Gå til innhold

Min E60 & F01 tråd.


Reef89
 Share

Anbefalte innlegg

Rååtøff bil! :o

Hadde innmari lyst på en e60 525D. Men ble e36 325i istedenfor :P

Misunner deg  :iwant:

Takk for det :)  det begynner å nærme seg nå :)

Du får ta deg ut en E60 ;)  det er jo blitt så latterlig billige nå ser jeg, husker da jeg kjøpte denne i april 2009 da var jo prisen sky høy og ble spurt om jeg hadde blitt millionær. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)  det begynner å nærme seg nå :)

Du får ta deg ut en E60 ;)  det er jo blitt så latterlig billige nå ser jeg, husker da jeg kjøpte denne i april 2009 da var jo prisen sky høy og ble spurt om jeg hadde blitt millionær. :P

Blir en e60 om et par år tenker jeg :) Må gå for enten 525d med 193 hk eller en 530D ;). De er latterlig billige nå sammenlignet med hva dem kostet før :P. Husker jeg så 525D til over 400 tusen. De samme bilene i dag kan man få for 200 tusen.

Skal satse på e36en jeg har, og få selge e46en rundt vår/sommer ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens :)

Som endel av dere vet så har jeg hatt noen prosjekter på bilen det siste året som består av innvendig lyspakke, ny idrive, nye interiørlister, iphone docking stasjon.

Har gått ganske så mye tid, men det er fordi mye har blitt lagt på hylla så bestemt meg for å gjennomføre likevel, tid osv.,men nå er jeg endelig i boks  \:D/ det mangler kun få ting og de er ny folie på midtkonsoll da denne ble skadet + litt smått. 

 

Invenndig lyspakke:

Det er så klart samme farge på diodene som resten av instrument panelene og jeg har tatt et lite lag med sort tusj foran diodene slik at lyset ikke skal bli irriterende og lyse opp hele døren. Nå er det bare kose lys.

Diodene jeg har brukt er 12v amber 5mm.

 

Her har jeg da selv montert lys i dørhåndtakene slik som finnes på LCI biler med lyspakke option:

IMG_2381_zps64343f84.jpg

IMG_2388_zpsf20591d0.jpg

 

Også laget hvit lys i lommene på døren som går på kupelys, aktiveres ved åpning av dør, opplåsning osv.

IMG_2390_zpscd9d8d29.jpg

 

Jeg har også valgt å lage lys i begge oppbevarings rommene foran og bak:

IMG_2378_zps22cd8749.jpg

IMG_2502_zps8057053b.jpg

 

Her har jeg da montert lys under bena. Det er her montert 3 stk LED på hver side:

IMG_2393_zpsdf41962a.jpg

 

 

Ny Idrive.

Jeg synes den originale 6.5" skjermen uten navi og AUX begynte å bli kjedelig. Så da tok jeg meg selv i nakken og kodet inn AUX og bestilte meg komplett nytt idrive kit med CIC look 8.0" og 2013 kart. Grunnen til at jeg falt for dette kite var fordi jeg fikk et meget godt tilbud. Kunne så klart montert originalt, men tenkte å prøve dette først. Alt er plug and play og styres akkurat som originalen ved multiratt, idrive kontroll og meny knapp + at det ser jo faktisk originalt ut. :)

 

Idriven har følgende spesifikasjoner:

¤ Siste Win CE 6.0-versjonen system.

¤ Hoved Chip modul: SIRF Atlas IV + DDR (ARM11 600MHz + 250MHz DSP, 64-kanaler mottaker)

¤ Innebygd GPS-navigasjon, og du kan lytte til musikk eller radio mens i navigasjon

¤ 8 tommers 800 * 480 Digital High Definition TFT LCD berøringsskjerm

¤ 3D Flash Graphical User Interface.

¤ SD / MMC-kort og USB-leseren støtter MP4, DivX, JPEG, MP3 og WMA-avspilling.

¤ Original 2-Zone funksjon, kan baksiden skjermen koble DVD / USB / SD / TV / RADIO funksjoner mens verten displayet vise forskjellig innhold.

¤ Innebygd TV-analog tv-tuner med PAL, NTSC, SECAM kompatibel. (Valgfritt)

¤ Støtte iPod-funksjon.

¤ Innebygd Bluetooth for hånd ledig ringe, nummervisning skjerm, støtte A2DP (Bluetooth Music) og Bluetooth telefon notebook.

¤ Støtte Steering Wheel Control-funksjonen.

¤ Innebygd 4x60W forsterker, digital lydutgang.

¤ 5.1-kanals digital lyd (SPDIF) utgang

¤ Subwoofer lydutgang.

¤ en rute audio / video-inngang, 2 Route audio / video-utgang.

¤ Elektronikk og mekanisk anti-shock system.

¤ Justerbare parametre kan lagres automatisk, og fortsette tilbake til standardverdien.

¤ Auto bak visning funksjon, det gjør ryggekamera arbeider automatisk når bilen er på baksiden.

