Gå til innhold

advarsel! (svindler)


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

Gått mange måneder siden jeg betalte for 4 brukte dekk fra bimmers.no

Har sendt han mange meldinger samt sms uten noen svar tilbake.

Ringte han med et annet nummer, og da tok han endelig telefonen.

Han bad meg sende en melding på bimmers ang. dekkene,som han også lovet meg å sende tidligere. Sa også at han hadde sporingsnummeret, men fikk det aldri heller.

Advarer derfor andre brukere her inne mot å forhåndsbetale/kjøpe noe fra CHEVY8.

2500,- rett vest pga han.

Ikke har han svart på meldingen jeg sendte her inne for lenge siden heller.

Utrolig kjipt og skuffende. Ellers virker andre brukere her inne som seriøse og trivelige folk.

(ja,jeg skulle aldri forhåndsbetalt..bla.bla.. men man forventer litt mer når man er medlem av samme side).

:S :twisted::twisted::twisted::evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en fast regel, aldri forhandsbetal uansett;) da kjøper jeg bare en annen plass;) ser på det som og hive penger ut ruta;) men om man kjenner personen fra tidligere kjøpr går d jo ant og kanskje forhandsbetale.... men er utrolig kjipt og oppleve dette, for dette har skjedd meg også, heldigvis ikke på bimmers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med forhåndsbetaling eller ikke kan slå begge veier!!!!!

Hvis man som selger sender noe og det ikke blir hentet kommer det i retur og man må betale retur frakt også!!!

To dører i posten ca 300.- en vei pr stk!

Dette gjelder en person her på forumet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var dem dørene billige å sende. hehe. var innom posten idag og da fekk jeg en pris på 450 for å sende ei dør. hehe. men er jo tungvint for selger vis folk ikke betaler forskudd da. veldig kjedelig når det går sånn, men dem fleste holder jo det dem lover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde avtalt på forhånd at han skulle sende samme dag. og jeg betalte for dekkene dagen etterpå.. var en av de første som var innom banken for overføring. men fikk aldri noe respons fra han etter at jeg sa at jeg hadde overført pengene til han.

ser i ettertid at han har mange negative kommentarer på seg. men litt sent nå.

Så jeg må vel finne meg sommerdekk senere. Mine sommerfelger har bare stått og støvet nede siden jeg kjøpte de tiiidlig i år.

*sensur*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var dem dørene billige å sende. hehe. var innom posten idag og da fekk jeg en pris på 450 for å sende ei dør. hehe. men er jo tungvint for selger vis folk ikke betaler forskudd da. veldig kjedelig når det går sånn, men dem fleste holder jo det dem lover

Ja,jeg har kun positivt å si om dere andre her inne. Derfor ble jeg meget skuffet over at Chevy8 virkelig ikke klarer å holde det han lover. Har gitt han utrolig god tid også.

Svindler av verste sort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er irriterans. ødlegger for alle andre når noen ikke holder det dem lover

selv synes jeg slike brukere burde blitt utestengt, men er sikkert ikke så lett å få til. de kan jo bare lage seg nytt nick, også er de i gang igjen.

Kanskje det går an å stoppe slike brukere ved å gjenkjenne ip'en de bruker eller lignende.

2500,- er heldigvis ikke så fryktelig mye, men det svei jo alikevel i lommeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv synes jeg slike brukere burde blitt utestengt, men er sikkert ikke så lett å få til. de kan jo bare lage seg nytt nick, også er de i gang igjen.

Kanskje det går an å stoppe slike brukere ved å gjenkjenne ip'en de bruker eller lignende.

Det er ip'en som blir spærret, men er ikke så vanskelig å gjøre om på det heller dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aldri vært borti slike saker, men går det ikke ann å prate med politi? svindel er vel imot loven, og hvis de tar en telefon til vedkomede og ikke får noe ordentlig svar, kan vel bank trekke tilbake penger hvis de får beskjed av politi at dette er reeelt?

det er like surt om det er 100 kr eller 2500 kr. bare surt å bli svindlet, og svindlere burde bli straffet! virker som det er altfor lett å drive med svindel i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor mange sånne tråder her inne...

Har også blitt svindla (mest sannsynlig) av en annen bruker her inne.

Han påsto han hadde sendt det 2 ganger, men sendte aldri sporingsnummer og det kom aldri hentelapp fra posten, så vet ikke hva jeg skal tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en fast regel, aldri forhandsbetal uansett;) da kjøper jeg bare en annen plass;) ser på det som og hive penger ut ruta;) men om man kjenner personen fra tidligere kjøpr går d jo ant og kanskje forhandsbetale.... men er utrolig kjipt og oppleve dette, for dette har skjedd meg også, heldigvis ikke på bimmers :)

Nå skal jeg være litt stygg, men det er faktisk like kjipt for oss som selger ( jeg har solgt MYE på div fora ) når vi sender oppkrav og ingen henter pakkene?

Forskudd er trygt, så lenge du tar FORHÅNDSREGLER.

F.eks er det kjekt å få fatt på tlf nr, sjekke tlf mot fult navn og adresse samt spørre om referanser fra tidligere salgsannonser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel snart på tide med et register på brukerne i form av en innloggingsavgift eller noe :?: Har ett par annonseer ute og det er utrolig mye rart som kommer inn på PM. Det dukker stadig opp spørsmål som, "Gidder du å selge noe dyrt til par hundre å KJØRE i fire timer å levere? Kan jo bare lure på modenhetsnivået på den som spørr slik?

Det er jo en liste over seriøse og useriøse brukere her inne. Sikkert ikke morro å stå på den useriøse delen! Hold den oppdatert og slett profilen fra useriøs hvis vedkommende skværer opp! Da ligger ihvertfall nicket eller navnet til luringen der og advarer andre.

Men dette med medlemsavgift er vel ett ressursspørsmål og et krever medlemsregister og revisjon ol. som også koster penger? Audalubben og BMW ccn har jo medlemsavgift på 450? og det har vel sikkert andre også.

Er ikke all verden for å kunne bruke dette flotte forumet i ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...