Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er viktig å se an bilen før du gir jernet da...haha...

Jeg hadde x-antall audier som ville kappkjøre med min 316 da de sikkert trodde det var en M3 eller iallefall en 325, akkurat da er det like greit å bare holde fartsgrensen og se en annen vei.. :whistle:

Vet ikke heeelt hvorfor det med hestekrefter kom opp, men kan ha med at Fredrik ved flere anledninger har blitt omtalt som en søndagsfører med treig diesel.. Ganske så unødige utsagn som bare viser hvor smal tankegang vedkommende har..

Det er jo ingen tvil om at 300hk var annerledes(les: mer) på 80-tallet da :wink:

• Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Er viktig å se an bilen før du gir jernet da...haha...

Jeg hadde x-antall audier som ville kappkjøre med min 316 da de sikkert trodde det var en M3 eller iallefall en 325, akkurat da er det like greit å bare holde fartsgrensen og se en annen vei.. :whistle:

Jaaaaaajajajaja..men hvis du trooor du har mulighet, så visst fa*n må du prøve ;)

..men med en 316 har du aldri sjans uansett, so I get your point :lol:

Skrevet

Var da sykt for en perfekt statsborger du skulle være da Fredrik.

Kom å si at du aldri har trødd på gasspedalen når forholdene ligger til rette for det?

Ser jo at du har bil som ikke akkurat ber deg om det, men hallo. Alle bryter fartsgrensen, og om du har fått bot eller er Ofte tilfeldigheter.

Skrevet

jeg er med om noen prøver stort sett uansett om forholda ikke er dårlige.

hadde en M3 trøkka på så hadde jeg også gjort det. prøvd å kjøre fra 330`n til niklasja også jeg :P

Skrevet
jeg er med om noen prøver stort sett uansett om forholda ikke er dårlige.

hadde en M3 trøkka på så hadde jeg også gjort det. prøvd å kjøre fra 330`n til niklasja også jeg :P

Nå skal jeg vel ikke si at jeg IKKE prøvde å kjøre fra med min Clio med 60hk mot en venninnes 200sx med 350hk igår.. men....eh ja.. :lol:

Syntes bare disse fjortisene vs Fredrik debattene blir litt langtekkelige.. Han mener jo seff ikke at han er perfekt, kjører ALLTID etter forholdene, teller til 1003 etc... Det gjelder bare å utvide horisonten øøøørlite granne så kanskje noen faktisk forstår poengene hans..(som jeg ofte syntes er ganske gode og viser langt mer innsikt enn mange andre)

Skrevet
Hvorfor er 300 80-tallshester 500 idag?

Haha! Jeg skjønner heller ikke hvorfor han i det hele tatt nevnte det. Det har lite- eller ingenting med saken å gjøre at all!

Joda... jeg har da vært ung engang jeg også og det var like strengt den gangen som idag når det gjelder fartsgrenser i Norge. Jeg var bilgal den gangen som idag og jeg gjorde faktisk noe med det.

Jeg var 19 år gammel i 1985 da jeg kjøpte en Porsche 911 Carrera Coupé og den hadde 231 HK. Året etter oppgraderte jeg denne Porschen til en Porsche 928 S med 300 HK. Poenget er at jeg klarte å beherske meg innenfor Norges grenser og jeg ble aldri tatt i en fartskontroll i Norge. I Tyskland derimot ble jeg stoppet for å ha kjørt i over 250 Km/t i en 100 Km/t sone på Autobahn utenfor Frankfurt am Main. Det var mye frem og tilbake, men historien endte med en kraftig advarsel om å kjøre lovlig i Tyskland resten av turen.

Vi... altså jeg og en kompis i en Porsche 931... var forøvrig på vei til Gibraltar. Det var en skikkelig guttetur gjennom et Europa uten alt for mye trafikk. Vi hadde PR-radioer slik at vi kunne snakke sammen og det var en fordel under forbikjøringene når vi kom til Spania der landeveiene begynte rett etter Barcelona. Aldri har Freude am Grazatfahren hatt større mening... det gikk noe helt vanvittig på småveier helt til Malaga (ca. 1000 Km). Vi feiret engelsk jul i Gibraltar for så å vende nesen hjem igjen.

I Frankrike kappkjørte vi over deler av Central Massif mot en Ferrari 288 GTO... datidens Enzo. En stor opplevelse og en fantastisk tur slik den skal være i en skikkelig sportsbil. Senere gjennomførte jeg tilsvarende turer med bl.a en Porsche 944. Jeg føler meg derfor temmelig priviligert som fikk oppleve et Europa med skikkelige sportsbiler da det ennå var mulig å kjøre fort på landeveiene under rimelig sikre forhold pga. vesentlig mindre trafikk... 8)

Skrevet

Gasser hvis det er anledning jeg og, og det er en god del år siden jeg var 25.

