Saltkjelen Skrevet September 1, 2009 Share Skrevet September 1, 2009 Fikk idag tilbud på en spell ny E90 318dA med 2,0 og 136hk og masse av utstyr. Det er jo igrunn ikke så mye som skiller 316d, 318d og 320d i pris, men 318d virker som et greit kompromiss til en riktig pris. Det jeg imidlertid er litt usikker på er motoren. Hvordan fungerer egentlig en 318d i kombinasjon med automat? Og er egentlig en 318d verdt omlag 460.000 kroner? Den skal jo tros at erstattes av ny modell om to-tre år.. Legger ved bilens spesifikasjoner.. 2010 318d KASW Sensatec sort/sort ---- Comfort utstyrspakke ---- Dynamic utstyrspakke 300 Alpinhvit 205 Automatgir 255 Sportsratt i skinn 320 Bortfall av modellbetegnelse 321 Lakkerte ekstriørdeler 3AP Grått felt i overdel av frontrute 403 Soltak i glass 423 Gulvmatter i velour 428 Varseltrekant og førstehjelpssett 431 Automatisk avblendbart innv. speil 441 Røykepakke 464 Skipose 465 Gjennomlastningssystem 481 Sportsseter for fører og forsetepassasjer 493 Oppbevaringspakke 494 Oppvarmbare forseter 4AE Midtarmlene foran 4AT Interiørlister i sort høyglands 502 Lyktespylersystem 508 Parc Distance Control PDC foran og bak 521 Regnsensor 522 Xenon nær- og fjernlys 534 Klimaautomatikk 540 Cruisecontrol 563 Lyspakke 5DC Nedfellbare nakkestøtter bak 609 Navigasjonssystem Professional 644 Forberedelse for bluethoot telefon 676 Hi-Fi høytallersystem 694 Forberedelse for CD-veksler 6FL USB audio grensesnitt 6NF Utvidet tilkoblingsmulighet for telefon med Mp3 funksjon 761 Individual solbeskyttende vinduer (disse vil evt. erstattes av rollo i bak- og sideruter) 853 Engelsk språkversjon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet September 1, 2009 Share Skrevet September 1, 2009 Er den PRIKK LIK som den på bilde? Den var jo faen så kul da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet September 1, 2009 Share Skrevet September 1, 2009 Fikk idag tilbud på en spell ny E90 318dA med 2,0 og 136hk og masse av utstyr. Det er jo igrunn ikke så mye som skiller 316d, 318d og 320d i pris, men 318d virker som et greit kompromiss til en riktig pris. Det jeg imidlertid er litt usikker på er motoren. Hvordan fungerer egentlig en 318d i kombinasjon med automat? Og er egentlig en 318d verdt omlag 460.000 kroner? Den skal jo tros at erstattes av ny modell om to-tre år.. Legger ved bilens spesifikasjoner.. 2010 318d KASW Sensatec sort/sort ---- Comfort utstyrspakke ---- Dynamic utstyrspakke 300 Alpinhvit 441 Røykepakke 761 Individual solbeskyttende vinduer (disse vil evt. erstattes av rollo i bak- og sideruter) Hvordan er egentlig Sencatec, plastikk skinn?? Hvit er jo kult. Bra at du har valgt røykepakke slik at du får lokk over rommet foran girspaken. Jeg valgte både Individual solbeskyttende vinduer og solgardiner. MEN, du har jo glemt antrasitt tak innvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet September 1, 2009 Forfatter Share Skrevet September 1, 2009 Fikk idag tilbud på en spell ny E90 318dA med 2,0 og 136hk og masse av utstyr. Det er jo igrunn ikke så mye som skiller 316d, 318d og 320d i pris, men 318d virker som et greit kompromiss til en riktig pris. Det jeg imidlertid er litt usikker på er motoren. Hvordan fungerer egentlig en 318d i kombinasjon med automat? Og er egentlig en 318d verdt omlag 460.000 kroner? Den skal jo tros at erstattes av ny modell om to-tre år.. Legger ved bilens spesifikasjoner.. 2010 318d KASW Sensatec sort/sort ---- Comfort utstyrspakke ---- Dynamic utstyrspakke 300 Alpinhvit 441 Røykepakke 761 Individual solbeskyttende vinduer (disse vil evt. erstattes av rollo i bak- og sideruter) Hvordan er egentlig Sencatec, plastikk skinn?? Hvit er jo kult. Bra at du har valgt røykepakke slik at du får lokk over rommet foran girspaken. Jeg valgte både Individual solbeskyttende vinduer og solgardiner. MEN, du har jo glemt antrasitt tak innvendig. Sensatec er kunstig skinn. Det blir vel noe ala typene som leveres utvendig på mange båter. Ja, hvit er tøft og det er vel nesten den eneste grunnen til å bestille ny. Føler ikke behovet for antrasitt tak, men skal se på det. Er det semska skinn slik at man kan tegne og lage mønster på? Men hvordan fungerer egentlig 318dA.. Blir det for spinkelt? Er den PRIKK LIK som den på bilde?Den var jo faen så kul da! Som de tre øverste bildene, ja. Men den vil jo selvsagt likne mye på det nederste når den eventuelt blir senket og får på noen grommere lisser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet September 1, 2009 Share Skrevet September 1, 2009 Men hvordan fungerer egentlig 318dA.. Blir det for spinkelt? Mentalt er det iallefall ganske så puslete... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet September 1, 2009 Share Skrevet September 1, 2009 Du får vel bare sammenligne nm og turtallsnivå med den du har nå for en liten pekepinn på effekt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet September 1, 2009 Share Skrevet September 1, 2009 Sensatec er kunstig skinn. Det blir vel noe ala typene som leveres utvendig på mange båter. Ja, hvit er tøft og det er vel nesten den eneste grunnen til å bestille ny. Føler ikke behovet for antrasitt tak, men skal se på det. Er det semska skinn slik at man kan tegne og lage mønster på?Men hvordan fungerer egentlig 318dA.. Blir det for spinkelt? Nei, taket er ikke som semket skinn (alcantara), det er det vel bare M bilene som har, men det er et fint stoff alikevel. Har du ikke mørkt tak i e61'en? Trodde det jeg. Anbefaler det på det sterkeste, interiøret ser mye mer helhetlig ut når alt det andre er sort. Tror ikke motoren er for spinkel, men har ikke prøvd den selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Børnar - Frenbil Skrevet September 1, 2009 Share Skrevet September 1, 2009 Motoren er sterk nok den, du får jo også orginal chip med garanti som gjør underverker. Men hva med en 320 i da 170 turtallsvillige morrohester Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet September 1, 2009 Share Skrevet September 1, 2009 Sort takhimmel er rett og slett konge det! Stor forskjell på E39'n jeg har nå, mot den forrige jeg hadde med lys grått taktrekk! Jeg hadde ikke vært det minste i tvil! Foresten så digger jeg hvit E90! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oljebrenner'n Skrevet September 1, 2009 Share Skrevet September 1, 2009 316 d =115 Hk/260 Nm Pris: Fra 321 000 318 d =136 Hk/300 Nm Pris: Fra 343 700 320 d =163 hk/350 Nm Pris: Fra 387 400 (Ny modell 320 d kommer rett over nyttår med 163 Hk/360 Nm og bare 109 gram CO2 per km...ned fra dagens 128 gram) Tror jeg hadde ventet på ny 320 d og sett på om bilen fikk lavere pris pga reduserte utslipp (med mindre avgifter og annet øker) og satset på 320 d selv om den nå ligger drøye 40 000 over 318 d i pris...utslippsreduksjonene skal i seg selv gi ca. 10 000 lavere pris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 1, 2009 Share Skrevet September 1, 2009 Når man vurderer diesel og automat antar jeg at det er en ren transportbil og morokjøring er helt utelukket - og da burde jo selv en 316d holde i massevis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oljebrenner'n Skrevet September 2, 2009 Share Skrevet September 2, 2009 316 d fås vel ikke med automat... Prisene jeg oppgav var derfor med manuell girkasse for sammenligningens skyld. 318 da koster 35.500.- mer enn 318 d manuell (grunnpris 379.200.-) og 320 da koster 32.900.- mer enn 320 d manuell (grunnpris 420.300,-). Blir egentlig et spørsmål om hvor mye man vil legge i ny bil (er 460.000.- maks.?) og hvilke preferanser man har mhp motor og utstyr. Jeg vil tro både 318 da og 320 da er kurante som bruktbiler (når den tid kommer), men utstyret kan vel ha noe å si mhp hvor lettsolgt bilen vil være; med "riktig" utstyr er det nok lettere å selge bilen igjen, men da blir jo dette et spørsmål om hvor mye man vil legge i ny bil idag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrLee Skrevet September 2, 2009 Share Skrevet September 2, 2009 Få inn boston leather (eller hva alternativet til 3 serien heter), så snakker vi en meget pent speccet bil. Sørger du for å få sorte dørlister som vist på bildet, og sorte felger (og gjerne helsorte nyrer) så har du en vinner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet September 2, 2009 Share Skrevet September 2, 2009 Jeg ville ventet på den nye 320d. Forøvrig synes jeg 136 hk blir slappe og at prisforskjelen til 320d enkelt kan forsvares. Denne vil også ha høyere bruktverdi. Hvis sensatec er som "skaitrekk" som benyttes på båter ville jeg styrt lang unna. Det er klamt og ekkelt å sitte i da det puster dårlig. Skulle jeg gått for dette ville jeg minst hatt en slik bil på prøve et par dager, og kjørt en lang tur i grei til høy temp for å oppleve hvordan det er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet September 2, 2009 Forfatter Share Skrevet September 2, 2009 Bilen skal i bunn og grunn erstattes med 535i'en så det blir en stor overgang med 99hk mindre, men det føler jeg ikke at gjør noe. Nå har jeg hatt 535i og vet hvordan det er. Grunnen til at jeg heller nå vurderer en spell ny 318dA kontra en E60 525dA/530dA er rett og slett at E90'en er en mye nyere bil. Alle garantier er intakte og jeg vil vel ha mer eller mindre en kostnadsfri bil i 5 år mht. garantier.. 316d er ikke aktuelt ettersom den ikke leveres med automat. Å kjøpe dieselbil med manuell girkasse syns jeg er dødfødt. Har snakket med forhandler om 320d, men med knappe 10.000kr mindre tror jeg ikke det blir aktuelt. Det spørs jo også litt på hva slags regjering vi får så det lønner seg i bunn og grunn å vente med bestilling. En 318d vil nok ligge lavere i pris, men med Hartge's motoroppgradering snakker vi om ca. 170hk. 460.000kr er igrunn makspris ettersom jeg startet med å lete etter E60 til omlag 330.000kr. Jeg foretrekker utstyr og gadgets fremfor størst motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå