Gå til innhold

Askim Autosalg AS


_CoZm|C_
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har handlet av de for ikke lenge siden. Ville styrt unna. Samtlige av mine private kjøp og salg har 10 ganger så knirkefritt som når jeg handlet av de karene, og de skal liksom være profesjonelle.

Om du er interessert kan du lese om mitt møte med de gutta her:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=117065

er det smg'en du sikler på?

Hvis du skal handle så vær VELDIG nøye med hva som havner i kontrakten.

Pass på at skiltnr er riktig, sjekk heftelser, garantien de tilbyr osv.....

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

For all del, STYR UNNA!! Dette er ikke en seriøs bilforhandler.

Har hatt utallige problemer med bilen jeg kjøpte der. Servicen startet bra, men til slutt ble de så ubehagelige at jeg ikke orket å prate med de lenger, og måtte be svigermoren min ringe isteden. Det har vært så UTROLIG mye feil med bilen, og vi har brukt flere tusen km på bilen, for å få kjørt den fram og tilbake til Askim (jeg bor i Fredrikstad). Ingenting har blitt utbedret. Den største feilen var at bilen hang seg opp (den kjørte av seg selv). Det var livsfarlig å bruke bilen, og de gadd ikke å prøve å fikse det engang. Fikk bare til svar at de ikke kunne finne feilen, og at dette egentlig ikke var deres problem. Saken gikk til forbrukerrådet, og de var til og med ubehagelige der... De stod fast på at ettersom bilen var 10 år gammel, var dette noe jeg måtte forvente meg. Leverte bilen på utallige verksteder, og ingen fant hva som var feil. Til slutt kom feilen fram, og det var en avansert feil, som ikke skyldtes slitasje overhode (mekanikeren måtte ta ut hele motoren). Allikevel sto Askim Autosalg på sitt. Vi må nå betale halvparten av utgiftene. Den bilen har blitt ekstremt dyr!

Igjen, ALDRI kjøp bil derfra. Dere vil få så utrolig mye problemer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Vet dette er ved siden av trådens emne, så det beklager jeg. Men feilsymptomene og løsningen vakte interesse. Hva var egentlig løsningen? Hvis den lar seg oppsummere i en forumpost vel og merke..

For all del, STYR UNNA!! Dette er ikke en seriøs bilforhandler.

Leverte bilen på utallige verksteder, og ingen fant hva som var feil. Til slutt kom feilen fram, og det var en avansert feil, som ikke skyldtes slitasje overhode (mekanikeren måtte ta ut hele motoren). Allikevel sto Askim Autosalg på sitt. Vi må nå betale halvparten av utgiftene. Den bilen har blitt ekstremt dyr!

Igjen, ALDRI kjøp bil derfra. Dere vil få så utrolig mye problemer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg ikke skjønner hvordan disse klarer å selge så mange biler som de gjør, når jeg fortsatt har tilgode å høre et godt ord om de. Står stadig frem i lokalavisa og skryter av hvor bra de gjør det. De solgte bla. 1200 biler i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte bilen min der i vinter og er igrunn godt fornøyd. etter 2 uker ble dørlåsene på bilen slitne og måtte byttes. da tok vi kontakt med de og så fikk vi det reparert hos BMW på kongsvinger på dems regning. Så jeg har i allefall ingenting å klage på når det gjelder Askim Autosalg AS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
  • 5 months later...

Hei, ser dette er en gammal tråd. Skulle vel vært her å sett før jeg kjøpe en 1 år gammal Bmw f10. Den var kjøpt med Askim Autosalg, så jeg er den andre eieren. Det skulle følge med 47 mnd nybil garanti eller 120000 km. Som dei  har i alle annonsene sine. Dei nekter på at det er denne garantien på bilen, og vil ikke ha no med mej å gjøre. Har en bra dialog med han som jeg kjøpe bilen av, har kopi av kjøpe kontakta hans. Der står det rest av nybilgarant. Har hatt advokat på saken, dei svarer han. Og unnskylder seg med det meste. Ser ut at jeg må ta det litt videre, advokaten mente at jeg hadde en bra sak. Jeg kan vel si at hold dere unna den butikken, eller få en advokat til å sette opp en kontrekt. Er det noen her som har no tips angående dette, det er tross alt tre år til med garanti. Har hatt Bmwer i over 20 år og har ikke vært borti noe sånt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ser dette er en gammal tråd. Skulle vel vært her å sett før jeg kjøpe en 1 år gammal Bmw f10. Den var kjøpt med Askim Autosalg, så jeg er den andre eieren. Det skulle følge med 47 mnd nybil garanti eller 120000 km. Som dei  har i alle annonsene sine. Dei nekter på at det er denne garantien på bilen, og vil ikke ha no med mej å gjøre. Har en bra dialog med han som jeg kjøpe bilen av, har kopi av kjøpe kontakta hans. Der står det rest av nybilgarant. Har hatt advokat på saken, dei svarer han. Og unnskylder seg med det meste. Ser ut at jeg må ta det litt videre, advokaten mente at jeg hadde en bra sak. Jeg kan vel si at hold dere unna den butikken, eller få en advokat til å sette opp en kontrekt. Er det noen her som har no tips angående dette, det er tross alt tre år til med garanti. Har hatt Bmwer i over 20 år og har ikke vært borti noe sånt før.

 

Husk at nybilgarantien skal gå på merkeforhandlere for BMW, ikke forhandlere som kun selger biler. Såvidt jeg veit, så er gutta seriøse, har ikke hørt noe negativt om dem, bare positivt, helt til jeg leste denna tråden vel å merke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ser dette er en gammal tråd. Skulle vel vært her å sett før jeg kjøpe en 1 år gammal Bmw f10. Den var kjøpt med Askim Autosalg, så jeg er den andre eieren. Det skulle følge med 47 mnd nybil garanti eller 120000 km. Som dei  har i alle annonsene sine. Dei nekter på at det er denne garantien på bilen, og vil ikke ha no med mej å gjøre. Har en bra dialog med han som jeg kjøpe bilen av, har kopi av kjøpe kontakta hans. Der står det rest av nybilgarant. Har hatt advokat på saken, dei svarer han. Og unnskylder seg med det meste. Ser ut at jeg må ta det litt videre, advokaten mente at jeg hadde en bra sak. Jeg kan vel si at hold dere unna den butikken, eller få en advokat til å sette opp en kontrekt. Er det noen her som har no tips angående dette, det er tross alt tre år til med garanti. Har hatt Bmwer i over 20 år og har ikke vært borti noe sånt før.

 

Det er ingen forhandler som er forpliktet til å gi en garanti på produktet sitt, men dersom de velger å gi det kan den ikke inneholde dårligere villkår enn det loven selv angir. Så fremt det ikke er annonsert med ovennevnte garanti (47mnd / 120.000km) i salgsannonsen for din bil, så har ikke din bil automatisk dette selv om andre/de fleste andre annonsene fra firmaet har dette. Hva som fremgår av garanti i kjøpekontrakten til tidligere eier har ingen, absolutt ingen relevans for deg. Om det er gjenværende nybilgaranti på bilen er dette noe som er gitt av BMW Group Norge og har således ingen ting med Askim Autosalg å gjøre. Når er bilen din registrert i Norge? 5 år / 200.000km nybilgaranti gjelder fra og med 01.01.2011 på nye, norsksolgte biler fra BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at nybilgarantien skal gå på merkeforhandlere for BMW, ikke forhandlere som kun selger biler. Såvidt jeg veit, så er gutta seriøse, har ikke hørt noe negativt om dem, bare positivt, helt til jeg leste denna tråden vel å merke :P

Jeg vet at nybilgarantien går til merkeforhandleren, den er kun to år på bruktimporterte biler. Så dette handler om en garanti som de annonserer på sine anonser på finn.

Den kjøper dei med norskbruktbilgaranti, og de har dei ikke gjort. Normalt så følger garantien bilen og ikke eieren. Dei virka seriøse til dei fant ut at dei ikke hadde kjøpt denne garantien på denne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...