Senest igår kveld da en kjekkas i E61 la seg opp i rompa mi på vei hjem. Han trodde visst jeg kjørte 318 eller.no...han ble borte i bakspeilet ja :P

Skrevet

Syntes bare disse fjortisene vs Fredrik debattene blir litt langtekkelige.. Han mener jo seff ikke at han er perfekt, kjører ALLTID etter forholdene, teller til 1003 etc... Det gjelder bare å utvide horisonten øøøørlite granne så kanskje noen faktisk forstår poengene hans..(som jeg ofte syntes er ganske gode og viser langt mer innsikt enn mange andre)

Takk for de positive tilbakemeldingene. Det er klart at jeg står laglig til for hugg når jeg som en eldre moderator bl.a snakker moral og etikk her inne, men jeg har opplevd de fleste av de aktuelle konfliktsituasjonene før. Mitt poeng med å delta i debattene er derfor ikke å fremme meg selv og hvor flink jeg evt. er i de ulike situasjonene, men derimot å moderere div. bråkjekke uttalelser med litt fakta til ettertanke. Ting er litt mer sammensatt enn man ofte tror som 20-åring... og akkurat som en 20-åring mener at han kan endel mer om livet enn en 16-åring... kan en 40-åring mer om livet enn en 20-åring.

Jeg er levende interessert i bl.a BMW og jeg liker å diskutere det som rører seg rundt det å ha en BMW. At aldersforskjellen og erfaringene så er forskjellige får vi heller ta som et gode så lenge vi har en felles interesse for nettopp BMW og biler. Når dette er nevnt tror jeg faktisk ikke at det er så dumt at noen av moderatorene har noen år på baken... :wink:

Skrevet
fordi han ikke kjører men sitter i baksetet ;)

Men da er det jo ikke kongen som kjører bilen og sjåføren har ikke diplomatstatus. Her i Danmark er forøvrig Dronning Margrethe hevet over loven så når hennes bøllete sønner før i tiden ble tatt for å kjøre for fort i deres M3´er var det bare å gråte litt foran Mamma og vips så var boten opphevet... :-s

kong Harald er ikke så mye bedre selv, han har blitt tatt i fartskontroll flere ganger før faktisk. Men politiet har bare vinket han videre da de ikke kan gi han bot.

Er jo null vits å kreve innbetaling til statskassa fra statskassa ;)

Skrevet

Jeg forstår poengene hans, men måten han formulerer- og fremstiller seg selv på i denne diskusjonen kan (tydeligvis?) misforstås litt. Det skal godt gjøres å ha kjørt bil i flere tiår og i tillegg være sååå bilinteressert- uten å ha brutt en eneste fartsgrense med mer enn 30-40 km/t her til lands(og hvis han faktisk aldri har gjort det så er jeg mektig imponert).

Har sansen for Fredrik. Han er en verdig moderator som har god og fornuftig innsikt i det meste som omhandler BMW og bil generellt. Vanskelig å diskutere med er'n og, for hvis han først blir emd i en diskusjon så kan du banne på at han er stålsikker i sin påstand.

Piiis Y :)

Skrevet

Fredrik har selvfølgelig rett i denne diskusjonen.

Men... Ingen er en perfekt sjåfør. Alle har opparbeidet seg forskjellige uvaner gjennom de årene de har ført motorvogn. Selv er jeg nå utenfor prøvetiden, og det endte med "kun" en bot for å ha kjørt i 98 km/t i en 80-sone langt ute i skogen, i min mors Fiat Marea. Nå eier jeg en Mini med 200 hester, hadde jeg kjøpt den da jeg var 18, så hadde jeg ikke hatt lappen lenge... Heldigvis klarer jeg å moderere meg nå, og følger stort sett fartsgrensene (+5/10)

Skrevet

Jeg forstår poengene hans, men måten han formulerer- og fremstiller seg selv på i denne diskusjonen kan (tydeligvis?) misforstås litt. Det skal godt gjøres å ha kjørt bil i flere tiår og i tillegg være sååå bilinteressert- uten å ha brutt en eneste fartsgrense med mer enn 30-40 km/t her til lands(og hvis han faktisk aldri har gjort det så er jeg mektig imponert).

Har sansen for Fredrik. Han er en verdig moderator som har god og fornuftig innsikt i det meste som omhandler BMW og bil generellt. Vanskelig å diskutere med er'n og, for hvis han først blir emd i en diskusjon så kan du banne på at han er stålsikker i sin påstand.

Hehehe... klart at jeg har mistet lappen (i Norge til og med), men ikke da jeg hadde en av de virkelig fete bilene... :lol:

Jeg mistet lappen da jeg hadde en Porsche 944 (163 HK) i 1988 og skulle kappkjøre mot en Alfa Romeo GTV6 2,5 på motorveien opp mot Liertunnelen rett nord for Drammen. Da ble jeg tatt i 131 Km/t og mistet lappen i tre måneder.

Jeg har også fått en bot for å kjøre for fort og det var da jeg hadde en BMW E36 323i (170 HK) i 2001 og skulle kjøre forbi en buss i opp en bakke med to spor rett syd for Århus. Det er 60Km/t sone på stedet og jeg var bil nr. tre i en kø på fem biler som kjørte forbi bussen i knapt 75 Km/t. Vi ble alle sammen stoppet i en radarkontroll og vi fikk trolig også den samme boten på knapt 2000 kroner.

Ellers har jeg selvfølgelig mange ganger kjørt for fort, men enten har jeg begrenset meg på de rette stedene og/eller ganske enkelt hatt simpel flaks. I de senere årene har jeg nok roet meg litt ned... så morsomt er det heller ikke å tyne 115 dieselhestekrefter... :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...