Saltkjelen Skrevet August 30, 2009 Skrevet August 30, 2009 BMW er i sving for tiden og har to konseptbiler på gang.. Den første heter BMW Vision Concept og innehar en tre-sylindret dieselmotor med to elektriske motorer som yter 356hk og 800Nm.. Dette gjør at Vision Concept kan dras fra 0-100km/t på fantastiske 4,8 sekunder med en toppfart på 250km/t (elektronisk begrenset). Forbruket har BMW klart å få ned til 3,78l/100km og et Co2 utslipp på 99g/km.. Flere bilder og informasjon under.. http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=296845
Wolfeh Skrevet August 30, 2009 Skrevet August 30, 2009 Den så ikke dum ut den bilen der Kanskje litt framtids bil, men den var faen meg ikke stygg. Jeg vil å ha!
Just-turbodiesel Skrevet August 30, 2009 Skrevet August 30, 2009 å fy søren så ubeskrivelig stygg!! Men likte tanken med dieselmotor,elektromotorer og såpass med effekt så er det sikkert litt spennende.
Hawkon88 Skrevet August 30, 2009 Skrevet August 30, 2009 Feit den da! Men jeg får sterke assosiasjoner til den nye vw shirocco på utførelsen av front, lykter osv? Ellers liker jeg ikke at dem har begynt å lage lyktene framme, firkantede..
S.Arnesen Skrevet August 30, 2009 Skrevet August 30, 2009 Hadde ikke sansen for denne. Rett og slett fordi det er en slik miljøbil
wabby Skrevet August 30, 2009 Skrevet August 30, 2009 Syns den var deilig! Noe med rompa jeg ikke helt klarer å finne ut av. Men fy å deilig bil! Koster nok skjorta desverre om den kommer i produksjon en vakker dag.
Lars89 Skrevet August 30, 2009 Skrevet August 30, 2009 Utrolig imponerende tall! Om Bmw får til en sånn drivlinje til en levelig pris innen 10 år blir jeg imponert!
bmwkizn Skrevet August 30, 2009 Skrevet August 30, 2009 Så ut som en tøff og morro bil det der Vert morro å prøvd den på bane
gjeewaytee Skrevet August 30, 2009 Skrevet August 30, 2009 Tøff bil, men liker ikke sånn future felger. Passer til månefartøy de der. Ellers så er ikke jeg så veldig miljøbevisst av meg på noen måte, men halt klart at når slike miljøbiler ol har den ytelsen de har og ikke minst en flott pris som til den jeg linker til her..Det nærmer seg at jeg mulignes kan bli miljøskadet jeg og http://www.dinside.no/821642/elektrisk- ... -paa-veien
SteffenM2 Skrevet August 30, 2009 Skrevet August 30, 2009 "Wow, look dad, it's a space shuttle!" Likte fronten, men ræva så bare helt på trynet ut..
Deep Dish Skrevet August 30, 2009 Skrevet August 30, 2009 Imponerende forbruk..!! Lurer på hvor lavt forbruk som er mulig å oppnå egentlig f.eks på en 2 liters motor. Bensin/Diesel har jo en hvis sum energi, dvs på ett punkt vil ikke energi mengden i X antall desiliter bensin ha energi nok til å drive motoren/stemplene...
Tomsti Skrevet August 31, 2009 Skrevet August 31, 2009 spennende bil! men om det blir noe normale folk kan kjøre rundt i er noe anna.. Syns bilen virka veldig "kald" inni
Hansh Skrevet August 31, 2009 Skrevet August 31, 2009 Imponerende forbruk..!! Lurer på hvor lavt forbruk som er mulig å oppnå egentlig f.eks på en 2 liters motor. Bensin/Diesel har jo en hvis sum energi, dvs på ett punkt vil ikke energi mengden i X antall desiliter bensin ha energi nok til å drive motoren/stemplene... Husk på at vanlig bensindrevet forbrenningsmotor utnytter energien svært lite effektivt til fremdrift. Mye energi går i stedet til varme, og å bli kvitt overskuddsvarme, samt en del andre ting. Til sammenligning er en elektromotor visstnok ca. 5 ganger så effektiv! Synes Fronten (frontlyktene) minnet for mye om nye Camaro og delvis Scirocco, ellers et svært spennende konsept både teknologisk og designmessig.
Veritas Skrevet August 31, 2009 Skrevet August 31, 2009 Synes utseende på den var genialt Skulle gjerne hatt en sånn, men er redd for at konsept alltid forblir konsept :-/ DinSide-artikkel om den samme bilen: http://www.dinside.no/821969/super-bmw-til-frankfurt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå