Gå til innhold

Tilbud på nybil, anbefaling?


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk idag tilbud på en spell ny E90 318dA med 2,0 og 136hk og masse av utstyr. Det er jo igrunn ikke så mye som skiller 316d, 318d og 320d i pris, men 318d virker som et greit kompromiss til en riktig pris.

Det jeg imidlertid er litt usikker på er motoren. Hvordan fungerer egentlig en 318d i kombinasjon med automat? Og er egentlig en 318d verdt omlag 460.000 kroner? Den skal jo tros at erstattes av ny modell om to-tre år..

Legger ved bilens spesifikasjoner..

2010 318d

KASW Sensatec sort/sort

---- Comfort utstyrspakke

---- Dynamic utstyrspakke

300 Alpinhvit

205 Automatgir

255 Sportsratt i skinn

320 Bortfall av modellbetegnelse

321 Lakkerte ekstriørdeler

3AP Grått felt i overdel av frontrute

403 Soltak i glass

423 Gulvmatter i velour

428 Varseltrekant og førstehjelpssett

431 Automatisk avblendbart innv. speil

441 Røykepakke

464 Skipose

465 Gjennomlastningssystem

481 Sportsseter for fører og forsetepassasjer

493 Oppbevaringspakke

494 Oppvarmbare forseter

4AE Midtarmlene foran

4AT Interiørlister i sort høyglands

502 Lyktespylersystem

508 Parc Distance Control PDC foran og bak

521 Regnsensor

522 Xenon nær- og fjernlys

534 Klimaautomatikk

540 Cruisecontrol

563 Lyspakke

5DC Nedfellbare nakkestøtter bak

609 Navigasjonssystem Professional

644 Forberedelse for bluethoot telefon

676 Hi-Fi høytallersystem

694 Forberedelse for CD-veksler

6FL USB audio grensesnitt

6NF Utvidet tilkoblingsmulighet for telefon med Mp3 funksjon

761 Individual solbeskyttende vinduer (disse vil evt. erstattes av rollo i bak- og sideruter)

853 Engelsk språkversjon

7nlvox0znr2w5qsohl8a.jpg

wx1rda7rdug62hn8ion7.jpg

iz7vu7p3ygop7on31vup.jpg

xxx999ggbgzejo5kbegv.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk idag tilbud på en spell ny E90 318dA med 2,0 og 136hk og masse av utstyr. Det er jo igrunn ikke så mye som skiller 316d, 318d og 320d i pris, men 318d virker som et greit kompromiss til en riktig pris.

Det jeg imidlertid er litt usikker på er motoren. Hvordan fungerer egentlig en 318d i kombinasjon med automat? Og er egentlig en 318d verdt omlag 460.000 kroner? Den skal jo tros at erstattes av ny modell om to-tre år..

Legger ved bilens spesifikasjoner..

2010 318d

KASW Sensatec sort/sort

---- Comfort utstyrspakke

---- Dynamic utstyrspakke

300 Alpinhvit

441 Røykepakke

761 Individual solbeskyttende vinduer (disse vil evt. erstattes av rollo i bak- og sideruter)

Hvordan er egentlig Sencatec, plastikk skinn??

Hvit er jo kult. :D

Bra at du har valgt røykepakke slik at du får lokk over rommet foran girspaken. :)

Jeg valgte både Individual solbeskyttende vinduer og solgardiner. :wink:

MEN, du har jo glemt antrasitt tak innvendig. :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk idag tilbud på en spell ny E90 318dA med 2,0 og 136hk og masse av utstyr. Det er jo igrunn ikke så mye som skiller 316d, 318d og 320d i pris, men 318d virker som et greit kompromiss til en riktig pris.

Det jeg imidlertid er litt usikker på er motoren. Hvordan fungerer egentlig en 318d i kombinasjon med automat? Og er egentlig en 318d verdt omlag 460.000 kroner? Den skal jo tros at erstattes av ny modell om to-tre år..

Legger ved bilens spesifikasjoner..

2010 318d

KASW Sensatec sort/sort

---- Comfort utstyrspakke

---- Dynamic utstyrspakke

300 Alpinhvit

441 Røykepakke

761 Individual solbeskyttende vinduer (disse vil evt. erstattes av rollo i bak- og sideruter)

Hvordan er egentlig Sencatec, plastikk skinn??