¤ 2 SD-spor: en for GPS-kartet, en for musikk og andre filer. 1 USB-kontakten på frontpanelet.

¤ Support PIP (Bilde i bilde)-funksjonen med RGB HD image.

¤ PIP bildet kan flyttes tilfeldig.

¤ bakgrunnsbilde kan endres.

 

Selve kitet:

IMG_2169_zpsff475a10.jpg

IMG_2170_zps7ac100e6.jpg

 

Mye må demonteres:

IMG_2177_zps4cfc8a41.jpg

IMG_2178_zpsc547b1d3.jpg

 

Originale skjerm vs ny:

IMG_2370_zps2650b3fc.jpg

IMG_2857_zps7b19de91.jpg

Oppstartsbilde:

bilde1_zps664849e6.jpg

 

Noen av innstillingene:

IMG_2414_zps540c9915.jpg

IMG_2402_zps8ff611ea.jpg

IMG_2398_zpsb1a3e246.jpg

IMG_2865_zpsb0627d83.jpg

IMG_2867_zps5443a84a.jpg

IMG_2869_zps6f7a83c0.jpg

IMG_2871_zps4d6673cb.jpg

IMG_2873_zpsa644fb53.jpg

 

Den selv lagde Iphone, ipod dockingstasjonen.

Ettersom jeg nå har fått AUX og ny idrive så tenkte jeg at hvorfor ikke lage en stasjon som TLF står i og bare spiller fra spotify. Joda har bluethoot, men da får jeg ikke lading, sang, og lyd info. vises ikke i skjerm. Har også AUX på skjermen, men da må jeg koble ledning på TLF en og bare krøll, må ha det så ryddig som mulig :)  Så denne er jeg meget fornøyd med. Sitter bare TLF nedi så starter alt av seg selv. Volum, sang bytte og alt det der styres via originale spilleren og ratt som før.

 

post-45863-0-06762600-1382364952_zps6001

IMG_2493_zps717732d3.jpg

 

 

Satt på LCI look girvelger med posisjonslys. Syns denne løfter interiøret endel:

 

IMG_0790_zps95f4c50f.jpg

 

 

Nytt ekte skinn på gir velger og håndbrekk med hvite sømmer:

IMG_2515_zps252e1d90.jpg

 

IMG_2517_zps00a107b3.jpg

 

 

Interiørlistene.

Det er nok det som har vært den største utfordringen da jeg ikke har klar å bestemme meg for hvilken farge jeg skal ha.

Jeg hadde "mørk brun tre som originalt, men har aldri hatt sansen for det. Byttet ut til 3D carbon fiber. Syns etter en stund at det ble litt jalla.

Lakkerte deretter listene piano sort, meget fin farge og trivdes med det en stund. 

Til slutt kom jeg over denne høyglans sølv gråe folien på jobben til min far og falt for den da jeg synets det løfter interiøret meget bra siden resten er sort, trenger da litt detaljer. Synets rett og slett piano sorte lister var litt kjedelig i forhold siden da alt blir sort og i mørke ser man ingenting heller. Når lyser list ene opp og gir fin gjenskinn i lysene jeg har montert. 

Her er folien som ble brukt:

bilde2_zps2b938e16.jpg

 

Diverse innvendige bilder:

Oser av luksus  :headbang:  \:D/ 

IMG_2513_zps053dee46.jpg

IMG_2511_zps98bd1a9e.jpg

En liten detalj på lufterillene også:

IMG_2498_zps34e3537e.jpg

IMG_2499_zpsa7e73aac.jpg

bilde1_zps2af50c31.jpg

 

 

Håper dere liker oppgraderingen :) selv er jeg meget fornøyd, føles jeg det som det er en ny bil. Kom gjerne med spørsmål også.

Kommer bedre og mer bilder senere da alt er 100% og helt ren bil.

 

Har også ett annet prosjekt (under planlegging) som skal utføres til våren. Kan avsløre så mye som at det er bakkenivå regulerings varsel (som jeg selv kaller det) foran med lys og evt. lyd i cupeen. Resten er hysjhysj  :-# .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skrivefeil er fascinerende :P

Synes alt virka merkelig skrivd der... Blanding av store og små bokstaver osv.

Og hvorfor har de kalt det blåfarge tann ? 

Kan se ut som de har generert all norsken via google translate :P

 

Men ble jo bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det folkens :)

Ang. Skrive feil så er det ikke noe feil på selve skjermen uten om at det mangler stor bokstav, det er fordi jeg har satt til norsk meny og da så jeg det ble feil. At det står Bluethoot på menyen skjønner jeg ikke helt hva som er lite proft med det, står på mange biler det som har den funksjonen. Idrive spesifikasjoner er det litt små feil siden jeg ja brukte oversetter. Og at det har kalt det blåfarge tann er nok fordi det er bluethoot på norsk (på en måte) da menyen er satt til norsk. Dårlig oversetting til norsk er det ikke tvil om, men jeg bare la ut bilde for å vise at det er mulig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Reef89 changed the title to Min E60 & F01 tråd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...