Gå til innhold

Vinterlagrer du bilen din/én av bilene dine?  

139 stemmer

1. 1. Vinterlagrer du bilen din/én av bilene dine?

• Ja
      82
    • Nei
      57

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bobla har vært lagret under trekk siden begynnelsen av oktober. Mopeden også for den del. Samt den nye bilen som er på tur, skal rett inn under tak og under ett godt og varmt trekk.. Kommer en tråd om den om ett par uker tenker jeg.

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

m3n er parkert for lengst og en gammal 5'er skal sørge for morroa i vinter

,men jeg er faktisk veldig redd for at det kommer nye piggdekk i posten som passer på m3 vinterfelgene etterhvert ... :roll:

jeg mener at en bil er laget for både sommer og vinter. Er egentlig bare dumt å sette bort noe man er glad i over såpass mange måneder.. Man kan jo egentlig ikke si at forholdene ligger til rette for at bilen skal/må vinterlagres... Den trenger jo strengt tatt bare noen skikkelige vinterdekk og en ekstra porsjon omsorg.

(;MEN; det er greit å nevne at jeg i utgangspunktet har bestemt meg for full vinterlagring, vi får bare se om jeg klarer å holde det jeg har lovet. :P )

Jeg brukte sommerbilen min i store deler av feb. og mars mnd i fjor og med service samt grundig vask, så tok den absolutt ingen skade. Det eneste er litt steinsprut foran, men det kan/skal lakkeres.

Folk må gjøre som de vil, men poenget mitt er at en "sommerbil" kan vinterkjøres ;)

Skrevet

E46en står nok parkert i vinter. Planen var å selge før vintern kom men var jo nada respons så da får den bare stå til sola varmer igjen! 8)

Skrevet
m3n er parkert for lengst og en gammal 5'er skal sørge for morroa i vinter

,men jeg er faktisk veldig redd for at det kommer nye piggdekk i posten som passer på m3 vinterfelgene etterhvert ... :roll:

jeg mener at en bil er laget for både sommer og vinter. Er egentlig bare dumt å sette bort noe man er glad i over såpass mange måneder.. Man kan jo egentlig ikke si at forholdene ligger til rette for at bilen skal/må vinterlagres... Den trenger jo strengt tatt bare noen skikkelige vinterdekk og en ekstra porsjon omsorg.

(;MEN; det er greit å nevne at jeg i utgangspunktet har bestemt meg for full vinterlagring, vi får bare se om jeg klarer å holde det jeg har lovet. :P )

Jeg brukte sommerbilen min i store deler av feb. og mars mnd i fjor og med service samt grundig vask, så tok den absolutt ingen skade. Det eneste er litt steinsprut foran, men det kan/skal lakkeres.

Folk må gjøre som de vil, men poenget mitt er at en "sommerbil" kan vinterkjøres ;)

Nå er det jo også slik at poenget med m3 er det at det skal være en vass maskin som fungerer vær dag hele året. Er jo det bmw konstruerte m3 for...

Skrevet
Eneste grunnen til å sette inn bilen sin om vinteren, er jo vegsaltet.

Hadde de ikke saltet veiene, ser jeg ikke helt vitsen.

Har et poeng der altså Dr_S ;-)

Skrevet

10 poeng til Dr_S :D Akkurat det bedritene saltet som ødelegger hele morroa med vinteren :evil: La det snø å la veiene fryse til med en god issåle så kan vi sko våre kjære biler med ordentlige piggdekk.

Skrevet

Ja her går det(kanskje på siste året) i vinter lagring. Par turer Drammen -Oslo å bilene så ut som et sauefjøs.

Blir sauedyrt å drive å vinterlagre to biler å bruke to og å ha ett gromprosjekt i garasjen. Pængan flyg og spm om jeg har biler som er verdt det nå, blir besvart med ett nei! Men som alikevel blir delvis fulgt opp.

Alpina B3en skal IKKE ut mer i år annet enn ved flytting da den står under presenning utenfor. Er ugunstig på alle måter, men skrekken for E36 rusta sitter godt i! Fant begynnende rust i bakluke for to uker siden og da blir det noe lakkejobb. Neste luftetur er på henger til BT og rett i varmgarasje. 530dat en har aldri vært kjørt en vinter igjennom, men skal kjøres til hjul pga. den høye årsavgiften. Så er det grundig vask og polering og tørking med avfukter og garasje til 1 juli. Coupetregern skal gå til den blir solgt, vraket i en kontrollert sladd eller ihjelskrudd :P Fruens 525tdsda står til sveising og lakk og var ment som vinterbil til henne, men har vi hjerte til å la en forsvarsløs E34 stå ute om vinteren?

Nok av japsedritt som får ta en vinter, glad i Lancer 4x4 jeg.

La saltet ta dem å bimmersen leve.

P(grisesyk)

Skrevet
Eneste grunnen til å sette inn bilen sin om vinteren, er jo vegsaltet.

Hadde de ikke saltet veiene, ser jeg ikke helt vitsen.

Det er eneste grunnen til at jeg lar E24n min stå inne i garasjen på vinterstid :x

Skrevet

Jeg bruker den ikke om vinteren, men tar en tur om det er tørt og fint og solen skinner om vinteren. Som regel en kjøretur en eller to ganger/mnd alt etter været. Dette gjør jeg for bilens skyld, da får den bli god og varm, elektronikken får jobbe og jeg tar et par gode oppbremsinger. Da har jeg ALDRI noen problemer når våren kommer (har gjort dette i 5 år).

Men lagret er den ikke, står bare i garasjen og venter på bedre tider og er alltid klar om jeg vil ha en tur med taket nede. Deilig å kjøre nedcabbet selv vintersdag om været er fint, men som sagt må veien være fri for salt.

Skrevet
10 poeng til Dr_S :D Akkurat det bedritene saltet som ødelegger hele morroa med vinteren :evil: La det snø å la veiene fryse til med en god issåle så kan vi sko våre kjære biler med ordentlige piggdekk.

Ja, det hadde jo funka hvis vi hadde hatt kompetente nok sjåfører der ute. Av og til tror jeg nesten noen sjåfører skulle latt bilen sin gå på skinner, så de ikke drar av....

Skrevet

E36,n min er også parkert for vintern da den er i laveste laget for en vinterbil :) Tok over en xantia av onkeln til samboern min,og da slapp jeg å stresse etter vinterhjul til BMW,n :) skal få god pleie og div nytt i vinter,så den er klar igjen til sommern ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...