG2.

Syns dette er en fin tråd selv om det ikke har noe med bil å gjøre, litt morsomt å høre andre sine historier...

Skrevet

Hvem skal lære opp alle disse lærlingene man må ha ut i jobb? Alle mekanikerene som måtte finne seg noe annet å gjøre grunnet finanskrise ? Neppe.

Skrevet

Var dårlig utvalg av lærlingeplasser som elektriker da jeg var ferdig på VK2 elektro for et par år siden... Fikk da plutselig et tilbud fra tigerstaden om å gå i læra som signalmontør. Er nå ferdig utdannet, og angrer ikke et sekund! :D

Skrevet

Var det ikke sånn at verkstedene skulle få så masse å gjøre på grunn av finanskrise? Fordi folk reparerte de gamle bilene istedetfor å kjøpe nye.

Skrevet
Hvorfor en tråd om dette på bimmers?

Hvis ikke du liker det så gi faen i å lese... Slutt å syte!

Det er vel ikke helt slik det funker...

Hadde Reset vært baker, hadde tråden hatt lite å gjøre her.

Nå er han jo mekaniker, så da synes jeg den passerer lett, da det kan relateres til forumet.

Skrevet

Får du ikke lærlingeplass i Molde, får du bare flytte litt på deg. 2 år ett annet sted i landet er bare gull det :)

Å komme bort fra mammas kjøttkaker og lage sine egne er bare bra.

Lykke til med plass. Finner du et stort verksted i nærmeste by ville jeg hoppa på noe sånt da du har større sjanser til å holde på med mange ulike ting i forhold til et lite servicesenter i nabobygda ;)

Skrevet

I følge de mekanikerne jeg kjenner er det mye å gjøre om dagen ihvertfall!

Kan likevel være at det er vanskelig å få lærlingeplass fordi verkstedene ikke vil signere arbeidskontrakter som binder dem i flere år når det er usikre tider (man har svært gode rettigheter som lærling!).

Da jeg skulle ut i lære som serviceelektroniker etter 3 år på skole fikk jeg heller ikke lærlingeplass, men fikk i stedet ta fagprøven uten læretid (enklere når man faget krever tre år på skolen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...