Nytern Skrevet August 25, 2009 Share Skrevet August 25, 2009 Tenkte jeg skulle bestille bensinfilter, støttestag/raklestag og 2stk pollenfiltre... GS: 2502,- Biltema: 786,- Jeg vet man skal sky biltema som pesten osv, men kan det virkelig rettferdiggjøres når en får delene til 1/3 av prisen? Jeg mener, kan virkelig kupèfiltre, bensinfilter og 1stk støttestag være sååå mye dårligere hos biltema? Enlighten me! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet August 25, 2009 Share Skrevet August 25, 2009 Til den prisen er det verdt å prøve. Jeg har kjørt de siste 20 000km med biltema casterstag og styrekuler, og har ikke hatt noen problemer med dem enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 25, 2009 Share Skrevet August 25, 2009 En jeg kjente en gang delte opp et orginal oljefilter og et til samme bil fra biltema. Orginalfilterrullen var godt over dobbel så lang. Slitedeler går det ann å prøve, men filter til motoren hadde jeg ikke kjøpt der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet August 25, 2009 Share Skrevet August 25, 2009 En hviss forskjell er det nok, men "umulig"å vite med Tema. Noe bra, mye dårlig Sjekk priser på Koed også. Ligger vel på nivå med Biltema Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet August 25, 2009 Forfatter Share Skrevet August 25, 2009 Oh. det skal sjekkes! Gambler ikke med motor osv, tenkte bare at disse slitedelene var såpass "ufarlige" at det var verdt et forsøk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 25, 2009 Share Skrevet August 25, 2009 Jeg tror at man kan spare noen kroner på uoriginale deler hvis man bare prøver seg litt frem. Pollenfilter og blader til vinduspusserne gjør ingen stor skade hvis kvaliteten ikke er 100%, men f.eks et uoriginalt oljefilter er mindre heldig (ikke koster et originalt oljefilter stort heller). På den annen side spiller det liten rolle hvis man skifter oljen ofte... bruk heller penger på skikkelig olje. Bremseskiver og klosser kan man spare mange penger hvis man kjøper uoriginalt, men min erfaring er at de originale skivene og klossene holder 100-140000 Km og dermed er det allikevel neppe verdt å spare noen kroner ved å kjøpe uoriginalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet August 25, 2009 Share Skrevet August 25, 2009 100-140K km er jo LANGT. Hvorr langt mener du de burde holde da? Ikke mange som beholder bilene sine i 100k Km inkludert meg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 26, 2009 Share Skrevet August 26, 2009 100-140K km er jo LANGT. Hvorr langt mener du de burde holde da? Det er det jeg mener... når delene holder 100-140000 Km må de jo være av bra kvalitet og da er det liten grunn til å spekulere i uoriginale deler. Vi har hatt den samme bilen i over 220000 Km så nå er det snart annen gang at vi må skifte bremseskiver og klosser. Nei... bilen brukes ikke på baner eller kjøres spesielt brutalt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet August 26, 2009 Share Skrevet August 26, 2009 Det kommer veldig ann på kjørestil. Noen bruker nesten ikke bremsene, bremser på gir hele tiden, andre bremser mye osv. Orginaldelene er ikke laget av BMW, men av underleverandører. Om man kjøper AP eller Brembo skiver, sammen med klosser av kjent fabrikant er det sannsynligvis ikke dårligere enn det som kan kjøpes som orginaldel. Biltema bør man være forsiktig med derimot. Billig stål er mykt. Det som derimot er en fordel med orginale skiver f. eks er at de ofte kommer med lakkert senter og kant noe som er flott med tanke på at de ikke blir brune med en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 26, 2009 Share Skrevet August 26, 2009 Det er det jeg mener... når delene holder 100-140000 Km må de jo være av bra kvalitet: Hvis man kjører mye motorvei og mye langt (noe du gjør) uten å kjøre spesielt fort (noe du trolig også gjør) - så trenger man jo så og si aldri bruke bremsene. Da blir det jo ikke store slitasjen... Til sammenligning holdt mine bremser knapt 4000km - uten at jeg klager på det. På vanlig vei-kjøring sliter jeg så og si ikke bremser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå