Fredrik Skrevet Oktober 3, 2009 Skrevet Oktober 3, 2009 POTIT NORGE Siden du vet bedre er det kanskje også en idé å kunne stave pottit korrekt...
316 Skrevet Oktober 3, 2009 Skrevet Oktober 3, 2009 Som moderator er vel ikke din oppgave å rakke ned på andre, Fredrik !
Johnsen Skrevet Oktober 3, 2009 Skrevet Oktober 3, 2009 Veldig bra tiltak! Utrolig mange som ikke er skikket til å inneha førerkort!
hauken Skrevet Oktober 3, 2009 Skrevet Oktober 3, 2009 Så lenge Storberget er justisminister blir de nok ikke noe av dette,han er mest opptatt av å lempe på straffenivået....
rollertoy Skrevet Oktober 3, 2009 Skrevet Oktober 3, 2009 POTIT NORGE Siden du vet bedre er det kanskje også en idé å kunne stave pottit korrekt... Hva får deg til å tro at jeg vet bedre?? hva med deg?? rettskrivings politiet
hauken Skrevet Oktober 3, 2009 Skrevet Oktober 3, 2009 POTIT NORGE Siden du vet bedre er det kanskje også en idé å kunne stave pottit korrekt... Hva får deg til å tro at jeg vet bedre?? hva med deg?? rettskrivings politiet Nå må du ikke bli hissig,ellers ryker lappen....
hagenisse Skrevet Oktober 3, 2009 Skrevet Oktober 3, 2009 rettskrivings politiet Ikke noe mellomrom der! Lever lappen på nærmeste politikontor umiddelbart!
Dirty Skrevet Oktober 3, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2009 rettskrivings politiet Ikke noe mellomrom der! Lever lappen på nærmeste politikontor umiddelbart! Hadde det vært så ille, måtte jeg ha levert den for lenge siden
Werther Skrevet Oktober 3, 2009 Skrevet Oktober 3, 2009 Dette tiltaket er en liten del av hele prosessen med å demaskulinisere samfunnet, som har pågått i mange år. Utagerende menn som oppfører seg korrekt mtp evolusjonen blir ekstremt hardt straffet, og det myke kvinneidealet blir fremmet. Det interessante her er jo hvor lite samfunnsøkonomisk dette her er. Staten bruker gladelig millioner av kroner på å spandere både førerkort og bil på trygdesnyltende asylsøkere, mens en nordmann som jobber og skatter til Staten blir urimelig hardt straffet, og ender muligens opp på ledighetstrygd. Mao går han fra en inntekt til utgift. Tilfellet i Egersund er tragisk, og viser hvor skjevt Norge er om dagen.
Fredrik Skrevet Oktober 4, 2009 Skrevet Oktober 4, 2009 Som moderator er vel ikke din oppgave å rakke ned på andre, Fredrik ! Se... der var du igjen ja. Som moderator har jeg selvfølgelig mine egne meninger også og i dette tilfellet mener jeg at det blir for dumt å kalle samfunnet vi har for "pottit Norge". Bastante uttalelser over noe man ikke forstår eller ikke kan forklare gir et dårlig inntrykk. Det virker klokere å spørre hvorfor ting er som de er. Jeg er forøvrig enig i at de politiske myndighetene forsøker å demaskulinisere samfunnet, men dette er intet nytt iom. at det mer eller mindre er en skandinavisk spesialitet. Skandinavia er bl.a verdensmestre i likestilling og vi er også viden kjent for vår tolerante hodning til nettopp voldsmenn og forbrytere. Der man i andre land gir en voldtektsmann 300 års fengsel slik at han blir sittende i fengsel til evig tid... forsøker vi i Skandinavia å rehabilitere mannen... som om han bare gjorde noe dumt og må ledes inn på det rette sporet igjen. Vi har nesten mer forkus på den som utførte volden enn på offeret. Personlig stiller jeg meg tvilende til om dette er veien å gå i en globalisert verden, men straffenivået i Norge er på vei opp... så andre deler kanskje min tvil. At menn iht. evolusjonen skal være voldelige er en misforståelse... hvorfor tror du at de mest vellykkede samfunnene i verden idag også er de samfunnene som minst tolererer vold... spesielt mot kvinner?
hagenisse Skrevet Oktober 4, 2009 Skrevet Oktober 4, 2009 Skandinavia er bl.a verdensmestre i likestilling Vi drar jo alt langt forbi likestilling og ender på kvotering. For dumt!
Fredrik Skrevet Oktober 4, 2009 Skrevet Oktober 4, 2009 Vi drar jo alt langt forbi likestilling og ender på kvotering. For dumt! Dette fenomenet er vel mest en erkjennelse av at det stadig dessverre finnes menn som ikke aksepterer 100% likestilling mellom kjønnene. Det er en grunn til at kvinner selv i 2009 tjener mindre enn menn for den samme jobben og at kvinner er notorisk underrepresentert i styrer og ledelser. Kvotering gjøres derfor etter prinsippet om at målet helliger middelet... over tid vil likestilling bli en så naturlig del av tilværelsen at vi ikke tenker mer over det. Et godt eksempel i denne sammenhengen er at kvinner først fikk stemmerett så sent som i 1913... og det er nok ikke mange menn som stiller spørsmål ved denne retten for kvinner idag.
Hawkon88 Skrevet Oktober 4, 2009 Skrevet Oktober 4, 2009 Fredrik: Jeg skal ikke begynne å ødelegge denne tråden også, ved å diskutere med deg, for jeg er enig- til en viss grad /refererer til den kvinnelige trailersjåføren som ikke fikk jobb, men det å være en god leder- handler også ofte om å tørre å ta ansvaret, i tillegg til å ha evnen til å skjere igjennom- og ikke vegrer seg for å ta beslutninger som omhandler enkeltskjebner, som ofte sliter i utgangspunktet. Et vesentlig moment her da, er jo at de fleste kvinner framdeles velger yrker som er typisk kvinnedominerende (lærere, sykepleier osv) og en kan jo kanskje derfor si at de fleste som tar akademisk utdannselse for å bli ledere osv, er menn. Derfor velger egentlig kvinnene selv at det skal bli en skeiv fordeling mellom kjønnene i administrasjonen. Og så lenge ikke kvinnene er like oppsøkende for ledende stillinger som menn, så blir fordelingen av antall kjønn skeiv, allerede før de har fått muligheten til å bevise hvorfor de skal inn i styrer. Å være en god leder handler i stor grad om personlighet, og en evne til å være kynisk i vanskelige situasjoner.
oddis Skrevet Oktober 4, 2009 Skrevet Oktober 4, 2009 Ser man kvinner i tradisjonelt lys så sier det seg selv at dersom kvinnen skal bære fram barn har hun ikke like gode forutsetninger til å klare oppgaven som menn, siden hun har mindre tid til å skjøte en konsernlederjobb på 14t arbeidsdag. Noen av dere som har lest de mangfoldige artikklene der mange karrierekvinner anbefaler sine døttre å velge yrkesfag, for å få mer tid til barna? Og hele samfunnet idag er lagt opp til at begge foreldre må jobbe relativt mye for å kunne leve komfortabelt. Kvotering har samme arbeidsoppgave som tollmurer. Beskytte en bestemt gruppe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå