Jump to content

BMW Vision Concept

Saltkjelen
 Share

Recommended Posts

BMW er i sving for tiden og har to konseptbiler på gang.. Den første heter BMW Vision Concept og innehar en tre-sylindret dieselmotor med to elektriske motorer som yter 356hk og 800Nm.. Dette gjør at Vision Concept kan dras fra 0-100km/t på fantastiske 4,8 sekunder med en toppfart på 250km/t (elektronisk begrenset). Forbruket har BMW klart å få ned til 3,78l/100km og et Co2 utslipp på 99g/km.. Flere bilder og informasjon under.. 8)

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=296845

1pfapjgm3i3c0zqbyp6p.jpg

Tøff bil, men liker ikke sånn future felger. Passer til månefartøy de der. Ellers så er ikke jeg så veldig miljøbevisst av meg på noen måte, men halt klart at når slike miljøbiler ol har den ytelsen de har og ikke minst en flott pris som til den jeg linker til her..Det nærmer seg at jeg mulignes kan bli miljøskadet jeg og :)

http://www.dinside.no/821642/elektrisk- ... -paa-veien

Imponerende forbruk..!! :shock: Lurer på hvor lavt forbruk som er mulig å oppnå egentlig f.eks på en 2 liters motor. Bensin/Diesel har jo en hvis sum energi, dvs på ett punkt vil ikke energi mengden i X antall desiliter bensin ha energi nok til å drive motoren/stemplene... :-k

Imponerende forbruk..!! :shock: Lurer på hvor lavt forbruk som er mulig å oppnå egentlig f.eks på en 2 liters motor. Bensin/Diesel har jo en hvis sum energi, dvs på ett punkt vil ikke energi mengden i X antall desiliter bensin ha energi nok til å drive motoren/stemplene... :-k

Husk på at vanlig bensindrevet forbrenningsmotor utnytter energien svært lite effektivt til fremdrift. Mye energi går i stedet til varme, og å bli kvitt overskuddsvarme, samt en del andre ting. Til sammenligning er en elektromotor visstnok ca. 5 ganger så effektiv!

Synes Fronten (frontlyktene) minnet for mye om nye Camaro og delvis Scirocco, ellers et svært spennende konsept både teknologisk og designmessig.