Hvit er jo kult. :D

Bra at du har valgt røykepakke slik at du får lokk over rommet foran girspaken. :)

Jeg valgte både Individual solbeskyttende vinduer og solgardiner. :wink:

MEN, du har jo glemt antrasitt tak innvendig. :!:

Sensatec er kunstig skinn. Det blir vel noe ala typene som leveres utvendig på mange båter. Ja, hvit er tøft og det er vel nesten den eneste grunnen til å bestille ny. Føler ikke behovet for antrasitt tak, men skal se på det. Er det semska skinn slik at man kan tegne og lage mønster på?

Men hvordan fungerer egentlig 318dA.. Blir det for spinkelt?

Er den PRIKK LIK som den på bilde?

Den var jo faen så kul da!

Som de tre øverste bildene, ja. Men den vil jo selvsagt likne mye på det nederste når den eventuelt blir senket og får på noen grommere lisser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensatec er kunstig skinn. Det blir vel noe ala typene som leveres utvendig på mange båter. Ja, hvit er tøft og det er vel nesten den eneste grunnen til å bestille ny. Føler ikke behovet for antrasitt tak, men skal se på det. Er det semska skinn slik at man kan tegne og lage mønster på?

Men hvordan fungerer egentlig 318dA.. Blir det for spinkelt?

Nei, taket er ikke som semket skinn (alcantara), det er det vel bare M bilene som har, men det er et fint stoff alikevel.

Har du ikke mørkt tak i e61'en? Trodde det jeg. Anbefaler det på det sterkeste, interiøret ser mye mer helhetlig ut når alt det andre er sort. :)

Tror ikke motoren er for spinkel, men har ikke prøvd den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

316 d =115 Hk/260 Nm Pris: Fra 321 000

318 d =136 Hk/300 Nm Pris: Fra 343 700

320 d =163 hk/350 Nm Pris: Fra 387 400

(Ny modell 320 d kommer rett over nyttår med 163 Hk/360 Nm og bare 109 gram CO2 per km...ned fra dagens 128 gram)

Tror jeg hadde ventet på ny 320 d og sett på om bilen fikk lavere pris pga reduserte utslipp (med mindre avgifter og annet øker) og satset på 320 d selv om den nå ligger drøye 40 000 over 318 d i pris...utslippsreduksjonene skal i seg selv gi ca. 10 000 lavere pris :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

316 d fås vel ikke med automat...

Prisene jeg oppgav var derfor med manuell girkasse for sammenligningens skyld.

318 da koster 35.500.- mer enn 318 d manuell (grunnpris 379.200.-) og 320 da koster 32.900.- mer enn 320 d manuell (grunnpris 420.300,-).

Blir egentlig et spørsmål om hvor mye man vil legge i ny bil (er 460.000.- maks.?) og hvilke preferanser man har mhp motor og utstyr. Jeg vil tro både 318 da og 320 da er kurante som bruktbiler (når den tid kommer), men utstyret kan vel ha noe å si mhp hvor lettsolgt bilen vil være; med "riktig" utstyr er det nok lettere å selge bilen igjen, men da blir jo dette et spørsmål om hvor mye man vil legge i ny bil idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ventet på den nye 320d. Forøvrig synes jeg 136 hk blir slappe og at prisforskjelen til 320d enkelt kan forsvares. Denne vil også ha høyere bruktverdi.

Hvis sensatec er som "skaitrekk" som benyttes på båter ville jeg styrt lang unna. Det er klamt og ekkelt å sitte i da det puster dårlig. Skulle jeg gått for dette ville jeg minst hatt en slik bil på prøve et par dager, og kjørt en lang tur i grei til høy temp for å oppleve hvordan det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen skal i bunn og grunn erstattes med 535i'en så det blir en stor overgang med 99hk mindre, men det føler jeg ikke at gjør noe. Nå har jeg hatt 535i og vet hvordan det er. Grunnen til at jeg heller nå vurderer en spell ny 318dA kontra en E60 525dA/530dA er rett og slett at E90'en er en mye nyere bil. Alle garantier er intakte og jeg vil vel ha mer eller mindre en kostnadsfri bil i 5 år mht. garantier..

316d er ikke aktuelt ettersom den ikke leveres med automat. Å kjøpe dieselbil med manuell girkasse syns jeg er dødfødt.

Har snakket med forhandler om 320d, men med knappe 10.000kr mindre tror jeg ikke det blir aktuelt. Det spørs jo også litt på hva slags regjering vi får så det lønner seg i bunn og grunn å vente med bestilling. En 318d vil nok ligge lavere i pris, men med Hartge's motoroppgradering snakker vi om ca. 170hk. 460.000kr er igrunn makspris ettersom jeg startet med å lete etter E60 til omlag 330.000kr. Jeg foretrekker utstyr og gadgets fremfor størst motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...