Gå til innhold

S. Gunstad`s femmer. SELGES.

S. Gunstad
 Share

Anbefalte innlegg

vibrasjoner som i fusk eller? for da er det nok ifbm plugg/plugghette/coiler. sjekk at ikke plugg hullene er fylt med vann eller olje (vanlig med oljelekasje i plugg hullene) morkne plugghetter kan gi fusk, hvis dette ser ut til å være i god stand så er det nok en eller flere coiler som synger på siste verset, jeg holder en knapp på coiler da det er på lavt turtall med pådrag og ikke over hele registeret... har dette på min 520i nå, så må ta en runde og finne den dårlige coilen selv.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

vibrasjoner som i fusk eller? for da er det nok ifbm plugg/plugghette/coiler. sjekk at ikke plugg hullene er fylt med vann eller olje (vanlig med oljelekasje i plugg hullene) morkne plugghetter kan gi fusk, hvis dette ser ut til å være i god stand så er det nok en eller flere coiler som synger på siste verset, jeg holder en knapp på coiler da det er på lavt turtall med pådrag og ikke over hele registeret... har dette på min 520i nå, så må ta en runde og finne den dårlige coilen selv.!

Takk for tipset, men det gikk over, så jeg har en mistanke om at det var noe kondens.

Nå har det imidlertid dukket opp nye problemer. Bilen går rett og slett veldig dårlig. Ikke fjusk, bare null respons. Plukka ut kontakta til LMM`n og da ble den seg selv igjen. Kjørte en liten runde, og den kjentes fin. Satte kontakta tilbake, da ble den slapp igjen, så da trenger jeg ny LMM tror jeg. Skrik ut om noen har!

-Kan jeg bruke LMM fra 325 med samme årsmodell?

-Er det "farlig" å kjøre uten LMM tilkoblet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 2 weeks later...

I forrige uke fikk jeg igjen svært god hjelp fra Brian, og fikk satt på sperrediffen.

Sleit i 30 minutt med å tre den på mellomakslingen før vi skjønte at det var feil flens, så den måtte byttes over. Tydeligvis forskjellig på manuell/automat. Bytta også over medbringerne og speedometer giver.

Kan lese mer om det her:

viewtopic.php?f=1&t=183875&hilit=diff+flens

Rørtang aka. mobil skrustikke:

2012-02-24133900.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Da har bilen fått litt oppmerksomhet igjen.

Kjøpte et brukt sportsratt for en stund siden til en hyggelig pris. Var litt spent på om det skulle passe over, for man er aldri helt sikker før det sitter på bilen.

Satte det på noen uker siden også, men da dukket det opp et par problemer.

- Tuta konstant.

- Blinklysstoppern var knekt.

Heldigvis var delenr. på sleperingene identisk, så den ble byttet over. Tota derimot skapte en del hodebry før jeg skjønte problemet. Skruene og skivene som fester airbagen må isoleres slik at de ikke er i berøring med rattet og dermed slutter kretsen til tuta.

Nærmeste slepering med avknekt blinklysstopper:

2012-03-31121355.jpg

Side ved side

2012-03-31121300.jpg

Montert

2012-03-31125912.jpg

2012-03-31125948.jpg

GOD PÅSKE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, ble jo hundre ganger bedre enn bussrattet som var der! :D

Men hvilket type sportsratt er det? Mener og ha hørt at det er vrient med sportsratt og airbag til pre-face E34... Men det ser jo ut til at du fikk airbagen til å funke også? (akkurat det vet du kanskje ikke enda:P)

Hvordan ble senken forresten? Subber du i framskjermene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Ny update!

Var på PKK med med bilen, og der ble det konstatert at ettermontert kina-xenon ikke er godkjent i ei slik vogn. Var i tillegg noen bærekuler forran som vistnok hadde sett sine bedre dager. Da var det jo greit at jeg har samla forstillingsdeler gjennom vintern som et ekorn samler nøtter. I tillegg fikk jeg samme helga som PKK ble gjennomført "the last piece of the puzzle" i posten, nemlig ei styresnekke med en mer moderat slakke.... :lol:

Fikk booka time hos dr. Brian og dro med en ekstra kompis for å skru. Men som alle gode hobbymekkere må man jo først på biltema for å skaffe seg passende utstyr.

Denna var gull!!

19-1240_m.jpg

Denne var også fin, men ikke prøv å ta bærekuler med den. Endeledd tok den fint.

19-1253_m.jpg

Så til jobben.

Great success :D

DSC06473.jpg

Etter en etterkontroll og finjustering by GS.

IMG_20120501_183946.jpg

IMG_20120430_210722.jpg

Bare bytte ut nankkk-kkk-kkk-ang "supersport" dekka forran nå, så er den tilbake på topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye jobb med styresnekka? Bare lurer egentlig, for min bil har nok sett sin siste sommer :P

Lookin good :)

Overaskende lite jobb egentlig. God plass til å ta den inn/ut. Nå tok jeg den ut sammen med paralellstag og det hele (ref. bilde), mulig det hjalp. Den langsgående festebolten hadde rusta litt fast, men hamra litt på den så slapp den. En bolt til og oljeslangene så er den bare å vippe den ut.

Ser at du er flink med kamera, jeg er verken flink eller i besittlese av et kamera, men kunne tenkt meg noen bilder av bilen. Si i fra hvis du er i byen, betaler gjerne (en symbolsk sum) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i Trondheim hele året jeg, så det går jo an.. Vi venter til det slutter å snø da ;) Kanskje litt senere i mai når eksamenslesing er kjedelig og det er kommet litt blad på trærne :)

Deal!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...