Gå til innhold

Den STORE VINTERBILtråden.

rolfi
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg og far min har akkurat spleisa på vinter/arbeidsbil :)

Sinte 116hk fordelt på 960kg bil med bakhjulstrekk, manuell girkasse og tilnærmet 50/50 vektfordeling, senket 40mm foran og bak med H&R, hvite instrumenter, litt kromstæsj rundt luftdysene i dashbordet, ekstra luftinntak i fronten + litt diverse småtterier her og der. Det er en turtallsvillig liten 1.6 16v firer i den i kombinasjon med at det er japsebil, så den er både driftsikker og billig i forbruk. Mulighet for å slå ned taket på sommern er jo heller ingen dum ting :wink:

CIMG0379.jpg

CIMG0394.jpg

CIMG0371.jpg

Ruller for øyeblikket rundt på 15" BBS krysseikefelger med piggdekk, på sommern (bildene) står det noen 16" felger jeg ikke vet navnet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk denne bilen av onkeln til samboern min. fransk søppel..jeg vet.. men den har utrolig til kjørecomfort faktisk. Så denne blir vinterbil hvis ingen er villig til å kjøpe seg billig stv ;) Byttes gjerne i BMW med skilt :)

9bll1sbxc2yacdsq91hm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinte 116hk fordelt på 960kg bil med bakhjulstrekk, manuell girkasse og tilnærmet 50/50 vektfordeling, senket 40mm foran og bak med H&R, hvite instrumenter, litt kromstæsj rundt luftdysene i dashbordet, ekstra luftinntak i fronten + litt diverse småtterier her og der. Det er en turtallsvillig liten 1.6 16v firer i den i kombinasjon med at det er japsebil, så den er både driftsikker og billig i forbruk. Mulighet for å slå ned taket på sommern er jo heller ingen dum ting :wink:

CIMG0379.jpg

CIMG0394.jpg

CIMG0371.jpg

Ruller for øyeblikket rundt på 15" BBS krysseikefelger med piggdekk, på sommern (bildene) står det noen 16" felger jeg ikke vet navnet på.

Jeg kondolerer! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CIMG0379.jpg

Bare vær obs på at Mazda MX5 kan ruste ganske friskt i enkelte bærende deler og ingen Eurospec varianter av den første modellen ble fra fabrikken rustbehandlet.

Min vinterbil...

i7bdfh0h0bebjd2hp2xk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg en real skjønnhet.

1992 modell 1,9td.

5z9if2uuds2q1poatmzm.jpg

prepm7ghwmk8utmrtqwu.jpg

-Ingen av dørhåndtaka fungerte, så de har jeg fiksa.

-Glødinga er litt snodig, det er kobla en 230V automatsikring under panseret som man må vippe over hver gang man skal gløde den. :lol: Men den starter og sviver fint hver gang.

-Den enormt gode plassen under panseret viste seg å skyldes at hele spylervæsketanken med motor er borte :roll:

-Fylte på litt olje og kjølevæske, så slokna opptil flere knallrøde varsellamper i instrumentpanelet.

-Å ligge i 90km/t er helt uaktuelt pga et bakhjulslager som gir meg skallebank. Over 100 er det helt stille.

-Bilen har rulla 346 000 km, så den er såvidt innkjørt.

-Sikkert utrolig kjip som vinterbil, men hva annet med dieselmotor, plass til barnevogn og EU ok får man egenlig for seks tusen spenn??

Edit: bildene er fra annonsen, og man kan vel si at omgivelsene gjenspeiler rimelig greit hvordan vogna ser ut innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk denne bilen av onkeln til samboern min. fransk søppel..jeg vet.. men den har utrolig til kjørecomfort faktisk. Så denne blir vinterbil hvis ingen er villig til å kjøpe seg billig stv ;) Byttes gjerne i BMW med skilt :)

9bll1sbxc2yacdsq91hm.jpg

Det er fantastisk komfortable biler det der. Sittet på i en 3.0 V6, de går helt greit i tillegg. Råeste V6 lyden jeg har hørt fra en original motor iallefall. Eneste som ga meg litt angst var rattet som retter seg opp selv, uansett faen om man står i ro eller kjører :P Har selv kjørt en 2.0, kan ikke huske at det var det samme der. Så kanskje det kun er på 3literen, evt ekstrautstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fantastisk komfortable biler det der. Sittet på i en 3.0 V6, de går helt greit i tillegg. Råeste V6 lyden jeg har hørt fra en original motor iallefall. Eneste som ga meg litt angst var rattet som retter seg opp selv, uansett faen om man står i ro eller kjører :P Har selv kjørt en 2.0, kan ikke huske at det var det samme der. Så kanskje det kun er på 3literen, evt ekstrautstyr.

Citroën Xantia har ikke hydraulisk DIRAVI styring, men det har bl.a XM. Bilen på bildet vil jeg mene er en Xantia. Dette er uansett absolutt fine bruksbiler og Xantia er rimelig pålitelig også... iallfall som facelift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...